Google

אמודי גיא - מדינת ישראל

פסקי דין על אמודי גיא |

1637/08 בש     20/05/2008




בש 1637/08 אמודי גיא נ' מדינת ישראל




בעניין:

-
3
-



בתי המשפט

בימ"ש השלום לתעבורה בתל-אביב - יפו
בש 001637/08



בפני
:
שופט: שלמה איזקסון
תאריך:
20.5.08



בעניין:
אמודי גיא



ע"י ב"כ עו"ד
ליאור לימור

המבקש

נ
ג
ד


מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד
בית און

המשיבה

החלטה


1.

מונחת בפני
בקשה לביטול פסילה מינהלית, שהוטלה על המבקש בשל כך שלכאורה עבר עבירה לפי תקנה 47 (ד) לתקנות התעבורה. היה זה כאשר עקף רכב בדרך לא פנויה, באופן שלא ניתן היה להשלים את העקיפה בבטחה, בלא ליצור סיכון לכלי הרכב האחרים.

2.

ב"כ של המבקש, עו"ד ליאור לימור
, הדגיש שנפל פגם בשימוע ועל בסיס פגם זה, התבקשתי להכריז על בטלות השימוע, כאילו לא היה ומשלא התקיים שימוע, אין מקום לפסילה. לדברי ב"כ של המבקש, הקצין שהבחין בעבירה הוא זה שערך הדו"ח והוא גם זה שערך את השימוע. לפיכך, אין הוא יכול להתיימר להיות אובייקטיבי, בהליך השימוע והחלטת הפסילה שיצאה מלפניו איננה יכולה להיות נטולת פניות.

3.

מאידך, ביקשה התובעת להותיר את הפסילה על כנה, שכן מחד, נסיבות האירוע חמורות ומאידך לא נפל פגם בהתנהגותו ובהתנהלותו של הקצין שערך את השימוע.

4.

בחנתי את דיות הראיות בתיק ומתברר כי לכאורה הבחין עורך הדו"ח במבקש, כשהוא מבצע עקיפה מסוכנת כשמהתנהגותו על אם הדרך, משתמע שמדובר היה לכאורה בתחרות בין שתי מכוניות בדרך ראשית, כביש 20 לצפון.

5.

נתתי דעתי לגליון ההרשעות של המבקש והגם שאין הוא מכביד, אין הוא מלמד על תרבות של נהיגה זהירה שהמבקש סיגל לעצמו, אף אם בוחנים את עברו על רקע 27 שנות אחיזה בהגה.

6.

אשר לטענה לפיה עורך השימוע איננו אובייקטיבי הואיל והבחין בעבירה, סבורני שלא נפל פגם בהליך. שכן, אין החוק אוסר על מי שהבחין בביצוע העבירה - ובלבד שיהיה קצין – לדון גם בפסילתו המינהלית של נהג, על אף שערך כנגדו דו"ח בשל עבירה שבה מדובר.

7.

מיותר להדגיש שלבית המשפט מסורה הסמכות, לבחון את שיקול הדעת של הקצין הפוסל ובעניין זה אין נפקא מינא, אם הוא זה שערך את הדו"ח ויחד עם זאת גם את השימוע. ממילא בוחן בית המשפט את תמונת הראיות ועל פי בחינה זו, מוכרעת שאלת דיותן הלכאורית.

8.

שוכנעתי כי בידי התביעה ראיות לכאורה המלמדות שהמשיב ביצע עבירה לפי תקנה 47 (ד) לתקנות התעבורה. מדובר בעבירה המקימה עילת מסוכנות, נסיבות העבירה מלמדות גם הן על חומרת התנהגותו של המבקש ולפיכך לא מצאתי שנפל דופי בשיקול דעתו של הקצין הפוסל ואני דוחה את הבקשה.

ניתנה והודעה היום יום ג', ט"ו באייר התשס"ח 20.5.08
בנוכחות:
המשיב __________________
הסניגור__________________

נציג התביעה _______________

שלמה איזקסון
- שופט

שלומית






בש בית משפט לתעבורה 1637/08 אמודי גיא נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 20/05/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים