Google

בצלאל אסתר, בצלאל משה, בצלאל עדי - בצלאל שרה, משרד המשפטים - רשם המקרקעין

פסקי דין על בצלאל אסתר | פסקי דין על בצלאל משה | פסקי דין על בצלאל עדי | פסקי דין על בצלאל שרה | פסקי דין על משרד המשפטים - רשם המקרקעין |

1313/98 א     01/05/2001




א 1313/98 בצלאל אסתר, בצלאל משה, בצלאל עדי נ' בצלאל שרה, משרד המשפטים - רשם המקרקעין




בעניין:

1



בתי המשפט

בית משפט מחוזי ירושלים
א
001313/98


בפני

כב' השופטת מיכאלה שידלובסקי-אור









1 . בצלאל אסתר


2 . בצלאל משה
(קטין)

3 . בצלאל עדי
(קטין)
בעניין:

התובעים
עו'ד שושני אמיר

ע"י ב"כ עוה"ד



נגד





1 . בצלאל שרה


2 . משרד המשפטים - רשם המקרקעין

הנתבעים
עו'ד שטרסברג צבי

ע"י ב"כ עוה"ד



פ ס ק - ד י ן


התובעים תבעו מתן פסק-דין הצהרתי, על-פיו הם בעלי הזכויות היחידים בדירה הידועה כגוש 30151 חלקה 39/27 (להלן - "הדירה"). התביעה היתה נגד הנתבעת 1 ורשם המקרקעין. התובעת 1 והנתבעת 1 התדיינו גם בבית-משפט השלום בירושלים, בת"א 21294/96 וניתן פסק-דין בעניינם. פסק-דין זה מהווה למעשה פלוגתא-פסוקה בתיק שלפני.


לאור היות הסכסוך שבין התובעת 1 והנתבעת 1 פלוגתא-פסוקה, ביקשו התובעים למחוק את תביעתם. לאור התנגדות הנתבעת 1 הסכימו התובעים כי תביעת התובעת מס' 1 - תידחה, ותביעת התובעים 2 ו- 3 שהם קטינים - תימחק.

התבקשתי לפסוק האם יש מקום למחוק ו/או לדחות את תביעת התובעים 2 ו- 3, והאם יש מקום לחיוב בהוצאות עקב הדחייה ו/או המחיקה.

המסקנה היא, שלמעשה פסק הדין שניתן בבית-משפט השלום (בת"א 21294/96) מהווה גם פלוגתא-פסוקה בעניינם של התובעים 2 ו- 3.

"הכלל העקרוני הוא, כי בעל-דין שעניינו היה מיוצג בבית-המשפט על-ידי אחר, בין שהוא היה התובע ובין שהיה הנתבע, יהיה קשור במעשה-בית-דין שניתן, ואין נפקא מינה לעניין זה אם נמנה באופן פורמלי בשמו עם בעלי-הדין או אם שמו של הנציג הוא שהופיע בכתבי-הטענות. מעשה-בית-דין פועל לטובתו או נגדו, כהשתק-העילה או כהשתק-הפלוגתא. הנציג משמש אך כזרועו הארוכה של בעל-הדין. הטעם ברור: מבחינתו של כלל מעשה-בית-דין, מבחן זהות הצדדים בכל אחת מן ההתדיינויות אינו המבחן הפורמלי-הטכני, אלא מבחן מהותי של זהות האינטרסים המיוצגים בכל אחת מן ההתדיינויות, ועל-כן די שעניינו של בעל-הדין הובא לפני בית-המשפט, התברר בדרך הפרוצדורלית הראויה והוכרע בפסק-הדין, ואין נפקא מינה אם הובא על-ידי בעל-הדין עצמו או באמצעות אחר, שפעל כמי שהוסמך לייצג את ענייניו באותה התדיינות. כאשר הסכמה כזו לא הוענקה כדין, ממילא אין לראות את מי שנטל לעצמו סמכות כזו בבחינת 'נציג', ועל-כן אין 'המיוצג' כביכול קשור בתוצאותיו של פסק-הדין שניתן" (מעשה בית-דין בהליך אזרחי, מאת נינה זלצמן, עמ' 414-415).


נראה לי, כי האמור בקטע זה די בו כדי לקבוע כי התובעים 2 ו- 3 מושתקים אף הם בהשתק-פלוגתא, שכן נשוא הענין שלפני, כפי שהיה אף הענין בבית-משפט שלום, הוא חילוקי הדיעות בינם לבין הנתבעת בשאלת בעלותו של המנוח, אביהם, בדירה.

אשר על-כן, אני דוחה את התביעה של כל התובעים. מאחר ובא-כוח הנתבעת הביע הסכמתו כי במקרה שכל התביעה תידחה הוא מוותר על חיוב בהוצאות, אינני מחייבת בהוצאות.

ניתנה היום ח' באייר, תשס"א (1 במאי 2001), בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.





מיכאלה שידלובסקי-אור
, שופטת














א בית משפט מחוזי 1313/98 בצלאל אסתר, בצלאל משה, בצלאל עדי נ' בצלאל שרה, משרד המשפטים - רשם המקרקעין (פורסם ב-ֽ 01/05/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים