Google

לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו - אולשנסקי אנטולי

פסקי דין על לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו | פסקי דין על אולשנסקי אנטולי

10310/06 בש     05/11/2006




בש 10310/06 לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו נ' אולשנסקי אנטולי




1


בתי המשפט
בית משפט לתעבורה עכו
בש 010310/06

בתיק עיקרי: תד 010973/06
בפני
:
כב' השופט יעקב בכר

תאריך:
05/11/2006


בעניין:
לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו





המבקשת


-נ ג ד-



אולשנסקי אנטולי





המשיב

נוכחים:
המבקש -
ב"כ המשיבה -

החלטה


1. בפני
בקשה לפסילה עד תום ההליכים, בקשה לפי סעיף 46 לפקודת התעבורה [נ"ח] התשכ"א 1961.

2. כנגד המשיב הוגש כתב אישום, לפיו מואשם המשיב בנהיגה נהיגה בשכרות ,נהיגה רשלנית,גרימת נזק,סטייה מנתיב נסיעה ומהירות בלתי סבירה.
עפ"י כתב האישום נהג המשיב ברכב מסוג "איסוזו" בעכו בכביש מכיוון כיכר שטראוס לכיוון חיפה והגיע לצומת עם כביש 8510 ,צומת בו קיים מעגל תנועה.
המשיב נהג ברכב בהיותו שיכור בכך שבבדיקת אויר נשוף שלו נמצא רמת אלכוהול 1165 מיקרו גרם בליטר אחד של אויר נשוף העולה על הרמה הקבועה.

3. המאשימה עותרת לפסילתו של המשיב עד תום ההליכים כנגדו, מאחר ולטענתה מעיון בחומר הראיות, ובהרשעותיו הקודמות של המשיב עולה, כי מדובר באדם מסוכן לבטחון הציבור, וכי קיים יסוד סביר לחשש, כי המשך נהיגתו של המשיב תסכן את בטחון הציבור. המאשימה ציינה כי המשיב גרם לתאונת דרכים בהיותו שיכור, כאשר רמת האלכוהול הינה כמעט פי 5 מהרמה הקבועה בחוק.

4. הסניגור המלומד ביקש לדחות את בקשת המאשימה מהטעמים הבאים:
א) אין ראיות לכאורה כי המשיב נושא באחריות לקרות התאונה, תוך שהוא מפנה לתמונות שצולמו בזירה .
ב) נהיגה בשיכרות כשלעצמה לא מביאה לכדי פסילת רשיון נהיגה עד תום ההליכים.
ג) עברו התעבורתי של המשיב אינו מצביע על מסוכנות. השיב הינו נהג משאית לחובתו 9 הרשעות בלבד.
ד) רשיונו של המשיב הוחזר לאחר 60 ימי פסילה מנהלית.

5) בבוא ביהמ"ש לדון בבקשה לפסילה עד תום ההליכים, על ביהמ"ש לשאול עצמו תחילה האם ישנן ראיות לכאורה? אם התשובה לשאלה זו הינה חיובית, האם מדובר בנהג מסוכן שיש בהמשך נהיגתו כדי לסכן את הציבור?

6) עיינתי בחומר הראיות ונחה דעתי, כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של המשיב בעבירה של נהיגה בשיכרות.
לא מצאתי כל פגם בבדיקת הנשיפה שבוצעה למשיב. הבדיקה בוצעה על ידי שוטר מוסמך תוך הקפדה על כל נוהלי ההפעלה.
בבדיקת אוויר נשוף של המשיב נמצא כי רמת האלכוהול הינה 1165 מ"ק בליטר אחד של אוויר נשוף. רמה העולה על הרמה הקבועה.

באשר לאחריותו של המשיב לקרות התאונה. אינני סבור כי בשלב זה ישנן ראיות מספיקות כדי להוכיח כי דווקא המשיב נושא באחריות לקרות התאונה.
מעיון בחוו"ד של הבוחן ממקום ההתנגשות, מקום הנזקים עולה לכאורה כי דווקא נהג המונית הוא זה שנושא באחריות לקרות התאונה, והוא זה שלא נתן זכות קדימה לרכבו של המשיב.

7) שאלת המסוכנות:
תחילה, אני דוחה את טענת השיהוי שנטען על ידי המשיב. העובדה, כי הבקשה לפסילה עד תום ההליכים הוגשה לביהמ"ש לאחר שתמה הפסילה המנהלית, אינה מונעת את הבקשה לפי סעיף 46 לפקודה, מאחר ואין כל הוראה בפקודה המחייבת רצף בין הפסילות.
לא היה כל שיהוי בהגשה הבקשה. הבקשה הוגשה במהלך תקופת היות המשיב פסול מנהיגה וחלוף הזמן מאז תום הפסילה המנהלית ועד הדיון בבקשה, חלפו כ 14 יום בלבד.

נקבע כבר בפסיקה כי ביהמ"ש בבואו להחליט בבקשה לפסילה לפי סעיף 46 לפקודה, עליו להעמיד לנגד עיניו בעיקרו של דבר, את השיקול אם עובדות המקרה ועברו התעבורתי של המשיב מביאים למסקנה, כי יש בהמשך נהיגתו לסכן את הציבור.
אמנם, עברו התעבורתי של המשיב אינו מכביד .

אולם אין ספק, כי העבירה המיוחסת למשיב הינה חמורה, ואם יורשע צפוי הוא לתקופת פסילה ארוכה.
נהיגה ברכב תחת השפעת משקאות משכרים כאשר רמת האלכוהול הינה כמעט פי 5 מהרמה הקבועה בחוק, מצביעה על מסוכנות בנהיגת המשיב.
אני סבור כי יהא זה נכון להורות על פסילתו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

חומרה יתרה יש בנסיבות העניין בעובדה כי המשיב בהיותו נהג מקצועי, מצא לנכון לנהוג ברכב למרות שעובר לנהיגתו שתה משקאות אלכוהוליים.
בראש מעייניו של ביהמ"ש יעמוד השיקול הבא להגן על הציבור מפני הסכנה.

לפיכך, באיזון בין האינטרס של המשיב מזה ובין האינטרס של הגנת כלל הציבור, מוטה הכף בבירור לטובת האינטרס של טובת כלל הציבור.

אשר על כן, אני מורה על פסילת רשיונו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.












בש בית משפט לתעבורה 10310/06 לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו נ' אולשנסקי אנטולי (פורסם ב-ֽ 05/11/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים