Google

אמיר גיא - אביב דורון, גוטמן אמיר, ליפשיץ אמיר

פסקי דין על אמיר גיא | פסקי דין על אביב דורון | פסקי דין על גוטמן אמיר | פסקי דין על ליפשיץ אמיר |

63888/03 א     17/06/2007




א 63888/03 אמיר גיא נ' אביב דורון, גוטמן אמיר, ליפשיץ אמיר




12
בתי המשפט

א 063888/03
בית משפט השלום תל אביב-יפו
17/06/2007
תאריך:
כב' השופטת אסתר דודקביץ

בפני
:

אמיר גיא

בעניין:
התובע
מוזס

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1 . אביב דורון

2 . גוטמן אמיר

3 . ליפשיץ אמיר
הנתבעים
מ. גרינפלד

ע"י ב"כ עו"ד
פסק - דין
(עפ"י סעיף 79א. לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984)

לפני תביעה שהוגשה ביום 27.11.03 על ידי התובע, מר גיא אמיר (להלן: "התובע") בגין נזקים שנגרמו לו, לטענתו, עקב עבודות שביצעו הנתבעים בגג הבית המשותף, שבו התגורר בזמנו התובע.
הצדדים הסכימו, כי יינתן

פסק דין
בתובענה על דרך הפשרה ולשם כך סיכמו טענותיהם בעל פה ואף ויתרו על מתן נימוקים לפסק הדין.

בסיכומיו בעל פה התייחס ב"כ התובע לנזקים הנטענים הבאים:
א. הפסד שכר דירה במשך 9 חודשים, וזאת משנבצר מן התובע, לטענתו, להשכיר את דירתו מחודש אוגוסט 2002 ועד לחודש מרץ 2003 ובנוסף - משהשכיר את דירתו בחודש מרץ 2003, עזבו השוכרים הדירה כחודשיים לאחר מכן, עקב הרטיבות שנתגלתה בדירה בעקבות העבודות שביצעו הנתבעים והדירה הושכרה רק מיום 1.7.03.
לשם תמיכה בתביעתו ברכיב זה הציג ב"כ התובע הסכם השכירות מחודש מרץ 2003, את ההסכם החדש לתקופה מיום 1.7.03 וכן 2 מכתבים, שיצאו תחת ידי השוכרים הראשונים, ומהם עולה, כי הללו נטשו את המושכר עקב מצב הרטיבות.
דא עקא, מבדיקת שני חוזי השכירות עולה, כי חרף הרטיבות (לגביה הוצגו 3 תמונות, ומהן לא התרשמתי כי מדובר במצב כה חמור) הושכרה הדירה תמורת אותו סכום, אשר ננקב עוד בחוזה הראשוני, כאשר סברו השוכרים הראשונים שבעיית הרטיבות נפתרה.
יחד עם זאת, יש לקבל כסבירה את טענת התובע, כי משנטשו השוכרים את דירתו עקב בעיית הרטיבות, שחזרה ונתגלתה כעולה ממכתביהם, ייתכן והתגלה קושי בהשכרת הדירה ללא דיחוי. לפיכך, ומשב

פסק דין
של פשרה עסקינן, אני רואה לנכון לחייב את הנתבעים לפצות את התובע בגין נזק זה בסכום של 5,000 ₪.

ב. ירידת ערך של הדירה - הנטען ברכיב זה של התביעה לא אושש בכל חוות דעת של מומחה מטעם התובע, כמו גם בחוות הדעת של המהנדס מר יצחק ברמן, אשר מונה כמומחה מטעם בית המשפט. זאת ועוד, העבודות על גג הבית המשותף בוצעו לצורך הוספת תוספת בנייה והנתבעים דאגו לשפץ את הבניין ואף הוספה לו מעלית. כל אלו השביחו ערכו של הבית כולו.
לפיכך, לא ראיתי לנכון לחייב את הנתבעים לפצות את התובע בגין הנטען על ידו בסעיף זה.

ג. נזקים שנגרמו לדירה לפי חוות דעת - התובע הסתמך על 2 חוות דעת שהוצגו על ידו ושנערכו על ידי מר ראובן כץ ועל ידי מר קייזר. מנגד, ביקש ב"כ הנתבעים להסתמך על חוות דעתו של המהנדס מר צבי וינלס, לפיה עבודות הנתבעים כלל לא בוצעו מעל לדירתו של התובע. לאור הפער בין חוות הדעת, מונה, כאמור לעיל, המהנדס מר יצחק ברמן ובחוות דעתו מיום 8.3.07 קבע הלה, כי הנתבעים אחראים לכל נזקי הרטיבות בדירתו של התובע, אותם אמד בסך של 12,500 ₪.
לטענת הנתבעים, דירת התובע נמכרה בשנת 2006 ומאז הוחלפו בה ארונות המטבח והדירה נצבעה מחדש, כך שממילא אין עוד מקום להתייחס לנזקים שהוערכו על ידי המומחה.
לא ראיתי לנכון לקבל טענה זו של הנתבעים, אשר לא הוכחה. ממילא עצם העובדה, שהדירה נמכרה אין בה כדי לאיין מכללא את תביעת התובע בגין נזקים אלו. לפיכך, אני פוסקת לתובע את הסך של 12,500 ₪.
בנסיבות העניין, לא ראיתי לנכון להוסיף מע"מ ו/או עלות של העסקת מפקח בנייה על הסכום שנפסק.

ד. נזק ל-2 קולטי שמש - גם נזק זה לא אושש בכל חוות דעת שהיא ו/או בהצגת קבלה ולפיכך, התביעה בגינו נדחית.

ה. עגמת נפש - בהביאי בחשבון את התמשכות הנזקים ואת גרירת רגליהם של הנתבעים, כפי שאלו עולים מכתב התביעה ומנספחיו, כמו גם מחוות דעתו של מר ברמן, אשר ניתנה רק לאחרונה ומאידך גיסא, בהביאי בחשבון את מהותם של הנזקים, אני רואה לנכון לפסוק לתובע ברכיב זה את הסך של 2,000 ₪.

סיכום
סופו של יום, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע את הסך של 19,500 ₪.
כמו כן, ישלמו הנתבעים לתובע את הוצאות המשפט, הכוללות את אגרת המשפט וכן את הוצאות עריכת חוות הדעת, בהתאם לקבלות שהוצגו על ידי התובע ואשר מסתכמות נכון ליום כתיבת פסק הדין בסך של 6,187 ₪.
הסכומים האמורים ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית חוקית מהיום ועד לתשלום המלא בפועל, אלא אם כן ישולמו הסכומים תוך 21 יום מהיום.

משהסכימו הצדדים, כי יינתן

פסק דין
של פשרה ובנסיבות העניין, יישא כל צד בהוצאותיו מעבר לכך ולרבות בהוצאות שכר עורך דינו.

משהסכימו הצדדים על מתן

פסק דין
של פשרה ומשחסכו זמן שיפוטי רב, תוחזר האגרה לתובע.

המזכירות תמציא העתק פסק הדין לב"כ הצדדים בדואר רשום.

ניתן היום, א' בתמוז, תשס"ז (17 ביוני 2007), בהעדר הצדדים.

אסתר דודקביץ
', שופטת
קלדנית: נילי בן-גל








א בית משפט שלום 63888/03 אמיר גיא נ' אביב דורון, גוטמן אמיר, ליפשיץ אמיר (פורסם ב-ֽ 17/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים