Google

חברת אלאקסא לפיתוח נכסי ההקדש המוסלמי בע"מ, מוחמד אלדג'אני, מוחמד נוסייבה, מוחמד אל-זין, swc museum corp, מרכז שמעון וויזנטל-לוס אנג'לס - swc museum corp, מרכז שמעון וויזנטל-לוס אנג'לס, עירית ירושלים, מינהל מקרקעי ישראל, מוריה חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

פסקי דין על חברת אלאקסא לפיתוח נכסי ההקדש המוסלמי | פסקי דין על מוחמד אלדג'אני | פסקי דין על מוחמד נוסייבה | פסקי דין על מוחמד אל-זין | פסקי דין על swc museum corp | פסקי דין על מרכז שמעון וויזנטל-לוס אנג'לס | פסקי דין על swc museum corp | פסקי דין על מרכז שמעון וויזנטל-לוס אנג'לס | פסקי דין על עירית ירושלים | פסקי דין על מינהל מקרקעי ישראל | פסקי דין על מוריה חברה לפיתוח ירושלים |

4610/06 בג"צ     10/01/2007




עפ 4610/06 נביל עבד אלחמיד v. מדינת ישראל




בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
ע"פ 4610/06
כבוד השופט א' א' לוי

בפני
:
כבוד השופט א' רובינשטיין

כבוד השופטת ד' ברלינר
נביל עבד אלחמיד

המערער:

נ ג ד


מדינת ישראל

המשיבה:

ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, מיום 17.5.06, בתיק פ' ,4070/05, שניתן על ידי כבוד השופט מ' פינקלשטיין

(10.1.07)
כ' בטבת התשס"ז
תאריך הישיבה:

עו"ד בדר אלדין אגברייה

בשם המערער:
עו"ד אבי וסטרמן

בשם המשיבה:

פסק-דין
השופט א' א' לוי
:

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את המערער במספר עבירות: החזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית, החזקת כלים המשמשים להכנת סם מסוכן, תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט והחזקת תחמושת. בעקבות הרשעתו נגזרו למערער 27 חודשי מאסר, 9 חודשים מאסר על-תנאי, וקנס בסך 5,000 ש"ח. כמו כן נפסל המערער מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה במשך 12 חודשים.

במישור העובדתי נטען, כי בתאריך 22.10.03 החזיק המערער בחדר השירותים בביתו כ-100 גרם של קוקאין, ושעה שהגיעו שוטרים לערוך חיפוש, הורה לבנו הקטין להוציא את הסם ולהסתיר אותו. כאשר ניגשו השוטרים לבצע חיפוש על גופו של הקטין, תקף אותם המערער, ובסופו של דבר התברר כי הקטין הסתיר בתחתוניו גרב שהכילה שתי שקיות של הסם. בחיפוש שנערך על גופו של המערער נתגלתה כמות נוספת של הסם (כ-0.4 גרם), וכמו כן נתפסו בביתו כמות קטנה של סם מסוכן מסוג קנבוס, משקל אלקטרוני ו-5 כדורים בקוטר 9 מ"מ.

במהלך משפטו טען המערער כנגד קבילותה של הודעה שנרשמה מפיו (ת/8), ובה הודה בעובדות המפלילות שיוחסו לו. כמו כן, נטען כי המשיבה לא יצאה ידי חובת ההוכחה המוטלת עליה בכל הנוגע לשרשרת העברת הסם, מרגע תפיסתו ועד לבדיקתו במעבדות המחלקה לזיהוי פלילי.

בית המשפט המחוזי דן בטענות אלו בהרחבה, ודחה אותן. באשר להודעה ת/8 נקבע, כי מפיו של המערער נשמעו נימוקי פסלות שונים, שלא תמיד תאמו זה את זה. יתירה מכך, התברר כי במהלך הליכי המעצר לא העלה המערער בפני
סנגורו את נימוקי הפסלות, ובעיקר את גרסתו לפיה הודאתו הוצאה ממנו שלא כדין. מאידך, שללו השוטרים שהיו מעורבים בחקירה, את גרסת המערער, ובית המשפט לא מצא מקום או עילה לפקפק בעדותם (ראו עמ' 5 להכרעת הדין). גם את הטענות המתייחסות להובלת הסם לבדיקה, דחה בית משפט קמא.

בערעור שבפני
נו משיג המערער כנגד ממצאיו של בית המשפט המחוזי, אולם גם לאחר שעיינו בנימוקי הערעור שבכתב והאזנו לטיעון על-פה, לא מצאנו עילה להתערבותנו. מדובר בממצאים שבעובדה אותם קבע בית המשפט המחוזי לאור התרשמותו מהעדים שהופיעו בפני
ו, ולא מצאנו כי הוכחה בפני
נו עילה לשנות מהם. יתר על כן, המערער צמצם את השגותיו בפני
נו לעניין הוכחתה של "שרשרת הובלת הסם", אולם גם השגות אלו אין בידנו לקבל. בהכרעת דינו ציין בית המשפט המחוזי כי היה ער "למחדלו של השוטר ברזילי", אולם מסקנתו היתה כי חרף מחדל זה ניתן לקבוע "כי החומרים החשודים כסמים שנתפסו בביתו של [המערער] הם מה שהכילו המעטפות שהועברו למז"פ" (עמ' 9 להכרעת-הדין). לא מצאנו מקום לדחות מסקנה זו, ומכאן החלטתנו לדחות את הערעור כנגד ההרשעה.

באשר לערעור כנגד העונש - גם בו לא מצאנו ממש. בית המשפט המחוזי גזר למערער עונש קל ביותר, עד שספק בעינינו אם הולם הוא את חומרתן של העבירות ותורם למלחמה בנגע הסמים.

הערעור נדחה.
ניתן היום, כ' בטבת התשס"ז (10.01.07).

ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט ת
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 06046100_o03.doc אז
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








עפ בית המשפט העליון 4610/06 נביל עבד אלחמיד נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 10/01/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים