Google

מדינת ישראל - אסף מלמד

פסקי דין על אסף מלמד

1512/07 בש     10/06/2007




בש 1512/07 מדינת ישראל נ' אסף מלמד




בעניין:

3



בית המשפט לתעבורה

בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
בש 001512/07

בתיק עיקרי:
010707/

בפני
:
כב' השופט ישראל ויטלסון
תאריך:
14/06/2007






בעניין
:
מדינת ישראל

המאשימה



- נ
ג
ד -



אסף מלמד




ע"י ב"כ עוה"ד
גולן
המשיב


החלטה בבקשה להארכת פסילה לפי סעיפים 47(ט) ו- 50 ב לפקודת התעבורה (נוסח חדש), התשכ"א – 1961 ולקצוב אורך הפסילה עד תום ההליכים אף אם יתארכו מעבר ל- 6 חודשים

1.
נגד המשיב הוגש כתב אישום לפיו, ב- 2/2/2007 בשעה 03:45,נהג המשיב רכב פרטי ברחוב חומה ומגדל והתקרב אל הצומת עם רחוב הרכב ביפו. באותה עת ובאותו מקום בכביש הצולב רכב על גבי קטנוע אביב שהרבני. המשיב נהג באותה עת ברכב שעה שהוא שיכור ובגופו נמצאו 670 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

המשיב היה מעורב בתאונת דרכים בה נגרם לרוכב הקטנוע חבלות של ממש, שברים בשוק רגל ימין.

2.
ב- 04/02/2007 פסל קצין משטרה
מתוקף סמכותו לפי סעיף 47 לפקודת התעבורה את רשיונו של המשיב ל- 60 יום.

3.
מונחת בקשת התביעה לפסול המשיב עד לתום ההליכים נגדו ובגין עבירה של נהיגה בשכרות ונהיגה בקלות ראש.

4.
בחנתי חומר הראיות בת.ד. 464/07 ענף תנועה תל-אביב. מחומר החקירה עולה כי יש בידי התביעה ראיות טובות להביא להרשעתו של המשיב בדין בעבירות המיוחסות לו.

5.
הלכה פסוקה של ביהמ"ש העליון (ראה ב"ש 513/88 מ"י נ' רז גוליו פד"י מ"ב(3) עמ' 331) כי במקרים אשר רשיון הנהיגה נפסל על פי סעיף 47 לפקודת התעבורה, השאלה המרכזית העומדת היא האם נהיגתו של הנהג המעורב מסכנת את בטחון הציבור בדרכים.

על בדיקת התשובה ניתן ללמוד משני מקורות:
א.
התנהגות הנהג במקרה הנדון אשר בגינו נפסל הרשיון.
ב.
הרשעותיו הקודמות של המשיב.

כמו כן ב- ב.ש. 337/79 טובול נגד מדינת ישראל
פס"מ תש"מ
i
עמ' 521, פרט בית המשפט
מהם הכללים אשר ינחו את בית המשפט בבואו לדון בבקשה לביטול פסילה מינהלית כדברי ביהמ"ש:

" א.
אין מתפקידו של בית המשפט הדן בבקשה, לבדוק את הראיות ולשקול
לאיזה

צד נוטה כביכול מאזן ההסתברויות לפי ראיות אלה.

ב.
שיקולי בית המשפט יהיו בין השאר, חומרת העבירה ואם מהווה נהיגתו של הנאשם סכנה לציבור. "

6.
לסיכום, בשל העובדה כי המשיב נהג לכאורה שעה שהוא שיכור, ובשל מעורבתו בתאונת הדרכים הקשה בה הוא מעורב עתה, ולאחר שראיתי כי בנסיבות מקרה זה יש ראיות טובות להביא להרשעתו של המשיב בדין, אני קובע כי קיימת סכנה ממשית מנהיגתו של המשיב, ואשר על כן אני רואה בארח נהיגתו ככזה המסכן את שלום הציבור ופוסל את המשיב מלנהוג עד לתום ההליכים נגדו, ואף מעבר ל- 6 החודשים המנויים בסעיף 50 לפקודת התעבורה (נוסח חדש) תשכ"א – 1961. לאור הלכת אבו צעלוק נ' מדינת ישראל
בש"פ 8514/05, אשר לפיה ראוי כי משך הפסילה יהיה מדוד וקצוב בזמן, אני קוצב את משך הפסילה למשך שנה אחת. במידה והתביעה תבקש, היא תהא רשאית לאחר כשנה לחדש את הבקשה לפסילת רישיון נוספת במידה ויהיה טעם המצדיק זאת.

ניתנה היום,כ"ד בסיון, תשס"ז (10 ביוני 2007) בהעדר הצדדים.
ויטלסון ישראל - שופט


קלדנית: נורית י.






בש בית משפט לתעבורה 1512/07 מדינת ישראל נ' אסף מלמד (פורסם ב-ֽ 10/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים