Google

מ ד י נ ת י ש ר א ל - שלום (צ'רלי) שטרית ,ירון סנקר,גיא חסיד,אמיל קיג ,ולרי נביטסקי,סרגיי ששולקין,אנדריי קראוצ'וק,יורי וורביוב

פסקי דין על מ ד י נ ת י ש ר א ל | פסקי דין על שלום (צ'רלי) שטרית | פסקי דין על ירון סנקר | פסקי דין על גיא חסיד | פסקי דין על אמיל קיג | פסקי דין על ולרי נביטסקי | פסקי דין על סרגיי ששולקין | פסקי דין על אנדריי קראוצ'וק | פסקי דין על יורי וורביוב |

90676/05 בש     06/03/2005




בש 90676/05 מ ד י נ ת י ש ר א ל נ' שלום (צ'רלי) שטרית ,ירון סנקר,גיא חסיד,אמיל קיג ,ולרי נביטסקי,סרגיי ששולקין,אנדריי קראוצ'וק,יורי וורביוב




1


בתי-המשפט
בית המשפט המחוזי ת"א-יפו




בפני
כב' השופט חאלד כבוב


ב"ש 90676/05

המבקשים:
מ ד י נ ת י ש ר א ל


על-ידי באות-כוחה -
הפרקליטה הגב' אברמוב; הפרקליטה הגב' הרמן.



נ ג ד

המשיבה:
1. שלום (צ'רלי) שטרית

על-ידי בא-כוחו - עו"ד הגב' רויטל סוויד

2. ירון סנקר

על-ידי בא-כוחו - עו"ד אבי כהן

3. גיא חסיד

על-ידי בא-כוחו - עו"ד ישראל קליין

4. אמיל קיג

על-ידי בא-כוחו - עו"ד הגב' עורקבי

5. ולרי נביטסקי

6. סרגיי ששולקין

7. אנדריי קראוצ'וק

8. יורי וורביוב

על-ידי בא-כוחו - עו"ד חימי




החלטה


זוהי בקשה שהוגשה על ידי המבקשים לקבלת חומר חקירה לפי סעיף 74 לחסד"פ, כאשר העתירה מכוונת כל כולה כנגד אי קבלת "קווים כלליים" (פרפרזות) לתעודת חסיון שהוצאה בתיק זה.

1. ב"כ הצדדים טענו בפני
י פה אחד כי יש להסיר החסיון מחומר חקירה, כאשר מדובר בחומר רב ומסמכים המצריכים עיון על מנת לעלות בידם לכלכל את צעדיהם בתיק, תוך נקיטת קו הגנה ראוי לצורך הגנה למבקשים.
עוד ציינו ב"כ המבקשים בפני
י כי התבקש מהתביעה להגיש רשימה של חומר החקירה המצוי בתיק החסוי ולהביאו בפני
בית המשפט, הכל לצורך בחינת האפשרות לאפשר לסניגורים לעיין בחומר החקירה שאינו בגדר חומר חסוי, כך שאין לומר באופן גורף שכל החומר, ורב הוא, הינו חומר חסוי.
מנגד, השיבה ב"כ המדינה, עו"ד אברמוב, כי כבר הצהירה בעבר כי מדובר בחומר חקירה חדש, שעד כה נאסר גילויו וברגע שיהיה ניתן להסיר החסיון יועבר החומר לעיונם של ב"כ המבקשים - מדובר בתעודת חסיון זמנית.

2. דומה שב"כ המבקשים שגו בין בהיסח הדעת ובין ביודעין - בעצם הגשת הבקשה על דרך עתירה לפי סעיף 74 לחסד"פ.
ההליך הראוי והנכון הוא לעולם הגשת בקשה להסרה/ביטול חסיון, לפי הפרוצדורה הקבועה בפקודת הראיות, גם אם בדרך זו עלול להיות סיכון לא מבוטל לחשיפת המותב העיקרי בתוכן המידע החסוי (ראה בש"פ 8934/04 אוחיון נ' מ"י, במקרה דומה דחה בית המשפט העליון את העתירה כמבקרה שלנו).

לפיכך, מצאתי לדחות את הבקשה.

ניתנה היום, 6 מרץ 2005, כ"ה באדר א' התשס"ה, בלשכתי.

חאלד כבוב
, שופט









בש בית משפט מחוזי 90676/05 מ ד י נ ת י ש ר א ל נ' שלום (צ'רלי) שטרית ,ירון סנקר,גיא חסיד,אמיל קיג ,ולרי נביטסקי,סרגיי ששולקין,אנדריי קראוצ'וק,יורי וורביוב (פורסם ב-ֽ 06/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים