Google

עמותה לקידום ממשל תקין - היועץ המשפטי לממשלה , פרקליטות המדינה , נציבות שירות המדינה , השר לתשתיות לאומיות , אפרים סנה, חבר כנסת

פסקי דין על עמותה לקידום ממשל תקין | פסקי דין על היועץ המשפטי לממשלה | פסקי דין על פרקליטות המדינה | פסקי דין על נציבות שירות המדינה | פסקי דין על השר לתשתיות לאומיות | פסקי דין על אפרים סנה | פסקי דין על חבר כנסת |

8574/05 בג"צ     04/06/2007




בג"צ 8574/05 עמותה לקידום ממשל תקין נ' היועץ המשפטי לממשלה , פרקליטות המדינה , נציבות שירות המדינה , השר לתשתיות לאומיות , אפרים סנה, חבר כנסת






בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

בג"ץ 8574/05

בפני
:
כבוד הנשיאה ד' ביניש
כבוד המשנה לנשיאה א' ריבלין
כבוד השופט ע' פוגלמן
העותרת:
עמותה לקידום ממשל תקין



נ ג ד

המשיבים:
1. היועץ המשפטי לממשלה
2. פרקליטות המדינה
3. נציבות שירות המדינה
4. השר לתשתיות לאומיות
5. אפרים סנה
, חבר כנסת


עתירה למתן צו על תנאי

תאריך הישיבה:
י"ח בסיון התשס"ז
(04.06.2007)

בשם העותרת:
עו"ד דורון עמיר
; עו"ד ענת נוי-אלקיים
בשם המשיבים:
עו"ד אודית קורינלדי-סירקיס

פסק-דין

העותרת מעלה טענות כנגד הימנעות מפתיחה בחקירה פלילית בגין חשד, לטענתה, לביצוע עבירה של הפרת אמונים ועבירות אחרות הנוגעות למינויים פוליטיים, אי סדרים שנחשפו בעבר בדו"ח מבקר המדינה ביחס למשיב 4 ובכתבות עיתונאיות ביחס לדרך פעולתם, בעת כהונתם של המשיבים 4 ו-5 – אירועים שעל פי הטענה התרחשו בשנים עברו ובעיקר בין השנים 1998-2001, אשר לגביהם גם פורסם תחקיר עיתונאי ב-2002. הסעד המבוקש מאיתנו כיום, כי נורה על פתיחה בחקירה באותם עניינים. כעולה מהעתירה עצמה הרקע לפנייתה של העותרת – עמותה המבקשת לטענתה לקדם ערכי ממשל תקין – נעוץ בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה
להורות על חקירה בעניינו של השר דאז, צחי הנגבי.

בתגובתה המקדמית של המדינה נטען כי אין להשוות בין עניינו של האחרון לבין הטענות שעלו בדו"ח הביקורת נגד המשיב 4 וכן הטענות שהועלו נגד המשיב 5, כי לא היתה בפני
היועץ המשפטי לממשלה
תשתית עובדתית מספקת לפתיחה בחקירה, בשונה מעניינו של הנגבי. עוד נטען כי הן דו"ח הביקורת ובוודאי התחקירים העיתונאים היו כלליים מדי ולא הניחו תשתית מספקת לקיומה של חקירה. יתרה מזו טוענת באת-כוח המדינה כי באותה תקופה נבחנו אמצעים לבר-פליליים לטיפול בהתנהגות פסולה של נושאי תפקיד, כמו אמצעי משמעת ואף התקיימה בחינה של הנושאים הנדונים על ידי נציבות שירות המדינה
.

יהא הדבר אשר יהא הפנייה של העותרת ליועץ המשפטי לממשלה היתה בשלב מאוד מאוחר ושיהוי נוסף היה בהגשת העתירה לבית משפט זה. אין בידינו לקבוע אם הטענות שהועלו באותם מקורות היה די בהם כדי לשמש תשתית המצדיקה חקירה. אפשר שניתן היה לשקול חקירה ואין ספק שממצאי דו"ח מבקר המדינה דאז הצביעו על אי סדרים ומעשים פסולים שהיועץ המשפטי לממשלה
סבר שניתן לטפל בהם שלא על דרך חקירה פלילית. מכל מקום, ברור שבשלב הפנייה של העותר ליועץ המשפטי ובוודאי כיום מדובר על מעשים שגם אם היה להם היבט פלילי הרי קרוב לוודאי שהתיישנו; לכך יש להוסיף ששיקול הדעת בכגון דא מסור ליועץ המשפטי לממשלה והיקף התערבותנו בשיקול דעת זה מצומצם.

בשים לב לכל אלה לא ראינו כי יש לנו עילה להתערב בשיקול הדעת וכי יש לעת הזו מקום להורות על חקירה פלילית.

אשר על כן העתירה נדחית.

ניתן היום, י"ח בסיון התשס"ז (04.06.2007), בפני
באי-כוח הצדדים.
ה נ ש י א ה המשנה-לנשיאה ש ו פ ט

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 05085740_n06.doc דז
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il

??

??

??

??

1
2
1








בג"צ בית המשפט העליון 8574/05 עמותה לקידום ממשל תקין נ' היועץ המשפטי לממשלה , פרקליטות המדינה , נציבות שירות המדינה , השר לתשתיות לאומיות , אפרים סנה, חבר כנסת (פורסם ב-ֽ 04/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים