Google

עמאר משה , עמאר דיאז אסקוהו כרמן , עמאר דיאז אסקובו שי יגאל , עמאר דיאז אסקובו אמיר לואיס - מדינת ישראל , בטוח לאומי

פסקי דין על עמאר משה | פסקי דין על עמאר דיאז אסקוהו כרמן | פסקי דין על עמאר דיאז אסקובו שי יגאל | פסקי דין על עמאר דיאז אסקובו אמיר לואיס | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על בטוח לאומי |

386/05 הפ     18/06/2008




הפ 386/05 עמאר משה , עמאר דיאז אסקוהו כרמן , עמאר דיאז אסקובו שי יגאל , עמאר דיאז אסקובו אמיר לואיס נ' מדינת ישראל , בטוח לאומי




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
הפ 000386/05


בפני
:
כבוד השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן







בעניין
:
1 . עמאר משה

2 . עמאר דיאז אסקוהו כרמן
3 . עמאר דיאז אסקובו שי יגאל
4 . עמאר דיאז אסקובו אמיר לואיס


ע"י ב"כ עו"ד
נטר ישראל

המבקשים

נ
ג
ד


1 . מדינת ישראל

2 . בטוח לאומי





המשיבים

פסק דין



בעתירה זו יבקשו המבקשים למעשה כי המשיבים יכירו בכך כי מר עמאר (אפללו) יגאל ז"ל נפטר בברזיל ונקבר בבית העלמין בחולון בתאריך 22.4.99. לאחר הליכים רבים ולאחר שהוצאה הגופה ונבדקה זהות המנוח במכון לרפואה משפטית נקבע כי אכן מר עמאר יגאל ז"ל נפטר וכי מר עמאר משה
חי וקיים.

לאור התוצאות שהתקבלו במכון לרפואה משפטית הוריתי לצדדים להודיע האם ניתן ליתן

פסק דין
לפיו יירשם כי מר עמאר יגאל ת.ז. 056115488 נפטר ונקבר בחולון כאשר תאריך זה יקבע כמועד פטירתו. המשיבים הודיעו כי אינם מתנגדים לרישום לפיו מר עמאר יגאל נפטר ונקבר בחולון ביום 22.4.99 וכי ברישומי משרד הפנים יירשם תאריך זה כיום פטירתו. עם זאת, המשיבים התנגדו להצהרה לפיה המנוח נפטר בברזיל בתאריך 17.4.99 וכן התנגדו לפסיקת הוצאות.

המבקשים לא טענו דבר לעניין מועד הפטירה ולכן ניתן בזאת

פסק דין
הקובע כי מר עמאר יגאל, ת.ז. 056115488 נפטר ונקבר בחולון. ברישום יירשם תאריך קבורתו, 22.4.99 כתאריך הפטירה.

אשר להוצאות המשיבים טוענים כי אין להטיל עליהם הוצאות לאור העובדה שהטעות לפיה סגרו כי מר עמאר משה
הוא זה שנפטר, נבעה מכך כי מר עמאר יגאל המנוח היה אסיר, הוא ברח מהכלא ומהארץ כאשר עשה שימוש בדרכונו של אחיו, עמאר משה
.

לטענת המשיבים, ההסבר שסיפק מר עמאר משה
לדרכון המזויף אינו סביר. ההסבר שנתן הוא כי מדובר בטעות שנבעה עקב היות המנוח על ערש דווי והצורך להטיסו לטיפול דחוף מפרגאווי לברזיל. לטענת המשיבים, גם אם הסבר זה היה נכון הרי שכאשר הגיעה משפחת המנוח עמאר יגאל ארצה עם גופתו כאשר הם יודעים כי מדובר בדרכון שאינו מתאים הם בחרו שלא ליידע את הרשויות והשתמשו באותו דרכון לצורך הקבורה. לו היו מעמידים את הרשויות על אותה טעות כבר אז, לא היה נדרש כל ההליך לרבות הוצאת הגופה מהקבר.

לטענת המבקשים, המשיבים מכפישים את שמם. הדרכון בו עשה שימוש המנוח דרכון מזויף ולא דרכון של האח, משה עמאר. לדבריהם הרשויות ידעו על הטעות בזהות אך לא ניתן לקבור את המנוח בשמו האמיתי שכן לפי הרישומים המנוח לא נפטר.

מבלי להיכנס להשתלשלות העניינים שהביאה לקבורה המוטעית, משהגישו המבקשים בקשה וזכו בדינם, יש לפסוק להם הוצאות ועל כן, ישלמו המשיבים למבקשים הוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 20,000 ₪ בצירוף מע"מ כדין. סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום המלא בפועל.

ניתן היום
ט"ז סיון, תשס"ח

(
19 יוני, 2008

) בהעדר הצדדים


המזכירות תשלח עותק פסק הדין לצדדים.



ד"ר מיכל אגמון-גונן
, שופטת







הפ בית משפט מחוזי 386/05 עמאר משה , עמאר דיאז אסקוהו כרמן , עמאר דיאז אסקובו שי יגאל , עמאר דיאז אסקובו אמיר לואיס נ' מדינת ישראל , בטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 18/06/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים