Google

מדינת ישראל - אהוד אולמרט, ראש הממשלה, שולה זקן, משה טלנסקי

פסקי דין על אהוד אולמרט | פסקי דין על ראש הממשלה | פסקי דין על שולה זקן | פסקי דין על משה טלנסקי |

4553/08 בשא     21/05/2008




בשא 4553/08 מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט, ראש הממשלה, שולה זקן, משה טלנסקי




3


בתי המשפט
בית המשפט המחוזי בירושלים
ב"ש 004553/08


לפני:
כב' השופטת מוסיה ארד
- נשיאה
תאריך:
21/05/2008


בעניין:
מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד משה לדור ועו"ד אלי אברבנאל

המבקשת


נ ג ד



1. אהוד אולמרט
, ראש הממשלה

ע"י ב"כ עו"ד אלי זהר
, עו"ד נבות תל-צור
, עו"ד רועי בלכר ועו"ד הדס ברקוביץ

2. שולה זקן

ע"י ב"כ עו"ד מיכה פטמן

3. משה טלנסקי



ע"י ב"כ עו"ד ז'אק חן
המשיבים

החלטה

היום, 21.5.08, בשעות הבוקר, הגישה המדינה בקשה למתן צו "להבטחת התייצבותו של המשיב 3". בסעיף 5 לבקשה, נתבקש בית המשפט להורות על איסור יציאתו מהארץ של מר טלנסקי עד להשלמת העדות המוקדמת.

בהחלטה שניתנה בעקבות הבקשה, נתבקשה המדינה להבהיר מדוע הוגשה הבקשה לבית משפט זה. ההבהרה התבקשה, בין השאר, נוכח העובדה שהמדינה בחרה להגיש בקשות קודמות למניעת יציאתו של מר טלנסקי מהארץ, לבית משפט השלום בתל-אביב ולא לבית משפט זה. ביום 5.5.08 הגישה המדינה בקשות בנדון לבית משפט השלום בתל-אביב, וזאת, לאחר שהגישה לבית משפט זה, ביום 4.5.08, את בקשתה לגביית עדות מוקדמת. המדינה המשיכה ועשתה כן גם ביום 12.5.08, לאחר שכבר הוחלט בבית משפט זה לקבל את הבקשה לגביית עדות מוקדמת. בבקשתה שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב במועד זה, התייחסה המדינה להליך גביית העדות המוקדמת שהוגש לבית משפט זה, וציינה כי "הצדדים הגיעו להסכמה לפיה יוארך תנאי זה עד לסיום מתן העדות המוקדמת בבית משפט" (בא-כוח מר טלנסקי רשם על גבי הבקשה כי הסכמתו מוגבלת ליום 21.5.08). משמע, המדינה סברה כי חרף העובדה שהבקשה לגביית עדות מוקדמת הוגשה לבית משפט זה, היה ראוי להגיש את בקשותיה בכל הנוגע לאיסור יציאתו של מר טלנסקי מהארץ, לבית משפט השלום בתל-אביב.

בתגובת המדינה שנתקבלה בבית משפט זה היום בשעה 15:35, נאמר כי עד כה הוגשו הבקשות לעיכוב היציאה מהארץ של מר טלנסקי לבית משפט השלום בתל-אביב, במסגרת תנאי שחרורו כחשוד, ואילו עתה מתבקש הדבר במסגרת סעיף 73(ד) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), תשמ"ד-1984. ואולם, עיון בבקשת המדינה מיום 12.5.08 לבית משפט השלום, שהובאה לעיוננו על ידי בא-כוחו של מר טלנסקי, ושהמדינה לא ראתה לנכון להביאה לידיעתנו, מעלה כי נושא גביית העדות המוקדמת הוא שצוין בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב ואילו היותו של מר טלנסקי חשוד בביצוע עבירות, לא הוזכר בבקשה.

יתרה מזו, גם בתגובת המדינה מהיום, לא נאמר במפורש כי מר טלנסקי איננו עוד בגדר חשוד.

אשר לטענת המדינה לפיה מטבע הדברים בית המשפט הגובה את העדות, הוא המוסמך לדון בכפיית התייצבותו של עד להליך שבפני
ו, הרי שבמקרה זה, הבקשות לעיכוב יציאת העד מהארץ, הוגשו כאמור לבית משפט השלום בתל-אביב גם לאחר הגשת הבקשה לגביית העדות המוקדמת לבית משפט זה, וגם לאחר שנתקבלה הבקשה לגביית עדות מוקדמת על ידי בית המשפט, ותוך ציון העובדה כי העיכוב נתבקש עד לסיום מתן העדות המוקדמת. כמו כן, עניינו של מקרה זה בהליך יוצא דופן של גביית עדות מוקדמת לפני בית משפט בטרם הוגש כתב אישום, ולא בהליך רגיל של גביית עדות במהלך המשפט. בנסיבות אלה, אין מניעה שבית משפט השלום, שדן בבקשות בנושא זה עד כה, ימשיך לדון בבקשה לעיכוב יציאת מר טלנסקי מהארץ, הן לעניין היותו חשוד והן לעניין סעיף 73(ד) הנ"ל.

בנסיבות אלה ולאור כל האמור לעיל, אני מורה כי הדיון בבקשת המדינה להורות על עיכוב יציאת מר טלנסקי מישראל, יועבר לבית משפט השלום בתל-אביב שלפניו נתקיימו הדיונים בנושא עד כה.

המבקשת תדאג להמציא את הבקשה ואת כל כתבי הטענות שהוגשו במסגרתה, לבית משפט השלום בתל אביב.

המזכירות תודיע החלטה זו מיד לבאי כוח הצדדים.


ניתנה היום, ט"ז באייר תשס"ח (21 במאי 2008), בהעדר הצדדים.


מוסיה ארד
, נשיאה









בשא בית משפט מחוזי 4553/08 מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט, ראש הממשלה, שולה זקן, משה טלנסקי (פורסם ב-ֽ 21/05/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים