Google

הלוי שמעון, נשיא הפורום המשפטי (עמותה בהקמה מספר: 46-212), יגאל עמיר - מדינת ישראל - משרד הבריאות, נעמי לבני - ממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות.

פסקי דין על הלוי שמעון | פסקי דין על נשיא הפורום המשפטי (עמותה בהקמה מספר: 46-212) | פסקי דין על יגאל עמיר | פסקי דין על מדינת ישראל - משרד הבריאות | פסקי דין על נעמי לבני - ממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות. |

624/06 עתמ     13/09/2006




עתמ 624/06 הלוי שמעון, נשיא הפורום המשפטי (עמותה בהקמה מספר: 46-212), יגאל עמיר נ' מדינת ישראל - משרד הבריאות, נעמי לבני - ממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות.





1. הלוי שמעון
, נשיא הפורום המשפטי (עמותה בהקמה
מספר: 46-212)

2. יגאל עמיר

בעניין:
העותרים

נ ג ד
1. מדינת ישראל - משרד הבריאות

2. נעמי לבני - ממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות.
המשיבים
באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים
פסק דין
עתירה זו עניינה בסירוב המשיבים לבקשת העותרים לקבל העתקים מצילומי רנטגן של ראש הממשלה המנוח מר יצחק רבין, שצולמו בימים שלאחר מותו.

ביום 11.6.06 פנה שמעון הלוי (להלן - "עותר 1") למשרד הבריאות בבקשה לפי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 (להלן - "חוק חופש המידע"). עותר 1 ביקש לקבל העתקים מצילומי רנטגן של מר יצחק רבין ז"ל, שצולמו בימים שלאחר מותו.

כבר באותו יום נשלחה לעותר 1 תשובת משרד הבריאות, באמצעות משיבה 2, הממונה על חוק חופש המידע במשרד. משרד הבריאות סירב לבקשת העותר, ונימק את סירובו בכך שלא ניתן להעביר מידע רפואי אודות נפטר כלשהו, לרבות מר יצחק רבין ז"ל, בלא קבלת כתב ויתור על סודיות רפואית לטובת המבקש, החתום על ידי יורשי הנפטר.

ביום 21.6.06 הגיש עותר 1 עתירה זו, בשמו ובשם עותר 2, יגאל עמיר
. העתירה תוקפת את החלטת משרד הבריאות מיום 11.6.06 ומבקשת להורות למשרד הבריאות להעביר לעותרים את המידע המבוקש. לדברי העותרים, מדובר במידע בעל חשיבות ציבורית רבה, אשר חשיפתו הפומבית חיונית לעשיית הצדק בישראל, ובפרט שהעותר קיבל לידיו מידע לפיו פרטי הירצחו של מר יצחק רבין ז"ל שונים מאלו הידועים לציבור.

ביום 3.9.06 הוגש כתב תשובה מטעם המשיבים. לטענת המשיבים מדובר במידע שאסור לרשות לגלותו, או למצער, במידע שהיא אינה חייבת לגלותו הואיל וגילויו עלול לפגוע בפרטיות. לפיכך, לטענת המשיבים, צדק משרד הבריאות בהחלטתו שלא לגלות את המידע, ואין עילה להתערבות בית המשפט בהחלטה.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, נחה דעתי כי העתירה, על פניה, אינה מגלה עילה להתערבות בית המשפט. לפיכך, בהתאם לתקנה 7(2) לתקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין), התשס"א-2000, דין העתירה להידחות.

העתירה מלמדת כי חשיפת המידע במקרה הנדון אינה משרתת את תכליתו של חוק חופש המידע. סעיף 9(ב)(10) לחוק חופש המידע קובע כי הרשות אינה חייבת למסור מידע שגילויו יפגע בצנעת הפרט של אדם שנפטר. העותרים לא הצביעו על שיקולים כלשהם התומכים בגילוי המידע. העותרים טענו בעלמא כי מדובר במידע בעל חשיבות ציבורית המוסתר מעיני הציבור. עותר 1 טען כי הגיע לידיו מידע לפיו נסיבות הירצחו של מר יצחק רבין ז"ל הן שונות מהידוע לציבור. לתמיכה בטענתו צירף עותר 1 תצהיר, אולם ממנו עולה כי מדובר בדברים סתמיים, תמוהים ובלתי מבוססים שנאמרו לו בשיחה אקראית מפי אחר. נסיבות הירצחו של מר יצחק רבין ז"ל נחקרו ולובנו, הן במסגרת הכרעת הדין במשפט הרצח, המהווה פסק-דין חלוט, והן במסגרת וועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לבחינת הנושא. בנסיבות אלה, אך מובן הוא כי אין בדברי עותר 1, כפי שפורטו לעיל, כדי לבסס עתירה מן הסוג הנדון לבית משפט זה.

לאור כל האמור לעיל, סירובו של משרד הבריאות למסור את המידע המבוקש לעותר 1, שלא קיבל את הסכמת יורשי המנוח לעיין במידע, הוא סירוב כדין.

העתירה נדחית.

העותרים ישאו בהוצאות המשיבה בסכום של 10,000 ₪.

המזכירות תשלח העתק לב"כ הצדדים.
ניתן היום, כ' באלול תשס"ו (13 בספטמבר 2006), בהעדר הצדדים.
מוסיה ארד
, נשיאה

1
בתי המשפט
עת"מ 624/06
בבית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית משפט לענינים מינהליים
כבוד השופטת מוסיה ארד
- נשיאה
לפני:









עתמ בית משפט לעניינים מקומיים 624/06 הלוי שמעון, נשיא הפורום המשפטי (עמותה בהקמה מספר: 46-212), יגאל עמיר נ' מדינת ישראל - משרד הבריאות, נעמי לבני - ממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות. (פורסם ב-ֽ 13/09/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים