Google

מדינת ישראל - אברהם בן משה מושון

פסקי דין על אברהם בן משה מושון

2743/06 פ     20/03/2007




פ 2743/06 מדינת ישראל נ' אברהם בן משה מושון




בתי המשפט

בית משפט השלום פתח-תקוה פ 002743/06
בפני
: כב' השופטת דבורה עטר
תאריך:
בעניין: מדינת ישראל

מאשימה

נ ג ד

אברהם בן משה מושון

נאשם
נוכחים : ב"כ המאשימה – עו"ד הילה ברקל

ב"כ הנאשמים – עו"ד צלניקר
ועו"ד יוחאי

הנאשם - בעצמו
גזר דין
1. הנאשם הורשע לאחר שמיעת הראיות בביצוע עבירות של קשירת קשר להרוס נכס בחומר נפץ וניסיון להחזקת נשק.

2. בין הנאשם לבין עיריית פ"ת התגלעו חילוקי דעות באשר לסוגיית פיצוי המגיע לנאשם בגין פינוי נכס שטען לבעלות עליו: (להלן "המחלוקת").

במהלך חודש פברואר 2006 או בסמוך לכך פנה הנאשם לש.פ. עמו יש לו היכרות מוקדמת וציין בפני
ו כי ברצונו לפגוע ברכבו של ראש העיר פ"ת מר יצחק אוחיון (להלן: "ראש העיר") וזאת על רקע המחלוקת.

הנאשם ביקש מש.פ. כי ישיג עבורו נפצים חשמליים זאת על מנת להכין מטען אותו יפעיל ש.פ. ובאמצעותו יפוצץ את רכבו של ראש העיר כאשר הלה אינו מצוי בתוכו.

ש.פ. החל לשמש כסוכן משטרתי. ביום 26.3.06 התקשר אל הנאשם בהוראת מפעיליו וציין בפני
ו כי הנפצים נמצאים בידנו. השניים סיכמו כי יפגשו בסמוך לבניין העיריה בפ"ת על מנת שש.פ. יעבירם לידי הנאשם.

בסמוך לשעה 11:00 נפגשו השניים כמתוכנן. ש.פ. מסר לנאשם נפצים מעוקרים שקיבל ממפעיליו ואלה נמצאו ביום 2.4.06 בחיפוש שנערך במחסן בביתו של הנאשם ברח' הוותיקים בפ"ת.

3. ב"כ המאשימה הדגיש את חומרת העבירות אותן ביצע הנאשם וחומרת נסיבות ביצועו. לרבות בשל העובדה כי כוונו כלפי אישיות ציבורית וסיכון חיי אדם.

הוא הדגיש בנוסף את עברו הפלילי של הנאשם ואת העובדה כי ביצע את העבירות חרף מאסר מותנה התלוי ועומד כנגדו. כמו כן הדגיש את אי לקיחת האחריות על המעשים ומידת המסוכנות הנשקפת מהנאשם.

לדבריו, לנוכח סך כל הנסיבות לחומרה ואף לנוכח כל האלימות כלפי אנשי ציבור מתחייבת השתת ענישה מכבידה של מאסר בפועל, הפעלת המאסר המותנה במצטבר לו וכן מאסר מותנה.

4. ב"כ נאשם הדגיש מנגד את נסיבותיו האישיות של הנאשם את הריחוק מילדיו וההשלכות הנובעות מכך על כלל המשפחה וכן את בריאותו הרופפת של הנאשם, כתוצאה מתאונת דרכים בה היה מעורב לפני מספר שנים.

עוד הדגיש ב"כ הנאשם את אישיותו החיובית של הנאשם ועזרתו לזולת והעדר עבר פלילי מכביד. כמו כן את העובדה כי קשירת הקשר לא חרגה מרמה מילולית גרידא ובפועל לא נגרם כל נזק בגינה.

הוא עתר לבית המשפט להשית על הנאשם ענישה מתונה ולהפעיל את המאסר המותנה בחופף .

5. הנאשם הינו יליד שנת 1971, גרוש ואב לבת ובן.

עיון בגליון הרשעותיו הפליליות מעלה כי בשנת 2002 נדון בגין ביצוע עבירות רכוש, הפרעה לשוטר, הסגת גבול והפרה חוקית, שביצע בשנים 2000 - 1999.

כמו כן הורשע בשנת 2003 בגין ביצוע עבירה של סיוע להחזקת נשק שביצע בשנת 2002. היא נדון לשבעה חודשי מאסר בפועל ותלוי ועומד כנגדו מאסר מותנה של עשרה חודשים שהנו בר הפעלה בתיק שבפני
.

6. העבירות בהן הורשע הנאשם הינן חמורות ומשנה חומרה בנסיבות ביצוען. המדובר בנאשם חסר עכבות אשר קשר קשר עם ש.פ. על מנת לפוצץ את רכבו של ראש העיר. זאת בגין המחלוקת ובשל חששו של הנאשם כי פיו וליבו של ראש העיר אינם שווים בהבטיחו לו כי יתמוך במתן פיצוי כספי.

אין המדובר בקשר אשר נותר ברמה מילולית בלבד כטענת ההגנה. שכן, כמפורט בהכרעת הדין, הנאשם קיבל לידיו את הנפצים, אשר היו אמורים לשמש בסיס להכנת מטען החבלה באמצעותו אמור היה ש.פ. לפוצץ את הרכב. למרבה המזל הגיע דבר הקשר לידיעת גורמי החוק וכפועל הועברו לנאשם נפצים מעוקרים גם העובדה כי טרם נעשה שימוש בנפצים אינו מפחית מחומרת המעשים שכן כפי שצוין בהכרעת הדין היה הנאשם טרוד בעניינים אחרים אשר לשמם נתבקש ש.פ. לספק לו אמצעי נשק נוספים.

לא נעלם מעיני כי על פי הקשר אמור היה ש.פ. להפעיל את מטען החבלה שהרכב ריק מנוסעיו. ואולם גם בכך כשלעצמו לא יהא כדי להוות נסיבה לקולא. שכן הנאשם הקל ראש בחיי אדם ובסכנה המסתברת לפגיעה בעוברי אורח אשר לא מן הנמנע שייקלעו למקום וייפגעו על לא עוול בכפם.

7. שימוש באלימות כדרך ליישוב מחלוקות הפך לרעה חולה במחוזותינו תופעה נפסדת שפשתה בכלל תחומי החברה. לרבות כלפי עובדי ציבור, תוך הטלת אימה וגרימת נזק לרכוש ולנפש, על מנת להרתיעם מלמלא תפקידם כדין.

8. חומרת התופעה ונפיצותה מחייבים תגובה עונשית הולמת מצידו של בית המשפט. זאת להגנה על עובדי הציבור על מנת שיוכלו לממש את האמון לו זכו מהציבור ולמלא את תפקידם נאמנה בלא מורא. כמו כן לשם העברת מסר חד משמעי בדבר הפסול שבמעשים וכן להבהרה כי מבצעיהם לא יינקו וייענשו במלוא חומרת הדין להרתעת הפרט והכלל.

9. ענישה מחמירה כאמור מתחייבת ביתר שאת בעניינו של הנאשם שבפני
נו.

המדובר בנאשם אשר דרך הפשע אינה זרה לו, עברו הפלילי כולל בין היתר עבירה של סיוע להחזקת נשק, המשליכה על מסוכנותו ושופכת אור על אורך חייו מעבר למצטייר במלוא חומרתו בתיק שבפני
י.

כמו כן המדובר במי שביצע את העבירות לאחר שריצה עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח, בעוד מאסר מותנה לתקיפה של עשרה חודשים תלוי מכל ראשו ומבלי שהיה ככל אלה כדי להרתיעו.

עוד ייאמר כי המדובר במי שלא נטל אחריות על מעשיו ולא הפנים את הפסול שבהם. משכך, החשש להישנותם לא הופג, מסוכנתו נותרה במלוא אונה ואף מתחייבת הרחקתו מהחברה לשם הגנה על יחידיה.

10. הפסיקה עליה סמכו ידיהם הצדדים היתה לנגד עיני בית המשפט ואולם כל מקרה לנסיבותיו. טעמים שנשקלו בעניינם של הנאשמים האחרים לקולא, לרבות מהות העבירות בהן הורשעו, הודייתם, עריכת הסדר טיעון מקל על כל נסיבות עריכתו, קטינות או היות המאסר מאסרם הראשון אינם רלוונטיים בעניינו של הנאשם שבפני
.

11. מצבו הרפואי הבלתי שפיר של הנאשם שימש נימוק לקולא בגזר הדין נשוא המאסר המותנה. לא יכול ויהא בו כדי להוות חוסן מפני השתת ענישה ראויה בנסיבות העניין, לא כל שכן בעת שאינו מגביל את הנאשם בביצוע העבירות.

אולם אף שכך, יהא מצבו הבריאותי של הנאשם לנגד עיני גם ..... כמו גם נסיבותיו האישיות והמשפחתיות כמפורט בטיעוני בא כוחו ולא ימוצה עמו הדין.

אשר על כן, אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. מאסר למשך 44 חודשים.

ב. אני מפעילה את המאסר המותנה שהושת על הנאשם בת.פ. 1277/02 בימ"ש שלום רמלה לתקופה של 10 חודשים במצטבר לעונש אשר הוטל על הנאשם בגין תיק זה.

סך הכל ירצה הנאשם 54 חודשי מאסר שמניינם מיום מעצרו – 2.4.06.

ג. 12 חודשים מאסר על תנאי לבל יעבור הנאשם במשך 3 שנים כל עבירה מסוג פשע.

ד. 7 חודשים מאסר על תנאי לבל יעבור הנאשם במשך 3 שנים כל עבירה מסוג עוון.
זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 ימים מהיום.

אני מורה כי הנפצים יושמרו וכי מכשירי המירס וכרטיסי ה"סים" יוחזרו לבעליהם, לאחר שפסק הדין יהיה חלוט.

ניתנה היום א' בניסן, תשס"ז (20 במרץ 2007) במעמד הצדדים.
______________
דבורה עטר
, שופטת








פ בית משפט שלום 2743/06 מדינת ישראל נ' אברהם בן משה מושון (פורסם ב-ֽ 20/03/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים