Google

המערערים: עו"ד ג' ראובינוףבשם המשיב: עו"ד גב' מ' שידולבסקיה ה ל י ך1. המשיב עבד כמלצר במסעדה הנושאת את השם national restaurant - המשיב: עו"ד גב' מ' שידולבסקיה ה ל י ך1. המשיב עבד כמלצר במסעדה הנושאת את השם national restaurant

פסקי דין על המערערים: עו"ד ג' ראובינוףבשם המשיב: עו"ד גב' מ' שידולבסקיה ה ל י ך1. המשיב עבד כמלצר במסעדה הנושאת את השם national restaurant | פסקי דין על המשיב: עו"ד גב' מ' שידולבסקיה ה ל י ך1. המשיב עבד כמלצר במסעדה הנושאת את השם national restaurant

30/12     30/12/1970




דבע 2-1/לא מלון נשיונל פלס, ג'וודאת אבו אל חאג' , עלי אבו אל חאג' נ' מוסקופי אפרס אליאס




ב ב י ת - ה ד י ן ה א ר צ י ל ע ב ו ד ה
לא/1-2

בפני
: הנשיא צ' בר-ניב

סגן הנשיא י' לוין

השופט מ' גולדברג

נציג העובדים מר י' אברמוב
נציג המעבידים מר ח' רדי
1. מלון נשיונל פלס

2. ג'וודאת אבו אל חאג'

3. עלי אבו אל חאג'
ה מ ע ר ע ר י ם

נ ג ד

מוסקופי אפרס אליאס
ה מ ש י ב
בשם המערערים: עו"ד ג' ראובינוף

בשם המשיב: עו"ד גב' מ' שידולבסקי
ה ה ל י ך

1. המשיב עבד כמלצר במסעדה הנושאת את השם national restaurant, ונמצאת במזרח ירושלים בבניין המלון נשיונל פלס
.

2. הוא פוטר מעבודתו עוד ב-19.2.70 כשמשכורתו האחרונה היתה -.200 ל"י לחודש.

3. תביעתו בבית הדין האזורי בירושלים להפרשי שכר מבוססת על צו הרחבה מיום 13.10.68 (שפורסם בי.פ. 1482 תשכ"ט מיום 31.10.68), המחיל הסכם קיבוצי כללי מיום 12.3.68 שבין מועצת פועלי ירושלים ובין התאחדות בתי המלון סניף ירושלים, "על כל המעבידים בענף המלונאות בתחום עירית ירושלים".

4. השגתם הראשונה של המערערים היתה כי אין יריבות בינם לבין המשיב, וכן כי אין למשיב עילת תביעה נגדם (סעיף 1 לכתב ההגנה). מהפרטים הנוספים שהגישו המערערים מסתבר שההגנה הכפולה הנ"ל מבוססת על הטענה שהמשיב לא הועסק על ידי המערערים, וכן כי המשיב לא היה עובד מלון נשיונל פלס
.

5. במהלך הדיון התברר כי שתי הטענות בדבר חוסר יריבות והעדר עילה, מבוססות על הטענה, כי המשיב הועסק במסעדה המהווה עסק נפרד מהמלון שבבעלות שונה, ומכאן שצו ההרחבה הנ"ל אינו חל על המסעדה, ואינו מקנה למשיב כל עילה שהיא נגד המערערים או מי מהם.

6. השופט האזורי קיים דיון לפי סעיף 18 (ד) לחוק בית הדין לעבודה, ובפני
ו הסכימו הצדדים "כי עיקר הטענות הן משפטיות אך ישנן פלוגתות עובדתיות בקשר ליריבות, הינו זהות הנתבעים. לטענת התובע הועסק התובע ע"י גוף משפטי אחר".

השופט המלומד לא נתן כל החלטה בדבר סדרי הדין, אך מתוך שדחה את המשך ההליך להוכחות בפני
מותב מלא, ולאור הסכמתם של הצדדים כאמור, יש להניח כי הוא החליט לפצל את הדיון לשנים, ובשלב ראשון לקבל הוכחות ולשמע טענות לעניין היריבות והעילה.

7. לאחר שקילת הוכחות וקריאת סיכומים בכתב שהוגשו על ידי באי כוח הצדדים ניתנת ההחלטה, בה נדחו שתי הטענות הטרומיות. מכאן הערעור ברשות לפני בית דין זה.
פ ס ק ה ד י ן

1. א. טענת חוסר יריבות מבוססת על הטענה כי המסעדה, בה הועסק המשיב, איננה בבעלות מלון נשיונל פלס
, אלא בבעלותם הפרטית של שני האחים ג'אודת אבו אל חאג' ועלי אבו אל חאג'
, ואילו המלון נמצא בבעלותם של שני האחים ויורשי שותף שלישי. לשון אחרת, מעבידי המשיב אינם המלון ובעליו החוקיים אלא שניים מתוך שלושת הבעלים, ולא צדק המשיב שהגיש את תביעתו נגד המלון ושני האחים אבו אל חאג'.

ב. טענה זו במידה שהיא נוגעת לצורך אין בה ממש. באם המסעדה היא אמנם בבעלות שני האחים אבו אל חאג' בלבד, הרי שהתביעה הוגשה גם נגדם והם נמצאים בפני
בית הדין. מאידך, באם המסעדה היא חלק מהמלון, והיא בבעלות שותפות של שלושה צדדים, הרי גם אז אין כל פגם בהליך משהוגשה התביעה נגד שנים מהשותפים בלבד. שנים אלה לא ביקשו לצרף כנתבע את השותף השלישי, והיחסים בינם לבין שותפם יכולים לבוא על תיקונם גם לאחר התברר התביעה.

אכן, לא נטען ולא הוכח כי השם מלון נשיונל פלס
הוא שם של שותפות או שם עסק, ולא ברור אם הנושא שם זה הוא צד נפרד בהליך, או כתובת בלבד. ממילא אין זה פוגע בהליך שכאמור נפתח כהלכה.

ג. במידה שטענת חוסר היריבות כורכת בתוכה את הטענה שאין יריבות לגופו של עניין, באשר המסעדה אינה חלק מהמלון, ועל כן אין לתבוע את בעלי המלון להפרשי שכר, הרי המדובר בחוסר עילה, ועל כך להלן.

2. בית הדין האזורי שקל את כל ההוכחות שהוגשו, והגיע למסקנה ברורה שהמסעדה היא חלק בלתי נפרד מהמלון. אין אנו מוצאים כל עילה להתערב בממצא עובדתי זה.

3. מכאן, שצדק בית הדין האזורי בדחותו את הטענות של חוסר יריבות והעדר עילה. מאידך, קביעתו שהמשיב הועסק על ידי המלון במסעדה המהווה חלק מהמלון, אין בה עדיין להוליך להחלטה סופית שצו ההרחבה חל על המקרה הנדון. יש להבין כי הקביעה בסיפא של ההחלטה האומרת: "אי לכך חל צו ההרחבה של התובע", כוחה יפה רק לעניין החלטת הביניים בדבר היריבות והעילה, ואין בה כדי קביעה סופית לגופו של עניין.

4. כפוף להערתנו דלעיל, הערעור נדחה.

5. המערערים ישלמו למשיב סכום של -.100 ל"י, ההוצאות בערעור זה, וכן הם ישלמו -.50 ל"י לכיסוי האגרה הדחויה.
ניתן היום, ב' בטבת, תשל"א 30 בדצמבר, 1970.


צ' בר-ניב
- נשיא י' לוין
- סגן הנשיא מ' גולדברג
- שופט

מר י' אברמוב - נציג העובדים מר ח' ורדי - נציג המעבידים








דבע בית הדין הארצי לעבודה 2-1/לא מלון נשיונל פלס, ג'וודאת אבו אל חאג' , עלי אבו אל חאג' נ' מוסקופי אפרס אליאס (פורסם ב-ֽ 30/12/1970)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים