Google

אנגל יעקב - מדינת ישראל

פסקי דין על אנגל יעקב |

3722/06 בש     19/09/2006




בש 3722/06 אנגל יעקב נ' מדינת ישראל




5


בתי המשפט

בית משפט השלום לתעבורה חיפה
בש 003722/06


בפני
:
כב' השופט א. סלאמה

תאריך:
19/09/2006



בעניין:
אנגל יעקב

המבקש

נ ג ד


מדינת ישראל

המשיבה


החלטה

1. בפני
י בקשה לפי סעיף 57ב' לפקודת התעבורה להורות על ביטולה של הודעת איסור שימוש מיום 10/09/06, שהוטלה על רכב פרטי מס' 53-794-16, (להלן: "הרכב") אשר בבעלותו של המבקש ושהיה נהוג בידי נהגו, מר סיאג איתי (להלן: ה"נהג"), שעל פי החשד, נהג בהיותו שיכור.

יצויין, כי כמות האלכוהול שאובחנה אצל הנהג, הייתה 315 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אויר נשוף, וכי הנהג עצמו נפסל מינהלית מלהחזק ברשיון נהיגה לתקופה של 30 יום.

2. המבקש טוען, באמצעות בא כוחו, כי הינו בעליה של חברה בה מועסק הנהג וכי בעת שנסע לחו"ל למספר ימים לצורך עסקיו, השאיר את הרכב בידי הנהג על מנת שימשיך ויבצע עבור החברה מטלות הכרוכות בנהיגה.

המבקש טוען, כי בניגוד לקביעתו של הקצין, הוא נזקק לרכב וכי הרכב משמשו הן לצורכי החברה והן לצרכיו האישיים. הנ"ל טוען עוד כי בעת שהותו בחו"ל לא היה ביכולתי להשגיח על רכבו שהנהג עשה בו שימוש לצורך בילוי ולא לצורכי עבודה.

3. ב"כ המשיבה התנגד לבקשה וטען, כי המבקש אמור לדעת בידי מי מפקיד הוא את רכבו האישי וכי הנהג שיצא לבלות לקח על עצמו סיכון כי הרכב יושבת, אם ישתה. על המבקש היה להתריע בנהג כיצד לנהוג ואיך לפעול ואם לא עשה כן, אין כל סיבה "לחוס עליו".
4. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, נחה דעתי כי יש מקום לקצר בצורה משמעותית את תקופת איסור השימוש, כך שהיא תעמוד על 10 ימים בלבד מיום אחסנת הרכב, דהיינו מיום 11.09.06.

5. נימוקיו של הקצין בהחלטה בדבר איסור השימוש היו אלה: "הרכב צמוד לנהג.. כרגע הוא פסול לנהיגה. בעל הרכב נמצא בחו"ל וכרגע לא נזקק לרכב". בנימוקי הקצין לא נאמר דבר לעניין חומרת העבירה, עברו של הנהג וכיוצא באלה נימוקים שיש בהם כדי להצדיק את איסור השימוש.

6. המבקש אינו טוען, כי הרכב נלקח ממנו ללא ידיעתו וללא הסכמתו וכי הנהג פעל בניגוד להוראותיו כשהוא מאידך, הכוונה למבקש, עשה כל שביכולתו כדי למנוע את העבירה.

עם זאת, יש ממש בדברי המבקש כי בעת ששהה בחו"ל לא יכל להשגיח על רכבו ולא היתה לו שליטה על הנהג. מוכן אני גם לקבל את דברי הסניגור כי הנהג לא היה אמור לנסוע ברכב ביום שישי, אלא לעשות זאת רק לצורכי עבודה.

7. בנסיבותיו של תיק זה, ומכיוון שהמבקש חזר בינתיים מחו"ל ובהחלט נזקק לרכבו, כאשר מאידך הנהג, מבצע העבירה, פסול מנהלית מלנהוג בכל רכב לתקופה של 30 יום ובשים לב לכך שהרכב "מושבת" מנהלית במשך שמונה ימים, נראה בהחלט כי יש מקום לקבל חלקית את הבקשה ולקצר את תקופת איסור השימוש.

8. העולה מכל הנ"ל, כי אני מעמיד את תקופת איסור השימוש על 10 ימים בלבד, מיום אחסנת הרכב, כך שרכבו של המבקש יוחזר לו ביום 21.09.06 בשעה 09:00.




9. מודעת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה.

מזכירות ביהמ"ש תעביר עותק החלטה זו לצדדים ותחזיר לתביעה את התיק שלה.

ניתנה היום כ"ו באלול, תשס"ו (19 בספטמבר 2006) בהעדר הצדדים.

א. סלאמה
- שופט
שם הקלדנית: גלית ש.








בש בית משפט לתעבורה 3722/06 אנגל יעקב נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 19/09/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים