Google

מדינת ישראל - משרד העבודה והרווחה - הנדימן עשה זאת בעצמך בע"מ , אבידור חיים , שוחט יוחאי

פסקי דין על הנדימן עשה זאת בעצמך | פסקי דין על אבידור חיים | פסקי דין על שוחט יוחאי |

1114/00 פ     26/12/2006




פ 1114/00 מדינת ישראל - משרד העבודה והרווחה נ' הנדימן עשה זאת בעצמך בע"מ , אבידור חיים , שוחט יוחאי






בית הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב - יפו
פ 001114/00


בפני
:
כב' השופטת אפרת לקסר

תאריך:
26/12/2006


בעניין:
מדינת ישראל - משרד העבודה והרווחה

המאשימה

נ ג ד


1. הנדימן עשה זאת בעצמך בע"מ

2. אבידור חיים

3. שוחט יוחאי

הנאשמים

גזר - דין

1. הנאשמים הורשעו בעבירות על העסקת עובדים במנוחה השבועית בניגוד לסעיפים 9, 26(א) וס' 27 לחוק שעות עבודה ומנוחה התשי"א-1951 (להלן: "החוק"), הקובעים איסור העסקה בימי המנוחה השבועית ומטילים אחריות על מי שהעסיק בניגוד לחוק, לרבות על מנהל התאגיד שפעל כאמור.

ההרשעה מתייחסת להעסקת שני עובדים בשבת, בתאריך 26.2.00.

הנאשמים 2 ו- 3 היו מנהלי הנאשמת 1 במועד הרלוונטי לאישום.

2. בטיעוניה לעונש טענה ב"כ המאשימה, כי החוק הוא חוק סוציאלי, שנועד להגן על רווחת העובד באופן שינתן לו יום מנוחה שבועית. לדידה, הנאשמים העסיקו שלא כדין שני עובדים בשבת ובכך מנעו מהם את יום מנוחתם.
ב"כ המאשימה ביקשה להשית על הנאשמת 1 את הקנס המירבי לגבי כל עובד שלגביו נעברה העבירה וזאת בשל העובדה שלנאשמת זו קיימת כבר הרשעה קודמת בגין אותה עבירה.
עוד טענה ב"כ המאשימה, כי יש להחמיר בעונשם של הנאשמים גם בשל כך שהם גרמו להמשכות ההליך ללא כל הצדקה והעלו בקשות וטענות שלא היה מקום להעלותן, שנדחו ע"י בית הדין.

3. הנאשמים 2 ו- 3 העידו לעניין העונש וטענו, כי היו דירקטורים בנאשמת פרקי זמן קצרים ביותר – מספר חודשים – וכי לא היתה להם כל מעורבות בניהול החברה, לרבות בעניין עצם פתיחת החנות בשבת.
עוד נטען על ידם, כי זוהי הרשעתם הראשונה וכי חודשיים לאחר ביצוע העבירה
הם כבר לא עבדו עבור הנאשמת.

ב"כ הנאשמים טענה עוד, כי על בית הדין להתחשב לגבי גזר הדין בעובדה, שמדובר בחנות הנמצאת מחוץ למרכזי הערים וכי מדובר בעבירה שהפכה בשנים האחרונות לעבירת קנס מנהלי וכן טענה, כי יש להתייחס להעסקת שני העובדים שצויינו בכתב האישום כאילו מדובר בעבירה אחת בלבד.

4. כבר נפסק, כי תכליתו של החוק תואמת את אופיה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית ויש בחוק כדי להביע את הדאגה לרווחת הפרט, תוך שמירת הצביון של יום השבת כיום מנוחה (עפ 1003/00 הנדימן עשה זאת בעצמך בע"מ
נ' מ"י, פס"ד מיום 30.10.02, טרם פורסם (להלן: "פס"ד הנדימן"), תוך ציטוט מבג"צ 5073/91 תיאטראות ישראל בע"מ נ' עיריית נתניה, פד"י מז(3), 192 בעמ' 206):
" 'בקביעת העקרון של קיום יום מנוחה שבועי והועדתו בשבת חתר המחוקק להגשים שתי מטרות משולבות: ראשית, מטרה חברתית, לפיה ראוי לייחד יום מנוחה שבועי לכל אדם כדי שיוכל לנוח בו ממלאכתו, לשהות עם משפחתו או בחברת ידידים ולהתפנות לנופש ולבידור לפי בחירתו והעדפותיו. כן נועד יום המנוחה להגן על בריאותו של העובד ולהבטיח תנאי עבודה הוגנים.
שנית, הועדת המנוחה בשבת נעשתה על רקע ציווי ההלכה ומסורת ישראל...'
הנה כי כן, חוק שעות עבודה ומנוחה אינו חוק דתי. מדובר בחוק חברתי מובהק אשר ייחד את יום המנוחה השבועי ליום השבת מטעמים של זיקה למורשת היהודית הנוהגת בשדרות רחבות של הציבור בישראל ומוכרת ומכובדת ע"י רבים אחרים." (סעיף 6 ל

פסק דין
הנדימן).

5. הנאשמים הורשעו, כאמור, בהעסקת שני עובדים ביום השבת.
לגבי הנאשמת 1 מדובר בהרשעה שניה בגין אותה עבירה, דהיינו מדובר בהפרה חוזרת, ביודעין, של החוק.

לגבי הנאשמים 2 ו- 3, מדובר בהרשעה ראשונה.

אינני מקבלת את טענת ב"כ הנאשמים, כי יש להתייחס להעסקת שני העובדים בשבת, כעבירה אחת בלבד. טענתה זו אינה עולה בקנה אחד עם הוראות ולשון סעיף 26(א) לחוק המתייחסים בבירור להעסקת "כל עובד שהועבד כאמור".


6. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים כמפורט לעיל, הנני מטילה בזאת על הנאשמת 1, שזו הרשעתה השניה בגין אותה עבירה, את הקנס המקסימלי בסך 12,900 ₪ בגין העסקת כל אחד משני העובדים, שלא כדין (סה"כ 25,800 ₪).
לגבי הנאשמים 2 ו- 3, שזו עבירתם הראשונה, על כל אחד מהם מוטל בזאת קנס
בסך של 6,000 ₪ בגין העסקת כל אחד משני העובדים, שלא כדין (סה"כ 12,000 ₪ על כל נאשם).

הקנסות ישולמו ע"י הנאשמים בתוך 30 יום מיום קבלת גזר הדין.

המזכירות תמציא לנאשמים שוברי תשלום יחד עם גזר הדין.

ניתן היום ה' בטבת, תשס"ז (26 בדצמבר 2006) בהעדר הצדדים.

א. לקסר, שופטת

קלדנית: אורית משולם.








פ בית דין אזורי לעבודה 1114/00 מדינת ישראל - משרד העבודה והרווחה נ' הנדימן עשה זאת בעצמך בע"מ , אבידור חיים , שוחט יוחאי (פורסם ב-ֽ 26/12/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים