Google

אמנון כהן ,רבקה כהן - גד חברה לבנין בע"מ

פסקי דין על אמנון כהן | פסקי דין על רבקה כהן | פסקי דין על גד חברה לבנין בע"מ

3146/07 ברע     14/05/2007




ברע 3146/07 אמנון כהן ,רבקה כהן נ' גד חברה לבנין בע"מ




1
בתי המשפט
בבית המשפט המחוזי בירושלים
בר"ע 3146/07
בפני
: כבוד השופטת יהודית צור
- סגנית נשיא
בעניין:
1. אמנון כהן

2. רבקה כהן

ע"י ב"כ עוה"ד אופיר קלדרון

המבקשים
נ ג ד
גד חברה לבנין בע"מ

ע"י ב"כ י. רווה ושות' משרד עו"ד

המשיבה

ה ח ל ט ה

1. בבית משפט השלום מתנהלת תביעה שהגישו המבקשים נגד המשיבה בקשר לליקויי בנייה. אחד מפריטי ליקויי הבנייה היתה בעיה של רטיבות בדירה. בשלב כלשהו פעלה המשיבה לתיקון ליקויי הרטיבות אך לימים התברר כי תיקון זה לא פתר את הבעיה.

2. במהלך הדיון בפני
בית משפט השלום הוצע לצדדים להסמיך את בית משפט לפסוק לפשרה לפי סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט, על יסוד החומר הקיים והסיכומים בעל פה. הצדדים הסכימו לכך ובית המשפט זימן אותם ליום 22.3.07 לצור
ך שמיעת טענותיהם לעניין זה. במהלך הדיון התברר שבעיית הרטיבות חזרה על עצמה, המומחה שמונה מטעם בית המשפט בדק את העניין והציע דרכים לבדוק את מקור הבעיה. בית המשפט הציע לצדדים להגיע להסדר של פשרה המתייחס גם לבעיה החוזרת של הרטיבות, אולם בעניין זה לא הגיעו הצדדים להסכמה. בית המשפט קבע כי יש להמשיך ולברר את בעיית הרטיבות. בקשר לכך קבע בית משפט השלום כי הוא מאפשר למשיבה לתקן בעצמה את הבעיה החוזרת של הרטיבות. בית משפט קבע כי על המשיבה לעשות כן בתיאום עם המבקשים והשכנים המתגוררים בקומה שמעל. בית משפט קבע שלאחר סיום ביצוע התיקונים עליה לפנות למומחה מטעם בית המשפט על מנת שיערוך בדיקה נוספת ויגיש חוות דעת מסכמת (החלטה מיום 22.3.06).

3. על החלטה זו הגישו המבקשים בקשה לרשות ערעור. לטענתם, לא היתה כל הצדקה לאפשר למשיבה לבצע את תיקוני הרטיבות בעצמה, במיוחד על רקע העובדה שהתיקונים הקודמים כשלו. לטענתם, בית המשפט לא נתן את דעתו לשאלה המשפטית של "הזכות לתיקונים". לטענתם, החלטת בית המשפט מביאה לכך שהמזיק (הקבלן המשיב) יצא נשכר בכך שמתאפשר לו לבצע בעצמו את התיקון ואילו המבקשים יוצאים ניזוקים.

4. לאחר שנתתי דעתי לטענות המבקשים, להחלטת בית משפט השלום ולמסמכים שבתיק, אני מחליטה לדחות את הבקשה למתן רשות ערעור, בלא לבקש את תגובת הצד שכנגד.
החלטת בית משפט השלום, על פניה, נוגעת לניהול המשפט ובעניינים כגון אלה ערכאת הערעור אינה נוטה להתערב. החלטת בית המשפט משקפת שיקול דעת שיפוטי ובנסיבות העניין לא מצאתי בנימוקי הבקשה נימוק של ממש המצדיק התערבות בשיקול דעת זה. מדובר בהחלטת ביניים שאין בה כדי לחרוץ את גורל המשפט ולכל היותר ניתן יהיה לערער עליה במסגרת ערעור על פסק הדין אם יוגש.

הבקשה נדחית.
הואיל ולא התבקשה תגובת הצד שכנגד נמנעתי מלחייב את המבקשים בהוצאות.

ניתנה היום כ"ו באייר, תשס"ז (14 במאי 2007) בהעדר הצדדים.

יהודית צור
, סגנית נשיא

קלדנית אירית משה









ברע בית משפט מחוזי 3146/07 אמנון כהן ,רבקה כהן נ' גד חברה לבנין בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים