Google

הראל חב' לביטוח בע"מ - כהן מנחם

פסקי דין על הראל חב' לביטוח בע"מ | פסקי דין על כהן מנחם

130/05 א     07/06/2007




א 130/05 הראל חב' לביטוח בע"מ נ' כהן מנחם




1
בתי המשפט
א 000130/05
בית משפט השלום אשדוד
07/06/2007
תאריך:
כב' השופטת מיכל וולפסון

בפני
:
התובעת/נתבעת שכנגד
הראל חב' לביטוח בע"מ

בעניין:

עו"ד רוטמן ערן

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד

הנתבע/תובע שכנגד
כהן מנחם
עו"ד לחן יאיר

ע"י ב"כ עו"ד

נתבע שכנגד
בוארון ראובן
עו"ד מסאלחה
ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
- חלקי

בהסכמת הצדדים נשמע התיק בשלב ראשון רק בשאלת האחריות.

שמעתי את העדים ואת הגרסאות שלהם לאופן אירוע התאונה ביום 26/10/03 ברחוב הרצל בעיר אשדוד בין רכב הנתבע שכנגד שהוא המבוטח של התובעת בתיק העיקרי (להלן: "הנהג"), רכב מסוג טויוטה היילקס שמספרו 56-553-29 (להלן: "הטנדר") לבין רכב הנתבע, התובע שכנגד, רכב מיניבוס מס' רישוי 15-007-30 (להלן: "הנתבע" ולהלן "המיניבוס" בהתאמה).

אין מחלוקת כי קרתה תאונה וכי הפגיעות ברכב הטנדר הם בצד שמאל מקדימה ובצד הכנף הקדמית (כעולה מהצילומים בדו"ח השמאי, מוצג ת/3) ואילו המיניבוס נפגע בצד שמאל קדימה (צילומים מוצג נ/3). המחלוקת היא מי אחראי לתאונה.

גרסת הנהג היא כי בנסיעתו בנתיב ימין בשדרות הרצל נפגע מהמיניבוס שנכנסה לצומת מצד שמאל שלו והוא הסיט את רכבו ימינה לרחוב החלוצים. התיאור של הנהג הוא הבא :
"נסעתי ברחוב הרצל באשדודל כיוון צפון בצומת החלוצים , ממש לפני שהגעתי לפני שהגעתי ראיתי רכב מסוג טיוטה מיניבוס שבאה מכיון נגדי מכיוון צפון. ראיתי אותו נוסע באיטיות, שבריר של שנייה שהייתי קרוב לצומת, היה מוקדם בבוקר, שהוא מסתכל ימינה ופונה שמאלה, בשנייה הזאת מה שהסתפקתי לבלום ולברוח ימינה. המיניבוס פגע ברכב שלי בחלק השמאלי קדמי. פינה של האוטו שלי עם הפינה של האוטו שלו. אצלי נפגע האזור של הפנס ואצלו יש אף שטוח, האמת גם לא שמתי לב לנזקים שקרו לו. " (עמ' 1 לפרוטוקול מיום 26/2/07 מול שורות 8-13).
הנתבע טוען כי אכן הגיע מצפון ועמד בצומת על מנת להכנס למסלול הנגדי והוא עצר 2 מטר מהצומת והיה בעמידה. הנהג הגיע בנתיב השמאלי פגע במיניבוס ואיבד שליטה. הפגיעה במיניבוס הסתכמה בפגיעה כעולה מהצילומים מוצג נ/3. את היקף הפגיעה בטנדר מסביר הנתבע בכך כי לטנדר הייתה צמודה עגלה שאין לה בלמים וכאשר הוא לחץ על הבלמים שלו העגלה דחפה אותו. להערכתו עיקר הפגיעה בטנדר הוא מהשפה (אי תנועה) ואילמלא אופן הנהיגה של הנהג והדחיפה של העגלה הוא היה נשאר במסלול ישר והיקף הפגיעה היה מתבטא בפגיעה קלה (עדות הנתבע עמ' 8 ו-10 לפרוטוקול).
הנהג אינו חולק כי לרכבו הייתה מחוברת עגלה אך הוא חלק על הטעון שאין לה בלמים. העגלה לא נבדקה על ידי אף צד.
בא כוח הנתבע/תובע שכנגד הגיש גם צילומים של הצומת וכל צד שרטט את הצומת ואת נסיבות התאונה (מוצגים נ/4, ת/4,נ/2).
לאחר שעיינתי בראיות והתרשמתי מהעדים אני מעדיפה את גרסת הנתבע שנהג במיניבוס על פני זו של הנהג, המבוטח של התובעת, הנתבע שכנגד. כי לגרסתו אין הגיון פיסיקלי. הוא טוען כי ראה את המיניבוס חוצה את הצומת ברגע האחרון ולכן חתך ימינה לרחוב החלוצים. כך נפגע הטנדר בצד שמאל שלו. אין בכך כדי להסביר את הפגיעה שהוא מסכים לה במיניבוס בצד שמאל קדמי. לכל היותר ניתן היה לצפות כי צד שמאל של הטנדר יפגע בצד ימין של המיניבוס. אך זו אינה גרסת הנהג.
הנתבע הסביר כי הצומת עקומה ועל כן עמידתו לא הייתה ישרה (עמ' 8 לפרוטוקול מול שורה 4 לפרוטוקול מיום 26/2/07). משמע כי המיניבוס עמדה כאשר צד שמאל שלה בלט לנתיב הנסיעה בנתיב השמאלי הנגדי. מצב עמידה זה מסביר את עדותו של הנהג של מפגש פינה שמאלית של הטנדר עם החלק הקדמי שמאלי של המיניבוס (עמ' 1 לפרוט' מיום 26/2/07 מול שורות 11-13).

לאחר שהכרעתי בשאלה כיצד קרתה התאונה השאלה הבאה היא מי אחראי לכך שקרתה התאונה. צילומי הצומת (מוצג נ/4) מראים כי הרכבים הנוסעים ברחוב הרצל מדרום לצפון בנתיב השמאלי ביותר יכולים להתנגש עם רכב שעומד בצומת כשהוא בא מכיוון הנסיעה הנגדי אם הוא נכנס מעט לתוך הצומת.
על פי העדויות אני מאמינה כי המיניבוס בלטה לתוך נתיב הנסיעה של הטנדר אך הייתה בעמידה ואילו הטנדר הגיע במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך בנתיב השמאלי. אני מעמידה את חלקו של נהג הטנדר מחמת מהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך על 80% אחריות לקרות התאונה ואת חלקו של נהג המיניבוס על 20% .

ניתן היום כ"א בסיון, תשס"ז (7 ביוני 2007) בהעדר הצדדים.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.
ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.

מיכל וולפסון
, שופטת

000130/05א 139 תמי דרעי








א בית משפט שלום 130/05 הראל חב' לביטוח בע"מ נ' כהן מנחם (פורסם ב-ֽ 07/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים