Google

חיים יוסף - דוידי מיכל, דוידי נחמיה

פסקי דין על חיים יוסף | פסקי דין על דוידי מיכל | פסקי דין על דוידי נחמיה |

6398/06 א     23/07/2007




א 6398/06 חיים יוסף נ' דוידי מיכל, דוידי נחמיה




1
בתי המשפט

א 006398/06
בית משפט השלום ירושלים
23/07/2007
תאריך:
כב' השופט מ. בן-עטר

בפני
:

חיים יוסף

בענין:
התובע
אלה יצחק

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1 . דוידי מיכל

2 . דוידי נחמיה
הנתבעים
גלס דוד

ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
בתביעה דנן תובע התובע סך 17,464 ₪ בגין יתרת חוב נטענת עבור עבודות אינסטלציה וביוב שביצע במסגרת בניית הבנין שברח' עין רוגל 5 בירושלים (להלן - הבנין), חלקן על פי הזמנת חברה קבלנית בשם חברת פז מוריה חברה לעבודות בנין 1995 בע"מ (להלן - החברה), אשר כפי הנראה הוזמנה על ידי הנתבעים ו/או מי מהם ואחרים לשם בניית הבנין, וחלקם לפי הזמנת הנתבעים או מי מהם לאחר שהחברה נקלעה לקשיים ולא יכלה להמשיך בבניית הבנין ולאחר שהנתבעים או מי מהם הסכימו לכסות את יתרת החוב של החברה לתובע בגין העבודת שביצע לפי הזמנת החברה.

כשנדרש התובע להציג חשבון של יתרת החוב, הציג חשבון לפיו מסתכמת יתרת החוב בסך 35,252 ₪. אף ששקל להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה על מנת להגדיל את סכום התביעה, החליט שלא לעשות כן לאחר שהנתבעים העלו את סוגיית ההתיישנות. הוסכם בין הצדדים כי בירור התובענה ייעשה על בסיס החשבון בסך 35,252 ₪, אך בכל מקרה לא ייפסק לתובע סכום העולה על סכום התביעה.

לטענת הנתבעים, אין לתובע עילת תביעה נגד הנתבע מאחר והדירה הרלבנטית בבנין היא בבעלותה הבלעדית של הנתבעת בלבד. לגוף הענין, טענו הנתבעים כי לא רק ששילמו לתובע את מלוא הכספים המגיעים לו בגין העבודות שביצע, אלא שהתובע לא השלים את כל העבודות שהיה עליו לבצע בדירת הנתבעים וגם נתגלו פגמים בחלק מהעבודות שכן ביצע. לטענת הנתבעים, הם שילמו סך 54,600 ₪ לבעל מקצוע אחר על מנת לתקן את הפגמים שלטענתם היו קיימים בעבודת התובע ועל מנת להשלים את העבודות שהיה על התובע לבצע ושלא ביצען. כן טענו הנתבעים כי התביעה הוגשה בסמוך לפני התיישנותה כאשר בתווך לא היו כל דרישות תשלום מצד התובע. עוד טענו לנזק ראייתי נוכח מועד הגשת כתב התביעה.

אין למעשה מחלוקת כי אכן לא השלים התובע את כל עבודות האינסטלציה והביוב שהיו טעונות ביצוע בדירת הנתבעת או בקשר אליה, אך נראה כי הפסקת העבודה נבעה מסיבות הנעוצות ברישוי בניה, ולא מסיבות הנעוצות בתובע.

הצדדים הסכימו כי בית המשפט יפסוק בענין בדרך של פשרה לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד - 1984, לרבות על ידי קבלת התביעה במלואה או דחייתה במלואה. כן הוסכם בין הצדדים כי מאחר שהנתבעים העלו, בין היתר, גם טענות קיזוז, יציין בית המשפט בפסק הדין אם ועד כמה מוצו טענות הקיזוז במסגרת פסק הדין.

לענין טענות הקיזוז, ציין ב"כ התובע בסיכומיו כי כל טענות הקיזוז עלו לראשונה לאחר שהנתבעים קיבלו את כתב התביעה לידיהם, ואם אכן היו להם טענות כאמור, לא סביר שהיו משלמים לתובע 5,000 ₪ בחודש אפריל 2006.

הנתבעים טענו כי הסכימו לשלם לתובע את הסך האמור של 5,000 ₪ כפשרה ומתוך הבנה כי כתוצאה מכך יסכים התובע לתקן את הפגמים בעבודתו ולהשלים את עבודות האינסטלציה והביוב הנוגעות לדירת הנתבעת, אך הוא נמנע מלעשות כן לאחר שקיבל את התשלום, דבר שחייבם לשכור שירותיו של בעל מקצוע אחר ולשלם לו סך 54,600 ₪ לביצוע תיקונים בעבודות התובע ולהשלמת העבודות. כן טענו הנתבעים כי העובדה כי נאלצנו לשכור שירותיו של בעל מקצוע אחר, אשר לא ביצע את העבודות הקודמות, ייקר את העלויות לנוכח אי-הכרתו את אותו חלק של מערכת האינסטלציה שהותקן קודם לכן.

מתצהירו של בעל המקצוע האחר, מר דני מנצור, עולה כי שירותיו נשכרו על ידי הנתבעים רק בחודש דצמבר 2006 או בסמוך לכך, וכך עולה גם מתאריכי החשבוניות והשיקים אשר צורפו לתצהיר.

לאחר שנתתי את דעתי לטענות הצדדים ולנסיבות המקרה, הנני פוסק כי התביעה תידחה והנני קובע כי מוצו כל טענות הקיזוז של הנתבעים אשר קיבלו ביטוי בכתבי הטענות ו/או התצהירים ו/או הבקשות שהגישו, כך שמנועים הנתבעים או מי מהם מלהגיש תביעה נגד התובע בהתבסס על הטענות האמורות, כולן או חלקן. כל צד יישא בהוצאותיו.

ניתן היום, ח' באב תשס"ז (23 ביולי 2007), בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק מפסק הדין לב"כ הצדדים.

מוריס בן-עטר, שופט
הוקלד על ידי רִנָּה








א בית משפט שלום 6398/06 חיים יוסף נ' דוידי מיכל, דוידי נחמיה (פורסם ב-ֽ 23/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים