Google

מפעלי co2 ש.נ. בע"מ - אלי דיין-אלי הוד אספקת מתכת

פסקי דין על מפעלי co2 ש.נ. בע"מ | פסקי דין על אלי דיין-אלי הוד אספקת מתכת

3709/01 בשא     02/08/2001




בשא 3709/01 מפעלי co2 ש.נ. בע"מ נ' אלי דיין-אלי הוד אספקת מתכת




בעניין:

1





בתי המשפט

בית משפט השלום אשקלון
בשא003709/01

(ת.א. 6744/01)

בפני
:
כב'
השופטת נחמה נצר
תאריך:
02/08/01




המבקשת:
מפעלי co2 ש.נ. בע"מ

נגד


המשיב:
אלי דיין-אלי הוד אספקת מתכת



החלטה


בפני
י עתירה למתן צו עשה שלפיו מתבקש ביהמ"ש להורות למשיב להפקיד בבימ"ש שיק שניתן לו מאת "אוטו בוטיק" (להלן: המחזיק), מאזור התעשיה במחסום ארז.

יצויין כי המבקשת הגישה בת.א. 6744/01 תביעה כספית נגד המשיב לתשלום סך של 23,781 ₪.

קודם להגשת תביעתה עתרה המבקשת למתן צו עיקול זמני על כספי המשיב המוחזקים בין היתר אצל המחזיק הנזכר לעיל, ואכן ביום 25.7.01 נעתר רשם בימ"ש זה (כב' הרשמת סבין כהן) והורה על עיקול כספי המשיב אצל המחזיקים.

המבקשת טוענת כי בבואה למסור את הודעת העיקול ל"מחזיק" הודיע זה האחרון כי זמן קצר קודם לכן, הוא מסר לידיו של המשיב שיק ע"ס 21,000 ₪ שזמן פרעונו מתוארך למועד דחוי, כאשר בשיק הוגבלה סחרותו, שכן המילים "למוטב בלבד" – לא נמחקו.

שיק זה הוא מושא הבקשה לצו עשה.

מהטעמים אותם אפרט להלן מצאתי כי אין כל טעם וצורך בהוצאת צו עשה וכי היעתרות לבקשה יש בה משום סיכול צו העיקול אשר ניתן כאמור לעיל ואבהיר את דבריי -
כפי שנקבע בע"א 533/87 ארגון מושבי הפועל המזרחי בע"מ נ. משה ולך , פד"י מג (2) 864, משיכת השיק כשלעצמה, קודם הגיע מועד פרעונו, אינה מעבירה הבעלות בכספים לידי הנפרע עפ"י השטר, שהרי אלו טרם שולמו ולמעשה צו העיקול אשר "ירד" על הכספים מהווה מחסום והמחזיק אשר בהחזקתו נמצאים הכספים המעוקלים, מנוע מלהוציאם מתחת ידו בניגוד לצו העיקול.

למעשה משהגיע צו העיקול אל משרדי המחזיק "הורד" המחסום המשפטי אשר ננעל על כספי השטר הנדון ומשכך, לא רשאי המחזיק לנהוג בניגוד לצו העיקול.

יצויין כי המחזיק עפ"י דברו הגביל סחרותו של השטר וזה נרשם לפקודת המשיב, כך שהמחזיק לכאורה אף אינו חשוף לתביעות של צדדים שלישיים.

זאת ועוד, הואיל והמדובר בשיק מעותד יכול וצריך המחזיק עת נודע לו על צו העיקול לגרום לכך שהבנק הנמשך במידה ותוגש לו דרישה לפרעון השטר, לא יפרענו מחמת העיקול.

המסקנה המתבקשת איפוא היא כי עצם משיכתו של השיק אין בה כדי להפקיע חובתו של המחזיק לפעול עפ"י צו העיקול ואף איננה בגדר "הצדק הסביר", כמשמעותו בסעיף 48 לחוק ההוצאה לפועל, כפי שפורש בהלכת ולך, כנזכר לעיל.

משכך כאמור לא נזקקת המבקשת לצו עשה.

הבקשה נמחקת איפוא.

ניתנה היום 02 באוגוסט, 2001 (י"ג באב תשס"א) בלשכתי ובהעדר הצדדים.

נ' נצר, שופטת
קלדנית:
רחל מ.







בשא בית משפט שלום 3709/01 מפעלי co2 ש.נ. בע"מ נ' אלי דיין-אלי הוד אספקת מתכת (פורסם ב-ֽ 02/08/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים