Google

מדינת ישראל - שטרית שלום צ'רלי,סנקר ירון אליקו,חסיד גיא,קיג אמיל,נביטסקי ולרי,ששולקין סרגיי,קראוצ'וק אנדריי,וורביוב יורי

פסקי דין על שטרית שלום צ'רלי | פסקי דין על סנקר ירון אליקו | פסקי דין על חסיד גיא | פסקי דין על קיג אמיל | פסקי דין על נביטסקי ולרי | פסקי דין על ששולקין סרגיי | פסקי דין על קראוצ'וק אנדריי | פסקי דין על וורביוב יורי |

1070/04 פח     18/06/2006




פח 1070/04 מדינת ישראל נ' שטרית שלום צ'רלי,סנקר ירון אליקו,חסיד גיא,קיג אמיל,נביטסקי ולרי,ששולקין סרגיי,קראוצ'וק אנדריי,וורביוב יורי




1


בתי המשפט

בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פח 001070/04
בפני
:
כב' השופטת ס' רוטלוי
, ס"נ - אב"ד
כב' השופט א' טל

כב' השופטת ע' סלומון צ'רניאק

תאריך:
18/06/2006


בעניין:
מדינת ישראל





המאשימה

נ ג ד


1 . שטרית שלום צ'רלי

2 . סנקר ירון אליקו

3 . חסיד גיא

4 . קיג אמיל

5 . נביטסקי ולרי

6 . ששולקין סרגיי

7 . קראוצ'וק אנדריי

8 . וורביוב יורי





הנאשמים



החלטה

1. 1. בפני
נו בקשת המאשימה לתיקון כתב האישום ע"י הוספת מר אבנר רוזנגרטן, מומחה מעבדת סיבים ופולימרים, לרשימת עדי התביעה. כן מבקשת המאשימה, כי מאחר שנבצר מעד התביעה, רס"מ חן לוין ממעבדת החבלה מחוז ת"א, אשר העיד בחקירה ראשית ביום 30.6.05, להעיד בחקירה נגדית, יתיר בית משפט זה את שמיעת עדותם של עד התביעה צביקה וסרמן (עד תביעה מס' 32), ופקד ארנון שושני, שאיננו עד תביעה בתיק זה (והוספתו לרשימת העדים מתבקשת), לצורך השלמת העדות.

באשר לאבנר רוזנגרטן, מומחה מעבדת סיבים ופולימרים, הבהירה ב"כ המאשימה, כי עוד ביום 28 ביוני 2005, במהלך שמיעת הראיות, התבקשה הוספתו לרשימת עדי התביעה, לאחר ששמו נשמט הימנה, מטעמים שפורטו שם.

הטעם לבקשה לשמיעת עדויותיהם של צביקה וסרמן וארנון שושני בנוסף לעדותו של חן לוין, הובהר בפני
נו באמצעות חוות דעת רפואית, אשר ממנה עולה, כי נבצר ממנו להשלים את מתן עדותו, מטעמים שמטעמי סודיות רפואית לא יובאו כאן. בנוסף טוענת המאשימה, כי רפ"ק וסרמן, שהוא מפקד מעבדת החבלה והיה מפקדו של חן לוין, מצוי ממילא ברשימת עדי התביעה וכי פקד שושני נכח בדירה בכפר סבא לצידו של חן לוין, עובדה שהיתה ידועה להגנה.

2. 2. בעוד שנאשם 2 מסכים לבקשות המאשימה, ונאשמים 1, 3 ו – 4 לא הביעו כל עמדה ביחס אליהן, מתנגדים הנאשמים 5 – 8 לבקשות.

לטענתם (שהושמעה כבר במעמד העלאת הטענה ביום 28.6.05), אין להתיר את הוספתו של אבנר רוזנגרטן לרשימת עדי התביעה בשלב כה מתקדם של הדיון, שעה ששמיעת הראיות נמצאת בשלבים מתקדמים.

בכל הנוגע לנסיבות שמנעו את המשך שמיעת עדותו של חן לוין, טוענים נאשמים 5 – 8, כי מקרה זה, על פניו, איננו שונה מכל מקרה אחר בו נבצר מעד להמשיך במתן עדותו, עקב נסיבות משתנות, וכי גם במקרים כאלה לא נהוג להשלים את העדות באמצעות עדים אחרים. לכן, טוענת ההגנה, אין לקבל את בקשת המאשימה, ודין חקירתו הראשית של לוין להתאיין.

3. 3. סעיף 92 (א) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984, קובע, כי "... בית המשפט רשאי, בכל עת שלאחר תחילת המשפט, לבקשת בעל דין, לתקן כתב אישום, להוסיף עליו ולגרוע ממנו, ובלבד שניתנה לנאשם הזדמנות סבירה להתגונן...".

4. 4. בכל הנוגע לעדותו של חן לוין, אנו סבורים, כי הגנת נאשמים 5 – 8 (או מי מהם, לצורך העניין), לא תקופח אם נתיר את תיקונו של כתב האישום על דרך הוספתו של פקד ארנון שושני לרשימת העדים. רפ"ק וסרמן, ראש מעבדת החבלה ומפקדו של רס"מ חן לוין,מצוי ברשימת עדי התביעה זה מכבר, כך שבעניינו, בשלב זה, אין נדרשת כל החלטה קונקרטית. מכל מקום, ומן ההיבט המהותי, אנו סבורים שתיקון כאמור (במיוחד שעה שפרשת התביעה טרם נסתיימה ורפ"ק וסרמן, ראש מעבדת החבלה, טרם העיד) לא יפגום בהגנת הנאשמים, אשר ידעו על מעורבותם הפעילה של שני עדים אלה לצידו של לוין, ואשר קיבלו לידיהם גם את חוות הדעת שערכו (כעולה מפרוטוקול הדיון מיום 25.5.06, וכן ראו פרוטוקול הדיון מיום 30.6.05, ולמשל ת/ 646 בו מוזכרים וסרמן ושושני).

גם מן ההיבט הדיוני אנו סבורים כי אין מניעה, בשלב בו מצויה פרשת התביעה, להתיר את התיקון המבוקש, נוכח התנהלות חקירתו של חן לוין עד עתה. חן לוין העיד בחקירה ראשית ביום 30.6.05 (ראו פרוטוקול הדיון מתאריך זה), ועל פי בקשת ב"כ נאשמים 5 – 8, עו"ד חימי, נדחתה חקירתו הנגדית למועד אחר (4.7.05) – הן מן הטעם שעו"ד חימי, כדבריו, היה "קצר בזמן", והן מאחר שעו"ד חימי ביקש להמתין לקבלת פרוטוקול חקירתו הראשית, שהוקלטה, וללמדו בטרם יחקור את העד – חקירה שמטעמים אחרים לא יצאה אל הפועל. לכן, נוכח הנסיבות המיוחדות שהתעוררו בעניינו של חן לוין, אל להגנה להיבנות מהן, שעה שהיה לה חלק בהיווצרן בדחיית סיום עדותו.

5. 5. כפי שטוענת התביעה, וב"כ הנאשמים לא חלקו על כך, חוות דעתו של אבנר רוזנגרטן הומצאה (לפחות פעם אחת) לנאשמים עוד בדצמבר שנת 2004. בנסיבות אלה, כשהחומר הרלוונטי מצוי בידיהם מזה כשנתיים, במיוחד שעה שתיקון כתב האישום נתבקש על ידי המאשימה עוד לפני כשנה, ביום 28.6.05, איננו סבורים שהגנת נאשמים 5 – 8 תקופח אם נתיר את תיקון כתב האישום ונוסיף את אבנר רוזנגרטן לרשימת עדי התביעה.

6. 6. נוכח האמור לעיל, אנו מקבלים את בקשות המאשימה, מורים על תיקונו של כתב האישום ומוסיפים לרשימת עדי התביעה את מר אבנר רוזנגרטן ואת פקד ארנון שושני.


ניתנה היום כ"ב בסיון, תשס"ו (18 ביוני 2006) בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים.



________________ _________________ ________________
ס' רוטלוי, שופטת, ס"נ א' טל
, שופט ע' סלומון צ'רניאק
,
אב"ד שופטת








פח בית משפט מחוזי 1070/04 מדינת ישראל נ' שטרית שלום צ'רלי,סנקר ירון אליקו,חסיד גיא,קיג אמיל,נביטסקי ולרי,ששולקין סרגיי,קראוצ'וק אנדריי,וורביוב יורי (פורסם ב-ֽ 18/06/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים