Google

אבי לוי - מדינת ישראל

פסקי דין על אבי לוי |

1596/07 בש     03/05/2007




בש 1596/07 אבי לוי נ' מדינת ישראל




5


בתי המשפט

בית משפט השלום לתעבורה חיפה
בש 001596/07


בפני
:
כב' השופט א. סלאמה

תאריך:
03/05/2007



בעניין:
אבי לוי
ת.ז. 31800493
ע"י ב"כ עו"ד אורו מוסקוביץ

המבקש

נ ג ד


מדינת ישראל

ע"י לשכת תביעות תעבורה חוף
המשיבה

החלטה

1. בפני
י בקשה לפי סעיף 57ב' לפקודת התעבורה להורות על ביטולה של הודעת איסור שימוש מיום 24.04.07, שהוטלה על רכב פרטי מס' 59-462-50, (להלן: "הרכב") אשר בבעלותו של המבקש ושהיה נהוג בידי עובד שלו בשם מר רפאל טבת (להלן: ה"נהג"), שעל פי החשד, נהג בהיותו שיכור.

יצויין, כי כמות האלכוהול שאובחנה אצל הנהג, הייתה 710 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אויר נשוף, וכי הנהג עצמו נפסל מינהלית מלהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של 30 יום.

2. המבקש טוען, באמצעות בא כוחו, כי הינו בעליה של חברה אשר עובדיה אינם רשאים לנהוג ברכב אלא לאחר תיאום מראש עם המבקש ולצורכי העבודה בלבד. העובדים מצהירים כי עליהם לשמור על חוקי התנועה ולנהוג בזהירות. בבקשה הודגש, כי הרכב משמש לצורכי העבודה, שכן המדובר ברכב המוגדר כמשאית וחילוטו גורם למבקש נזק רב.

3. ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה וטענה כי מדובר באדם שנוהג באופן קבוע ברכבו של המבקש וכי מדובר בכמות לא מבוטלת של אלכוהול. מה עוד שהנהג נצפה נוהג בצורה מסוכנת.

4. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, נחה דעתי כי יש מקום לקצר מעט את תקופת איסור השימוש ולהעמידה על 22 ימים בלבד מיום אחסנת הרכב, קרי - מיום 26.04.07.

להחלטה זו הגעתי, בשים לב לזיקה שבין המבקש לבין הנהג ומכיוון שהרכב משמש לצורכי החברה ועל מנת שהפגיעה בעסקו של המבקש תהייה מידתית ותקח בחשבון את כל הנסיבות נשוא תיק זה.

5. העבירה של נהיגה בשיכרות היא עבירה חמורה ביותר, אשר תוצאותיה עשויות להיות הרות אסון הן למבקש והן למשתמשי הדרך האחרים ויש לעשות הכל כדי להרחיק נהגים מסוכנים כאלה מהכביש ולהרתיע אחרים מפני אותו מעשה, גם על ידי השבתת רכבם.

6. אין ספק, שהחלטתו של הקצין בדבר איסור השימוש, גורמת למבקש שהוא הבעלים של רכב ומי שלא ביצע את העבירה לפגיעה, אלא שמדובר בפגיעה מידתית אשר נלקחה בחשבון על ידי המחוקק והכל בתקווה שהדבר יביא להרתעה ולמניעה בכל הנוגע לעבירות תעבורה חמורות ולשיפור רמת הנהיגה בכלל.

7. המחוקק חיפש "הרתעה משמעותית יותר בשל חומרתו" של ההסדר בדבר איסור השימוש ברכב, הסדר שנועד כדי למנוע "באופן פיזי מנהג כזה להשתמש ברכבו". הציטוטים הם מהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (תיקון מספר 56) (איסור שימוש ברכב של עבריין תנועה), התשס"ב – 2002.
המחוקק היה ער אפוא לפגיעה כאמור, אך בחר להרחיב את ההסדר, על כך המשתמע מכך.

8. ראוי בהקשר זה להפנות לדבריו של בית המשפט המחוזי בחיפה, בע"פ 1191/06 מ"י נ' עמריה בלאל (טרם פורסם), לפיהם:

"ההצדקה להשבתת רכב גם במקרה שבעל הרכב אינו הנהג,
נעוצה במסוכנות מעצם השליטה ברכב, ומתן היתר לנהג
אחר להשתמש ברכב. על כן, אף אם הרכב אינו בבעלותו או
בחזקתו של המשיב, כנטען על ידו, אין זו סיבה מספקת
לבטל או לקצר את תקופת איסור השימוש. המשיב לא
סיפק כל טעם אחר המצדיק סטייה מן הכלל".

9. הפגיעה בבעלים צריכה להיות מידתית ומאוזנת ובנסיבותיו של תיק זה, ומבלי להתעלם מהחומרה של העבירה אותה ביצע הנהג ולאור צורכי עבודתו של המבקש, החלטתי לקצר את הפסילה ולהעמידה על 22 יום.

10. העולה מכל הנ"ל, כי רכבו של המבקש יוחזר לו ביום 17.05.07 בשעה 12:00.

11. מודעת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה.

מזכירות ביהמ"ש תעביר עותק החלטה זו לצדדים ותחזיר לתביעה את התיק שלה.

ניתנה היום ט"ו באייר, תשס"ז (3 במאי 2007) בהעדר הצדדים.
א. סלאמה
- שופט
שם הקלדנית: גלית ש.








בש בית משפט לתעבורה 1596/07 אבי לוי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 03/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים