Google

הילה דדוש-גלזר,מרק בלכר - עו"ד בניהו לאבל,הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ,כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על הילה דדוש-גלזר | פסקי דין על מרק בלכר | פסקי דין על עו"ד בניהו לאבל | פסקי דין על הבנק הבינלאומי הראשון לישראל | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

2425/04 פשר     20/04/2005




פשר 2425/04 הילה דדוש-גלזר,מרק בלכר נ' עו"ד בניהו לאבל,הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ,כונס הנכסים הרשמי




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פשר 002425/04
בשא 4986/05


בפני
:
כב' השופטת אלשיך ורדה

תאריך:
01/05/2005



המבקשים:
1. הילה דדוש-גלזר

2. מרק בלכר

ע"י ב"כ עוה"ד איתן ארז ואח'




-- נ ג ד --


המשיבים:
1. עו"ד בניהו לאבל

בתפקידו ככונס נכסים של חברת חטיפון גל ייצור ושיווק מוצרי מזון (1989) בע"מ

2. הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ


3. כונס הנכסים הרשמי

ע"י ב"כ עוה"ד טובה פריש




החלטה

מונחת בפני
מחלוקת שנפלה בין הכונס שמונה לחברת חטיפון גל יצור ושיווק מוצרי מזון (1989) בע"מ (להלן: "הכונס" ו"החברה", בהתאמה), לבין מנהל החברה לשעבר, מר מרק בלכר
, וגב' הילה דדוש-גלזר
, עובדת החברה לשעבר אשר נטען לגביה כי היא בת-זוגו (להלן: "המשיבים"). המחלוקת נסובה אודות צו עיקול שהטיל הכונס על חשבונה של גב' דדוש, בשל טענותיו כי מר בלכר השתמש בחשבון זה עבור כספי החברה. מאידך גיסא, עותרים המשיבים כי אורה לכונס לחדול ממעשיו, באשר בחשבון מופקדים כספי פיצויים וכספים אישיים של גב' דדוש, וכן כספים השייכים לבני הזוג כאנשים פרטיים.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, ניתנת החלטתי זו.

1. אין ספק, כי בין הצדדים קיימים משקעים כבדים, ואשר הובילו את המשיבים, בעיקר, להרחיב את היריעה בכתבי טענותיהם אודות עניינים הקשורים בהתנהלותו הלכאורית של הכונס בחברה, ואשר אין כל צורך להכריע בהם בנסיבות המקרה דנן.
בנסיבות המקרה דנן, נחה דעתי כי עקרונית (ובכפוף לסייג שבהמשך החלטתי זו), דין עמדת הכונס להתקבל. המשיבים אינם מכחישים, למעשה, כי הופקדו בחשבונה של גב' דדוש, כספים השייכים לחברה, דבר שמשמעותו הברורה הינו מצב של ערבוב נכסים בין נכסי החברה לנכסיהם הפרטיים של המשיבים. אמנם, בין הצדדים נטושה מחלוקת לגבי גובה וכמות הסכומים השייכים לחברה, אולם אין ספק כי אלו קיימים אף קיימים. בנסיבות המקרה, קשה לי לקבל את טענתו של מר בלכר, לפיה אין מדובר אלא ב"כמה מקרים בודדים" (כך בלשונו), אשר קרו בגין טעות גרידא. בלא לקבוע מסמרות אוסיף ואעיר, כי צורת אחזקתו של החשבון דנן, בנוסף לחשבונה הפרטי המקורי של גב' דדוש, אינו מסייע אף הוא למשיבים, וזאת בלשון המעטה.

2. דומה, שחרף הטענות וטענות הנגד, הרי שמן הבחינה המשפטית, עניין לנו בסוגיה פשוטה. זכותו וחובתו של בעל תפקיד בהליכי חדלות פרעון, הינה לקבל חזקה על נכסי החברה, לרבות נכסים אשר נראה כי החברה זכאית להם (סעיף 305 לפקודת החברות). רצונו זה של המחוקק הינו ברור - לאפשר תפיסת נכסים אשר לחברה חדלת הפרעון זכות נטענת עליהם, ולרבות באמצעים בהם נקט הכונס בנסיבות המקרה דנן.
עיננו הרואות; אין עסקינן, בנסיבות המקרה, בהכרעה סופית אודות הסכום המדוייק המצוי בחשבונה של גב' דדוש ואשר שייך לחברה. בשלב זה, די בחשד מבוסס כי נכסי החברה מוחזקים בחשבון, בכדי לנקוט באמצעים בהם בחר הכונס. בנסיבות המקרה, דומה כי חשד כזה אכן התעורר, ברמת וודאות גבוהה ביותר.

3. אי לכך, דין הבקשה להדחות; עם זאת, לפנים משורת הדין, מן הראוי לצמצם את העיקול, כמוצע בסעיף 19 לתגובת כונס הנכסים הרשמי
, באופן שלא יחול על כספים אשר יוכח באופן שאינו משתמע לשתי פנים, הופקדו לחשבון עבור ענייניה הפרטיים של גב' דדוש, להבדיל מן הכספים אשר הפקיד מר בלכר.
כונס הנכסים יגיש, בתוך 30 יום מהיום, בקשה למתן הוראות בעניין הסכומים אשר שייכים לטענתו לקופת החברה; ימי פגרת הפסח יבואו במניין הימים עבור הגשת בקשה זו. טוב יעשו המשיבים, בנסיבות המקרה, אם ימצאו דרך להדבר עם הכונס ולהגיע עימו להסכמה אשר תייתר התדיינות נוספת בין הצדדים, ואת ההוצאות הגבוהות אשר יתכן ויוטלו על הצד אשר עמדתו תמצא שלא כדין.

4. בנסיבות המקרה, ישאו המשיבים ביחד ולחוד בהוצאות הכונס ובשכר-טרחת עורך-דין בגין בקשה זו, בסך 1,500 ₪ בתוספת מע"מ, אשר ישאו ריבית והצמדה כדין מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום.

היום י"א בניסן, תשס"ה (20 באפריל 2005) בהעדר הצדדים.


אלשיך ורדה
, שופטת
תפארת








פשר בית משפט מחוזי 2425/04 הילה דדוש-גלזר,מרק בלכר נ' עו"ד בניהו לאבל,הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ,כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 20/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים