Google

רו"ח שי לביא, בתפקידו כמפרק זמני של חברת ש.חינקיס (סחר) 91 בע"מ - מוסכי אלי-בר בע"מ, כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על רו"ח שי לביא | פסקי דין על בתפקידו כמפרק זמני של חברת ש.חינקיס (סחר) 91 | פסקי דין על מוסכי אלי-בר | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

1705/06 פשר     08/08/2006




פשר 1705/06 רו"ח שי לביא, בתפקידו כמפרק זמני של חברת ש.חינקיס (סחר) 91 בע"מ נ' מוסכי אלי-בר בע"מ, כונס הנכסים הרשמי




בתי המשפט

בבית משפט מחוזי תל אביב יפו פשר 001705/06
בשא 14566/06

בפני
: כב' השופטת אלשיך
ורדה - סגנית נשיא
המבקש: רו"ח שי לביא

בתפקידו כמפרק זמני של חברת ש.חינקיס (סחר) 91 בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד א.נ. ורדי ואח'


- נ ג ד -

המשיבים 1. מוסכי אלי-בר בע"מ
2. כונס הנכסים הרשמי

ע"י ב"כ עו"ד ענבל מנוצה'רי



החלטה


עסקינן בבקשת המפרק הזמני לחברת ש. חינקיס [סחר] 91 בע"מ (להלן: "המפרק הזמני" ו"החברה", בהתאמה) להורות למוסכי אלי בר בע"מ (להלן: "המוסך") למסור לאלתר לידי המפרק הזמני רכב מסוג מאזדה שמספרו 92-728-36, אשר הינו בבעלות החברה (להלן: "הרכב").
המוסך מתנגד למסירת הרכב בטענה כי קיים חוב חברה כלפיו בשל טיפולים ותיקונים שנעשו ברכב. חוב זה יוצר לטענת המוסך זכות עיכבון ברכב.

עיון בבקשה מלמד כי החוב למוסך התגבש עובר למתן צו הפירוק הזמני. זאת לאור הפירוט המופיע בחשבונית המצורפת בנספח ג' לבקשה, ממנה עולה כי מדובר בטיפולים שנערכו ברכב במהלך חודש נובמבר 2005, עוד עולה כי לאחר ביצוע הטיפולים הוחזר הרכב לרשות החברה, אלא שבתאריך 18/6/2006, יומיים בלבד לפני הגשת בקשת הפירוק, נגרר הרכב חזרה אל המוסך.

במצב דברים זה סבורה אני כי לא עומדת למוסך זכות עיכבון ברכב. במה דברים אמורים?


זכות עיכבון משמעה זכותו של נושה לעכב נכס הנמצא בחזקתו בידיו, ולא למוסרו לידי החייב למרות "חובתו" לכאורה, לעשות כן, וזאת עד לפירעון החוב נשוא העיכבון. לזכות זו פן בעייתי בהליכי חדלות פירעון, וזאת למרות שהפסיקה הכירה בו בעבר.


לכאורה עת השביח המוסך את הרכב נוצרת לו זכות עיכבון בו. בהעדר תשלום החב על ידי החברה. דא עקא; מרגע ששחרר המוסך את הרכב מבלי שקיבל תשלום עבור התיקונים אשר ביצע, ויתר למעשה המוסך על זכות העיכבון המבטיחה את חוב החברה כלפיו. זאת, מכוח הוראת סעיף 11(ד) לחוק המיטלטלין, תשל"א-1971 הקובעת כדלקמן:
"11.(ד) הוציא הנושה ברצונו את המיטלטילין המעוכבים משליטתו, יפקע העיכבון."


זאת ואף זאת; גם לאחר שהושב הרכב למוסך לא נוצרה זכות העיכבון מחדש. זכות העיכבון בגין הוצאות התיקון פקעה כאמור, ואילו גרירת הרכב אינה מהווה מעשה השבחה של הנכס ואף לא מייצרת "קשר מיוחד" בין המוסך והרכב. קשר אשר עשוי להקים זכות כאמור. ראה לעניין זה החלטתי בפש"ר 11148/02 בעניין רונדופלס.

אשר על כן דין הבקשה להתקבל. המוסך ישחרר את הרכב לידי המפרק הזמני לאלתר. אין בכך כדי למנוע מהמוסך להגיש תביעת חוב בגין החוב אשר נוצר עובר למתן צו הפירוק, ובכפוף להוראות הדין.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום.

היום י"ד באב, תשס"ו (8 באוגוסט 2006) בהעדר הצדדים.
_______________
אלשיך
ורדה, שופטת
סגנית נשיא








פשר בית משפט מחוזי 1705/06 רו"ח שי לביא, בתפקידו כמפרק זמני של חברת ש.חינקיס (סחר) 91 בע"מ נ' מוסכי אלי-בר בע"מ, כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 08/08/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים