Google

גיא חסיד - מדינת ישראל

פסקי דין על גיא חסיד |

94104/05 בש     18/01/2005




בש 94104/05 גיא חסיד נ' מדינת ישראל




1


בתי המשפט

בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בש 094104/05

פח 1070/04
בפני
:
כב' השופטת נגה אהד

תאריך:
18/01/2005


בעניין:
גיא חסיד



ע"י ב"כ עו"ד שלף

המבקש

נ ג ד


מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד הרמן

המשיבה

החלטה
בפני
בקשה להוצאת המבקש לבדיקת פוליגרף בליווי שוטרי בית המעצר ל-"מכון מור".
המבקש מצוי במעצר עד תום ההליכים, ללא עבר, לטענתו חף מפשע.
המבקש מעוניין לבצע בדיקת פוליגרף, להוכיח כי מעצרו מוטעה והנסיון לשייכו לעבירה המיוחסת לו בטעות.

ב"כ המבקש מפנה לבש"פ 7063/01, מוטי מלמד נ' מ"י, לפיו בדיקת פוליגרף יכולה להוות מרכיב בשקילת השיקולים בעת מעצר, או שחרור עצור, כאשר התייחסות לתוצאות פוליגרף עשויה לתרום תרומה מסוימת להערכת חומר ראיות ראשוני תוך ייחוס משקל ראוי לנתוני הבדיקה, כמבוקש בנסיבות הענין. ב"כ המבקש מפנה לב"ש 93415/04, שם איפשר כב' השופט טימן יציאה לכל מטרה הומניטרית או אחרת בליווי משטרתי לביצוע כל בדיקה שימצא לנכון, בלי להתייחס לערכה או לסיבה בגללה נעשית.
מוסיף וטוען ב"כ המבקש כי המשיבה תוכל לטעון בבוא היום לענין תוצאות הבדיקה אך בשלב זה לא ראוי למנוע קיום הבדיקה כדי לשכנע את בית המשפט בחפותו של המבקש.
בעל פה הוסיף וטען ב"כ המבקש כי ההתנגדות אינה ממלכתית, מציין חשיבות הראיה, לא יגרם כל נזק למשיבה.
ב"כ המשיבה מתנגדת לבקשה וטוענת כי ההליך אינו נכון, היה על המבקש לפנות לשירות בתי הסוהר ואם בקשתו לא תינתן לו עליו להגיש עתירת אסיר על פי סעיף 62א לפקודת בתי הסוהר.
יחדד עם זאת מסכימה כי לביהמ"ש סמכות לדון בבקשה.
מוסיפה וטוענת ב"כ המשיבה כי אין מקום להגיש בהליכי מעצר ראיות שאינן קבילות.

לגופו של ענין דין הבקשה להדחות.

ממצאי בדיקת פוליגרף אינם בעלי משקל בעת בחינת קיומן של ראיות לכאורה לצורך מעצר עד תום ההליכים. ראיות לכאורה לצורך שלב זה כוללות ראיות קבילות או, כאלה העשויות להיות קבילות. ראיות שאין בהן כל פוטנציאל ראייתי לצורך הרשעה בדין בשל אי קבילותן על פי דיני הראיות, אינן בעלות משקל.
אכן, נשמעה דעה כי יכול ואפשר שבית המשפט יתייחס לממצאי בדיקת פוליגרף בשלב החלטה במעצר עד תום ההליכים, בייחוד במקרים בהם חומר הראיות אינו ברור, בהיר וטעון בחינה נוספת, אך גם באותם המקרים לא ניתנה החלטה חד משמעית. ראה בש"פ 7063/01 ו-7895/01 ו-696/04.
בע"פ 4364/02 נקבע כי אין מקום לסטות מההלכה לפיה ממצאי פוליגרף לא ישמשו ראיה קבילה במשפט פלילי, נוכח הספק באמינות תוצאתן.
תהא תוצאת הפוליגרף אשר תהא, גם אם נניח ותוצאתה תיטיב עם המבקש, כוחה של התוצאה לא יעמוד לה כנגד ראיות מרשיעות של התביעה , ואם לא תמצאנה ראיות מרשיעות, כי אז יזוכה המבקש גם בלא תוצאת הפוליגרף.
משכך, אין טעם, אין מקום לקיים בדיקת פוליגרף לטעת בלב המבקש ציפיות שווא כי הבדיקה תועיל למבקש בשלב מסוים בעתיד, אין מקום להוצאה הכלכלית הכרוכה בעריכת בדיקה כזו. ראה גם לענין זה בש"פ 2949/91, כב' השופט ד' לוין.

על יסוד כל האמור לעיל, אני מורה על דחיית הבקשה.


ניתנה היום ח' בשבט, תשס"ה (18 בינואר 2005) במעמד הצדדים.
המזכירות תשלח עותק ההחלטה לבאי כח הצדדים.

נגה אהד
, שופטת










בש בית משפט מחוזי 94104/05 גיא חסיד נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 18/01/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים