Google

מוחמד כנעאני - מדינת ישראל - משרד החינוך, גב' רונית תירוש מנכ"לית משרד החינוך

פסקי דין על מוחמד כנעאני | פסקי דין על מדינת ישראל - משרד החינוך | פסקי דין על גב' רונית תירוש מנכ"לית משרד החינוך |

1/03 בשא     24/07/2003




בשא 1/03 מוחמד כנעאני נ' מדינת ישראל - משרד החינוך, גב' רונית תירוש מנכ"לית משרד החינוך




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
בשא000001/03


בפני
:
כב' השופט מיכאל שפיצר
תאריך:
30/07/2003





מוחמד כנעאני
בעניין:


ע"י ב"כ עו"ד
גב' אבידן
המבקש

נ
ג
ד


1. מדינת ישראל - משרד החינוך

2. גב' רונית תירוש
מנכ"לית משרד החינוך


המשיבים

החלטה

1.
בפני

בקשה למתן צו ארעי במעמד צד אחד המורה למשיבים "שלא לקבל כל החלטה בדבר מינוי למשרת מנהל בית הספר היסוד בכפר קרע, ולהורות על כינוסה מחדש של ועדת היועצים שנתכנסה לצורך איוש משרה זו בהרכב מחודש".

2.
המבקש הוא עובד משרד החינוך זה 22 שנה, וב-14 השנים האחרונות הוא מנהל את בית הספר באבו טור בירושלים, ולצורך כך נוסע מדי יום ממקום מגוריו בכפר קרע לירושלים.

3.
בחודש 6/03, פורסם מכרז שמספרה תשס"ד/03 למשרת מנהל בית הספר היסודי בכפר קרע ג', והמבקש יחד עם 13 אחרים הגיש מועמדותו למשרה זו.

4.
בתקופת הביניים שעד לכינוסה של ועדת היועצים, החלו להתהלך שמועות כי גם הגב' מסראווה מונתהא, שהיא רעייתו של ראש המועצה המקומית כפר קרע, הגישה אף היא את מועמדותה למשרה האמורה.

5.
כתוצאה מכך נעשו פניות לראש המועצה כי ימנע מליטול חלק כחבר בועדת היועצים, שאמורה לראיין את המועמדים השונים לתפקיד, אולם ראש המועצה אישית כי רעייתו עתידה להסיר את מועמדותה ולכן אין מניעה כי יהיה חבר בועדת היועצים.

6.
מציין המבקש כי על פי הנוהג בכפר קרע ראש המועצה, ולא מנהל מחלקת החינוך נוטל חלק בישיבות מסוג זה, ולכן היה צורך בפני
ה אליו.

7.
המבקש זומן לישיבת ועדת היועצים שהתקיימה ביום 10/7/2003, ובהגיעו למקום נמסר לו כי ראש המועצה אינו משתתף בישיבה, וכי נציגיה הם: -

א)
נציג משרד החינוך – מר אסולין יצחק.

ב)
נציג הסתדרות המורים – מר נפתלי.

ג)
נציג המחלקה לחינוך ערבים – מר אלכס.

ד)
משקיף – המפקח הכולל על בית הספר – מר ערסאן עדיאת.

8.
טוען המבקש כי בניגוד לחוזר המנכ"ל המסדיר את הרכב הועדה, פסול הרכבה בהעדר ייצוג לנשים בה, אולם לא זו טענתו העיקרית כלפיה.

9.
בדיעבד, וכשעה לפני הראיון התברר למבקש שרעייתו של ראש המועצה עומדת על מועמדותו, ולכן קבע כי סגנו מר מסראווה יחליפו בוועדה.

10.
ואולם, הגיע למקום מר חסן עתאמנה, שהוא ממלא מקומו של ראש המועצה, שדרש כי הוא זה שיחליף את ראש המועצה בוועדה, ולא הסגן, כמקובל במקרים מסוג זה, אלא שראש המועצה עמד על כך שסגנו הוא זה שיחליפו.

11.
הדבר התלקח לכלל ויכוח שנמשך כ-20 דקות, שבסופו הודיע ראש המועצה כי לא יהיה ייצוג בועדה לנציג המועצה.

12.
נכון למועד הגשת בקשה זו, טרם פורסמה המלצת ועדת היועצים.

13.
בעקבות השתלשלות האירועים האמורים לעיל, פנה המבקש באמצעות באת כוחו, למשיבה 2, וביקש להורות על כינוסה מחדש של הועדה המייעצת, והתשובה שהתקבלה ביום 15/7/2003 היא, כי הענין מועבר לבדיקת היועצת המשפטית ומנהל מחוז חיפה של משרד החינוך.

14.
למחרת היום שבה ופנתה ב"כ המבקש למנכ"לית משרד החינוך
, כי עד להכרעתה של היועצת המשפטית לא תתקבל החלטה בענין, ולא ימונה בפועל מנהל לבית הספר בכפר קרע.

15.
כאמור, המבקש, עותר לסעד ארעי, כאמור במבוא להחלטה זו.

16.
השתלשלות הדברים שהובאה לעיל, מעוררת לכאורה את הבעיות הבאות: -

א)
הרכבה החסר של הועדה, בה לא השתתף נציג הרשות המקומית, שבתחומו מצוי בית הספר נשוא המכרז, והוא בעל הענין הרב ביותר בבחירת המנהל המתאים לתפקיד.

ב)
העדר ייצוג "נשי" בועדת היועצים.

ג)
התנהלותו של ראש המועצה בענין המתבטאת בין היתר, בעצם הגעתו למקום כינוסה של ועדת המכרז, וניסיונו לקבוע מי יחליפו בועדה, שעה שאישתו היא אחת המועמדות.

ד)
העובדה שטרם החליט משרד החינוך אם להיענות לבקשת המבקש, ולהורות על כינוס מחדש של ועדת היועצים.

17.
לכך אוסיף, שהמבקש הגיש בקשה זו, בטרם ניתנה המלצתה של ועדת היועצים, דבר המצביע על טרוניתו כלפי הרכבה של הועדה, ולא נגד תוצאותיה.

18.
בנסיבות אלו אני סבור כי מן הראוי להיעתר לבקשה, ולאסור על המשיבים, לקבל החלטה בנושא מינוי מנהל בית הספר היסודי בכפר קרע ג'.

19.
עם זאת, ובשל העובדה כי אנו מצויים על סיפה של שנת הלימודים, ברור לי כי את ההכרעה בסוגייה זו יש לקבל בדחיפות, ולכן אני קובע דיון במעמד הצדדים ליום א' – 27/7/2003 בשעה 11.00.

20.
המבקש ימציא עוד היום עד השעה 12.00 למשיבים, באמצעות פרקליטות המחוז עותק מכתב התביעה, הבקשה והחלטה זו, והמשיבים, רשאים להגיש תגובתם בכתב עד לדיון עצמו, ואם לא יהיה סיפק בידם לעשות כן, תישמע תגובתם בעל פה בדיון עצמו.

21.
מאחר ובית הדין מצוי בהליכי העברה להיכל המשפט החדש, מתבקשים הצדדים ביום ראשון בבוקר לוודא עם המזכיר הראשי, היכן יתקיים הדיון, וזאת באמצעות מספר טלפון: 256010-056.

22.
למען הסדר נציין כי התיק והבקשה קיבלו מספר זמני, (01/03).


ניתנה היום כ"ד בתמוז, תשס"ג (24 ביולי 2003) בהעדר הצדדים.


מיכאל שפיצר
, שופט

000001/03בשא710 ר.ס.






בשא בית דין אזורי לעבודה 1/03 מוחמד כנעאני נ' מדינת ישראל - משרד החינוך, גב' רונית תירוש מנכ"לית משרד החינוך (פורסם ב-ֽ 24/07/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים