Google

הרצל סבג - בראל יוסף

פסקי דין על הרצל סבג | פסקי דין על בראל יוסף

479/07 ברע     30/07/2007




ברע 479/07 הרצל סבג נ' בראל יוסף






בית הדין הארצי לעבודה


ברע000479/07
30/07/2007



הרצל סבג

המבקש


בראל יוסף

המשיב

בפני
: השופטת רונית רוזנפלד


החלטה

1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל אביב (הרשמת דגית ויסמן, דמ 10573/05) לפיו נדחתה תביעת המבקש להפרשי שכר עבודה בגין עשרה ימים בהם עבד אצל המשיב.

2. המחלוקת לה נדרשה הרשמת בפסק הדין הינה בדבר שיעור השכר עליו הסכימו הצדדים עם קבלתו של המבקש לעבודה. לאחר ששמעה את העדויות בתיק ודנה בטענות הצדדים , דחתה הרשמת את טענת המבקש כאילו הוסכם על שכר חודשי בשיעור של 7,000 ₪ נטו.

3. המבקש טוען כי לא ניתנה לו הזדמנות למשפט הוגן. לדבריו, העד שהוזמן מטעמו לדיון לא הגיע לישיבת ההוכחות הראשונה, מאחר שנאלץ ביום הדיון להסיע את בנו לבסיסו בצפון בעת המלחמה.
לטענתו, עקב הנסיבות האמורות, צילם את עדותו של העד, אלא שבית הדין לא קיבל את העדות המצולמת כראיה.
משלא נתאפשר לו להעיד את העד מטעמו, לא היה באפשרותו להוכיח את טענתו בדבר שיעור השכר כפי שהוסכם עליו עם המשיב. מוסיף עוד המבקש וטוען כי עדותו של העד מטעם המשיב לא היתה רלוונטית.


4. לאחר שעיינתי בבקשת רשות הערעור ובתיק בית הדין האזורי אני מחליטה לדחות את הבקשה, מבלי לבקש את תגובת המשיב, וזאת בהתאם להוראת תקנה 85(ג) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) התשנ"ב-1991).

5. מן התיק עולה כי לישיבת ההוכחות הראשונה (נקבעה ליום 7.5.2006), לא התייצב העד מטעמו של המבקש מאחר שלטענת המבקש, כפי שנרשמה בפרוטוקול הדיון, בהזמנה לא היה כתוב כי כל העדויות ישמעו באותו מועד. בהחלטתה מאותו מועד ציינה הרשמת כי בהזמנה לדיון נתבקשו הצדדים להביא את עדיהם (ראה העתק ההזמנה בתיק בית הדין האזורי). בכל זאת, קיבלה הרשמת את בקשתו של המבקש וקבעה מועד נוסף לדיון, על מנת שהמבקש יביא עימו את העד כפי שביקש.
הדיון שקבעה הרשמת ליום 20.7.2006 נדחה שוב על פי בקשתו של המבקש, ושוב מטעמים הקשורים בעד מטעמו, שנבצר ממנו להגיע לדיון באותו מועד, עקב יציאתו לחופשה בחו"ל.
בפתח הדיון שקויים ביום 2.8.2006 הודיע המבקש כדלקמן: "האדם שאני ביקשתי שיעיד לקח היום את הבן שלו לצו 8. הוא הגיע מאוחר לעבודה ולא יכול לעזוב את מקום עבודתו" (ההדגשה שלי – ר.ר.). הנה כי כן, העד לא הגיע לדיון מאחר שאחר למקום עבודתו ולא יכול היה לעזוב את מקום העבודה, ולא כפי שנטען בבקשה.

6. לאור השתלשלות העניינים כפי שפורטה, אין טעות בהחלטת הרשמת שלא דחתה את הדיון למועד נוסף (ראה התיחסות הרשמת לנושא בסעיף 2 לפסק הדין). אף צדקה הרשמת בהחלטתה, בדחותה את בקשת המבקש להגיש כראיה את הקלטת שבה צולמה עדותו של העד, באשר אין לה ערך ראייתי, כאשר אין אפשרות לחקור את העד בחקירה נגדית. הרשמת שקלה את העדויות שהיו בפני
ה ונתנה החלטתה על יסוד החומר שהיה בפני
ה. לא מצאתי כי בפסק הדין ניתן משקל מיוחד לעדות העד מטעם המשיב.

7. הנה כי כן, לאור כל האמור, הבקשה נדחית.
משלא התבקשה תגובת המשיב, אין צו להוצאות.


ניתנה היום ט"ו באב תשס"ז (30 ביולי 2007) בהעדר הצדדים.


רונית רוזנפלד
, שופטת









ברע בית הדין הארצי לעבודה 479/07 הרצל סבג נ' בראל יוסף (פורסם ב-ֽ 30/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים