Google

מדינת ישראל - לוי אברהם , לוי יוסף , לוי גדעון , שילו יהודה

פסקי דין על לוי אברהם | פסקי דין על לוי יוסף | פסקי דין על לוי גדעון | פסקי דין על שילו יהודה |

3761/06 פ     27/05/2008




פ 3761/06 מדינת ישראל נ' לוי אברהם , לוי יוסף , לוי גדעון , שילו יהודה




בעניין:

בתי המשפט
14


בית משפט השלום ירושלים
פ
003761/06


לפני
כב' השופטת ר' שלו-גרטל


27/05/2008




מדינת ישראל
בעניין
:

התביעה
ענף תביעות מחוז ירושלים
ע"י משטרת ישראל






-
נ
ג
ד
-




1 . לוי אברהם

2 . לוי יוסף
3 . לוי גדעון
שלושתם ע"י עו"ד
ב' גורק
4 . שילו יהודה

ניתן פס"ד ביום 11.9.07


הנאשמים
ש' מילר
ע"י ב"כ עו"ד



פסק דין
נאשמים 1- 3

1.
על יסוד הודאת הנאשמים בעובדות כתב האישום נקבע כי ביצעו עבירה של תגרה במקום ציבורי.
2.
הצדדים הגיעו להסדר טיעון ביחס לכל אחד מהנאשמים, פסק דינו של נאשם מס' 1 ניתן ביום 11.9.07, ולפיו לא הורשע והוטל עליו לחתוםעל התחייבות להימנע מעבירות אלימות למשך שנה.
3.
שירות המבחן הגיש לבית המשפט תסקירים לגבי נאשמים 1 - 3 ולאור האמור בהם המליצה התביעה ביחס לנאשם מס' 1, בהסכמתו, להימנע מהרשעתו ולהטיל עליו לחתום על התחייבות, בנוסף לתרומה ל"יד שרה" בסכום של 1,500 ₪ בשלושה תשלומים חודשיים. לגבי נאשמים 2, 3 ביקשה התביעה להרשיעם ולהטיל עליהם מאסר על תנאי וקנס וזאת מהנימוקים, כפי שפורטו לפני.
4.
הסניגור ביקש להימנע מהרשעתם של נאשמים 2, 3 כדי לא להפלותם משאר הנאשמים, לדבריו התסקירים לגביהם כן חיוביים, ויש הסבר לאי ההבנה בין נאשם 2 לקצינת המבחן.

5.
נקודת המוצא צריכה להיות פסק דינו של נאשם מס' 4, שהרי מדובר בתקיפה הדדית על רקע סכסוך שכנים על מקום חניה. כתב האישום מתייחס לאירוע מלפני כשלוש שנים, ולקח שנה עד שהוגש לבית המשפט.
כמו כן, מדובר בהסדר טיעון לגבי כל הנאשמים, אשר באופן הצגתו לבית המשפט, יצר מצג, לפיו אין מקום לשיקולים שונים בין כל הנאשמים. התביעה גם לא הבהירה מלכתחילה, מה בעיניה "תסקיר חיובי" לצורך שקילת עמדתה באשר לאי הרשעה [ראו עמ' 4 בפרו'].

לא זו אף זו, התביעה הסכימה בסופו של דבר, להמליץ גם לגבי נאשם מס' 1 להימנע מהרשעה ולהטיל התחייבות, כמו שהמליצה לגבי נאשם מס' 4, אך הוסיפה עניין התרומה, כאמור לעיל.

התסקיר לגבי נאשם מס' 3 לחלוטין לא שלילי, גם אם מצויין בו, כי הנאשם מתקשה לקחת אחריות. יש הסבר בתסקיר לעמדתו, וניתן להבינה על רקע העובדה שמדובר בבני משפחה. הוא טוען כי ישן והתעורר מהמריבה של אביו ואחיו עם השכן, והתקרב אליהם כדי להפריד וכך נקלע לאירוע. התביעה לא ניסתה לשלול זאת בגדר הטיעונים לעונש. שירות המבחן לא מעלים את עמדתו הידועה לכל, ומציין בתסקיר כי בגלל התנגדותו של גדעון לקחת אחריות ולשאת בעונש, "נמנעים מלבוא בהמלצה בעיניינו".
אין בעובדות כתב האישום פירוט מה היה חלקו של כל נאשם באירוע, כך שלא ניתן לייחס לנאשם 3 יותר ממה שיוחס לנאשם 4 או לנאשם 1.
יתכן כי ניתן לייחס לו פחות, כגירסתו. אולם מרגע שהודה בעובדות כפי שהן, הרי לקח על עצמו אחריות, הוא לא חזר בו מהודאתו, ויש לראותו בבחינת "מודה ועוזב, ירוחם". דברים אלה יפים גם ביחס לנאשם מס' 2, אשר גם לגביו לא ניתן לומר שהתסקיר אינו חיובי.
יתר על כן, שירות המבחן מציין בסתקיר, כי הוא לוקח אחריות למעשיו ואף מביע חרטה, ומסביר, כי ההתנהגות אינה אופיינית לאורח חייו ומשפחתו. העובדה ששירות המבחן לא היה מרוצה מהתנהלותו לפניו אינה יכולה להוות צידוק להימנעות מהמלצה. אין הסבר בתסקיר מדוע היה צורך בכך שהוא יגיע לפגישות נוספות מעבר לשתיים שהתקיימו. במקרים מורכבים יותר שירות המבחן מסתפק בבפגישה אחת עם נאשם, כך שהתייחסות זו מעוררת תמיהה במיוחד על רקע העומס בשירות המבחן, שגורם להם לבקש דחיות בהגשת תסקירים. כך או כך, מסקנתי היא, כי התסקירים לגבי נאשמים 2, ו-3 לא מצביעים על יסודות שליליים במהותם, לא מדובר בעבריינים, אין אינדיקציה למעשי אלימות או סיכון או כל כיו"ב, ועל כן אין סיבה להוציאם מגדר הסדר הטיעון כפי שכובד ביחס לנאשמים 4 ו-1. יש להוסיף ולציין, כי התביעה ציינה שאין לנאשמים אלה רישום פלילי.
לאור כל האמור לעיל, אני נמנעת מהרשעתם של הנאשמים 1 - 3 ומטילה על כל אחד מהם לחתום על התחייבות בסכום של 2,000 ₪ להימנע מעבירות אלימות למשך שנה מהיום.
נאשם מס' 1 יתרום ל"יד שרה 1,500 ש"ח בשלושה תשלומים חודשיים שווים ורצופים, התשלום הראשון ביום 1.6.08 והתשלומים הנוספים בכל 1 בחודש. נאשם מס' 1 יציג לתביעה קבלות עד ליום 1.9.08 ובמידה ולא יעשה כן, ידון עניינו מחדש, לרבות הרשעתו וגזירת עונשו מחדש.
זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 ימים מהיום.

ניתן היום כ"ב באייר, תשס"ח (27 במאי 2008) במעמד ב"כ התביעה ונאשמים 1 - 3 וסניגורם עו"ד גורק.

ר' שלו- גרטל, שופטת






פ בית משפט שלום 3761/06 מדינת ישראל נ' לוי אברהם , לוי יוסף , לוי גדעון , שילו יהודה (פורסם ב-ֽ 27/05/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים