Google

אלעזרי דן ואח' - יונה יהב, ראש העיר חיפה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבניה חיפה ואח'

פסקי דין על אלעזרי דן ואח' | פסקי דין על יונה יהב | פסקי דין על ראש העיר חיפה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבניה חיפה ואח' |

1152/05 עתמ     14/07/2005




עתמ 1152/05 אלעזרי דן ואח' נ' יונה יהב, ראש העיר חיפה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבניה חיפה ואח'




בעניין:

6



בתי המשפט



בימ"ש לעניינים מינהליים חיפה
עתמ001152/05


בפני
כב' השופט: ר. שפירא
תאריך:
14/07/2005


בעניין
:
אלעזרי דן ואח'
העותרים


נ
ג
ד


1. יונה יהב
, ראש העיר חיפה ויו"ר הועדה

המקומית לתכנון ולבניה חיפה
2. עיריית חיפה
3. הועדה המקומית לתכנון ולבניה חיפה



המשיבים


פסק דין

ענינה של עתירה זו בנוהל לפיו מאשרת מחלקת רישוי עסקים בחיפה הקמת פרגודים בתחום מדרכות וכיכרות ציבוריים ברחבי העיר חיפה וכן משטחים עליהם מוצבים שולחנות וכיסאות של בתי קפה ומסעדות, וזאת מכח הוראת חוק רישוי עסקים. העותרים טוענים כי מתן ההיתרים בנוהל הנוהג בעירית חיפה בלתי תקין ונעשה שלא כדין. בהתאם הגישו עתירה ובה מבקשים הם להורות כי הנוהל הנ"ל אינו חוקי ולאסור על העיריה ולמחלקת רישוי עסקים בעיריה לתת היתרים להצבת כיסאות ושולחנות או כל מבנה אחר של קירוי, וזאת ללא היתר בניה כחוק.
עוד מבקשים העותרים להורות לעירית חיפה לדאוג להשבת המצב לקדמותו בכל מקום בו ניתנה הרשאה לבניה כאמור וכשלא ניתן היתר.

כאמור, המשיבים לעתירה הם ראש העיר והועדה המקומית לתכנון ובניה.

בעתירה כפי שנכתבה לא צורפו בעלי עסקים בתחום השיפוט של עירית חיפה העלולים להפגע מדיון בעתירה זו. בהתאם הורה ביהמ"ש לעותרים, בהחלטה מיום 2.5.05, לפרסם הודעה בשני עיתונים מקומיים אשר תפרט את נושא העתירה וכן תודיע כי מי שרואה עצמו כמי שעשוי להפגע, רשאי להגיש תגובה לביהמ"ש.
העותרים פעלו בהתאם להנחיית ביהמ"ש ופירסמו שתי הודעות בגליונות 6.5.05 של "ידיעות חיפה" ו"זמן חיפה". לא הוגשו כל בקשות על ידי מי מציבור בעלי העסקים להצטרף כמשיבים לעתירה או להגיש תגובות.

המשיבים מטעם עירית חיפה הגישו תגובה לעתירה. יצויין כי בין הצדדים גם התנהל מו"מ אשר לא עלה יפה ובהמשך השלימו הצדדים את טיעוניהם בכתב.

מתגובת העיריה עולה כי למעשה בוחנת העיריה כעת את מדיניותה. העיריה הודיעה כי לא ינתנו היתרים לקירוי עונתי מכח רישוי עסקים, ובכלל זה, לא יקבל נוהל זה ביטוי בהחלטות הועדה המקומית וזאת עד להשלמת הדיון וגיבוש נהלים חדשים. עוד הודיעה העיריה כי על פי הנוהל המתגבש, אשר טרם אושר, יהיה רישוי לקירוי עונתי רק בדרך של הוצאת היתר בניה בהתאם לתכנית בנין מאושרת ח.פ/1888. העיריה הודיעה כי היא שואפת להשלים את גיבוש הנוהל הנ"ל ולהחילו החל מהחורף הבא.

העותרים אינם תוקפים בעתירתם החלטה ספציפית שהתקבלה בעת האחרונה אלא נוהל אשר נהג בעיריה, כפי שעולה מעתירתם, מזה זמן רב. בנסיבות אלו, וכאשר העיריה הודיעה כי היא חדלה לפעול על פי נוהל זה ותגבש נוהל חדש ולא תיתן עוד היתרים לפי הנוהל הישן, העתירה מתייתרת ובכל מקרה הופכת להיות מוקדמת, כל עוד לא גובש הנוהל החדש.

בנסיבות אלו אין צורך להיזקק לכל השאלות האחרות העולות בטיעוני הצדדים.


למען הסדר יצויין כי נרשמה הודעת העיריה כי העיריה תודיע לב"כ העותרים על הנוהל החדש וכן, במידה ויוחלט לחדש את מתן ההיתרים מכח חוק העזר לרישוי עסקים והנוהל הישן לתקופת ביניים, וזאת מבעוד מועד ועל מנת שיוכל לשקול אז אם יש עילה להגשת עתירה. אני מורה, כי אם תחליט העיריה לחדש את מתן ההיתרים בהתאם לנוהל הישן (מכח חוק רישוי עסקים) וכן אם יאושר הנוהל החדש, תודיע על כך העיריה לב"כ העותרים לפחות 21 ימים לפני מועד חידוש מתן ההיתרים באופן שיאפשר לו לשקול את עמדתו.

מאחר ומדובר בהיתרים עונתיים העתידים לפקוע, אין גם מקום לדון בבקשה להורות לעיריה לפנות את כל הפרגודים אשר הצבתם אושרה על פי הנוהל הקודם. מובן כי כל הארכה של היתר עונתי לעתיד תהיה על פי הנוהל החדש, או על פי נוהל שיאושר לתקופת ביניים כאמור לעיל, וגם לענין זה יש לתת לב"כ העותרים הודעה 21 יום לפני מועד מתן היתר וזאת כדי שיוכל לשקול צעדיו גם בענין זה.

בכפוף לאמור לעיל אני מורה, כאמור לעיל, על דחיית העתירה.

בנסיבות הענין ומאחר ונמסרה הודעה לעותרים לפני הגשת העתירה כי העיריה עומדת לגבש נוהל חדש, אין מקום לפסיקת הוצאות וכל צד ישא בהוצאותיו.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

ניתן היום ז' בתמוז, תשס"ה (14 ביולי 2005) בהעדר הצדדים.

ר. שפירא
, שופט







עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 1152/05 אלעזרי דן ואח' נ' יונה יהב, ראש העיר חיפה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבניה חיפה ואח' (פורסם ב-ֽ 14/07/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים