Google

בירמן בכר נועה,בכר יהודה - וילקנפלד מרדכי,שמואל אלון,אלון חנה,בלכר נעמי ז"ל,בצר אריה

פסקי דין על בירמן בכר נועה | פסקי דין על בכר יהודה | פסקי דין על וילקנפלד מרדכי | פסקי דין על שמואל אלון | פסקי דין על אלון חנה | פסקי דין על בלכר נעמי ז"ל | פסקי דין על בצר אריה |

1604/03 עא     28/03/2005




עא 1604/03 בירמן בכר נועה,בכר יהודה נ' וילקנפלד מרדכי,שמואל אלון,אלון חנה,בלכר נעמי ז"ל,בצר אריה




2


בתי המשפט

בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
עא 001604/03
1643/03


לפני:
כב' השופט אילן ש. שילה

רשם ביהמ"ש המחוזי
תאריך:
28/03/2005



בעניין:
1 . בירמן בכר נועה

2 . בכר יהודה





מערערים

נ ג ד


1 . וילקנפלד מרדכי

2 . שמואל אלון

3 . אלון חנה

4 . בלכר נעמי ז"ל

5 . בצר אריה





משיבים

פסק דין


בעלי הדין הסכימו שאפסוק בערעורים שלפניי לפשרה לפי ס' 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984.

על הפרק סכסוך בין שכנים המתגוררים בבניין בן שתי קומות וארבע דירות בראשון לציון. המערערים מתגוררים באחת הדירות שבקומה השנייה והמשיבים מתגוררים בדירות האחרות.

תחילתו של הסכסוך בבנייה של קומה נוספת שבנו המערערים מעל דירתם. המערערים בנו את הקומה בבנייה מבטון בניגוד להסכמה שנתנו המשיבים לבניית פרגולה מעץ; אגב הבנייה גרמו המערערים לפגיעות בבית המשותף ולירידת ערכן של הדירות האחרות. כמו כן בעצם הבנייה נטלו המערערים לשימושם את גג הבניין שמעל דירתם.

המשיבים תבעו את המערערים לפני המפקחת על המקרקעין ברחובות; בתום הדיון חייבה המפקחת את המערערים להרוס את תוספת הבנייה. המפקחת על המקרקעין דנה גם בתביעה שהגישו המערערים נגד ה"ה וילקנפלד (המשיבים בע"א 1643/03; מרדכי וילקפנלד הוא גם המשיב מס' 1 בע"א 1604/03) שבנו תוספת של חדר לדירתם שבקומה הראשונה. המפקחת דחתה תובענה זו. בערעורים שלפניי ערערו המערערים על שני פסקי דינה של המפקחת.

בישיבת יום 5.1.04 הסכימו בעלי הדין לקבל את הצעתי למנות שמאי שיכריע בכל המחלוקות ולאחר מכן להסמיכני לפסוק לפי ס' 79א הנ"ל לפשרה בשאר המחלוקות ובהשגות על חוות דעתו של השמאי אם תהיינה.

בישיבת יום 17.3.03 הגישו הפרקליטים את חוות דעתו של השמאי מר דן אורמן ושבו והסמיכו את בית המשפט לפסוק לפשרה. עניינם של המערערים הוא באישורה של תוספת הבנייה באופן שיוכלו לקבל היתר לבנייתה ולהשלים את הבנייה; בעלי הדין האחרים הסכימו לביטולו של צו ההריסה שנתנה המפקחת בפסק דינה נושא הערעור ובלבד שהמערערים יקיימו את חיוביהם שב

פסק דין
זה. כמו כן הסכימו הצדדים הלכה למעשה שפסק הדין שדחה את תביעת המערערים להריסת תוספת הבנייה של וילקפנלד ישאר על כנו.

לאחר שעיינתי בכל החומר שלפניי לרבות חוות דעתו של השמאי אורמן והמוצגים שהוגשו בישיבת יום 17.3.03 אני מורה כדלקמן:

ע"א 1643/03 נדחה ללא צו להוצאות.
ע"א 1604/03 יידחה אף הוא אלא שאם ימלאו המערערים את התנאים הבאים יתבטל צו ההריסה לתוספת הבנייה שבנו ובלבד שהמערערים יקבלו היתר בנייה כדין לתוספת זו בתוך שנה אחת מהיום.

ואלה התנאים:
א. א. המערערים ישלמו למשיבים סכום של 60,000 ₪ בתוך 30 יום מהיום. החלוקה בין המשיבים תעשה בשווה אולם מחלקו של וילקנפלד יופחת סך של 5,000 ₪ שיחולק בין המשיבים האחרים.
ב. ב. המערערים יפקידו בידי ב"כ המשיבים ערבות בנקאית בסך 40,000 ₪ צמודה למדד ונושאת ריבית כחוק. הערבות תשמש להבטחת שיפוץ חיצוני של הבניין הן תוספת הבנייה (טיח וצבע), הן תיקוני הליקויים שנגרמו כתוצאה מהבנייה והן ביצוע עבודות טיח וצבע על הקירות החיצוניים כדי להתאים את הבנייה החדשה לזו הישנה. השיפוץ יערך לפי מפרט ועל ידי קבלן שיוסכמו על הצדדים, ובהעדר הסכמה יכריע השמאי אורמן שהצדדים הסכימו כאמור שיכריע בכל המחלוקות המקצועיות. המערערים יפקידו את הערבות הבנקאית בידיו הנאמנות של ב"כ המשיבים בתוך 45 יום וזה יפעל בה להבטחת ביצוען של עבודות השיפוץ כאמור.
ג. ג. היה והמערערים יבצעו בעצמם את עבודות השיפוץ והתיקונים או חלק מהם יחזיר להם הנאמן את הערבות הבנקאית כולה או חלקה לפי העניין. גם בעניין זה יכריע השמאי אורמן.
ד. ד. לאחר תשלום הסכום הנזכר בס' א' לעיל והפקדת הערבות הבנקאית כאמור בס' ב' לעיל יחתמו המשיבים לאות הסכמה על בקשה להיתר של בניית התוספת.


ניתן היום י"ז ב אדר ב, תשס"ה (28 במרץ 2005) במעמד הצדדים.

אילן ש. שילה
, שופט
רשם בית המשפט המחוזי, ת"א












עא בית משפט מחוזי 1604/03 בירמן בכר נועה,בכר יהודה נ' וילקנפלד מרדכי,שמואל אלון,אלון חנה,בלכר נעמי ז"ל,בצר אריה (פורסם ב-ֽ 28/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים