Google

חיים גרינשטיין, אמנון בכר, אברהם אלגרנטי ואח' - גל - עמית שירותי אבטחה בע"מ

פסקי דין על חיים גרינשטיין | פסקי דין על אמנון בכר | פסקי דין על אברהם אלגרנטי ואח' | פסקי דין על גל - עמית שירותי אבטחה בע"מ

7258/06 בשא     15/10/2006




בשא 7258/06 חיים גרינשטיין, אמנון בכר, אברהם אלגרנטי ואח' נ' גל - עמית שירותי אבטחה בע"מ




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית דין איזורי לעבודה ת"א – יפו
בש"א 007258/06

בתיק עיקרי: דמ'
006568/06

בפני
:
כב' הרשמת צדיק רוית
תאריך:
15/10/2006





בעניין
:
1. חיים גרינשטיין

2. אמנון בכר
3. אברהם אלגרנטי
4. יצחק שוכמי



ע"י ב"כ
עו"ד א. סומך
המבקשים (התובעים)

נ
ג
ד



גל - עמית שירותי אבטחה בע"מ





המשיבה (הנתבעת)
החלטה

1.
ביום 13/07/06 הוגשה בקשת התובעים למתן צו עיקול זמני במעמד צד אחד. משהבקשה הוגשה בהעדר כתב התחייבות לשיפוי בגין כל נזק ומשלא צורפה כל ראיה לעניין מצבה הכלכלי של הנתבעת, נדחתה הבקשה.

2.
ביום 20/07/06 הוגשה בקשה נוספת למתן צו עיקול זמני במעמד צד אחד. החלטת בית הדין מיום 20/07/06 דחתה הבקשה וזאת משהתצהיר הנוסף לא העמיד בפני
בית הדין תשתית ראיתית כלשהי לעניין מצבה הפיננסי של הנתבעת.




3.
ב"כ התובעים ערער על החלטת בית הדין מיום 20/07/06.

ביום 15/08/06 קבע כב' השופט ש. טננבוים בהחלטתו במסגרת תיק
עב' 7731/06 כדלקמן:

"1.
לאחר עיון בהודעת הערעור שוכנענו כי יש מקום לקיים דיון במעמד הצדדים וזאת כמבוקש בבקשת ב"כ המערערים (נספח ז' להודעת הערעור). הדיון יתקיים בפני
כב' הרשמת צדיק בהקדם האפשרי.
2.
לא מצאנו עילה להתערב בהחלטות כב' הרשמת לעניין העיקול הזמני. עם זאת, בהחלטה שתינתן לאחר הדיון במעמד הצדדים, תביא כב' הרשמת בחשבון את העובדות המפורטות בסעיפים: 6, 10 ו-11 לתצהירי המערערים".

4.
בהתאם להחלטת כב' השופט ש. טננבוים התקיים דיון במעמד הצדדים ביום 26/09/06. במהלך הדיון נתנה לנציג הנתבעת ארכה להגשת מסמכים לעניין מצבה הכלכלי של
הנתבעת.

ביום 28/09/06 הוגשו מסמכי הנתבעת. ברם, משנעדר דו"ח רואה החשבון נדרשה הנתבעת להגשת מסמכים נוספים אשר הוגשו ביום 05/10/06.






5.
לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשה למתן צו עיקול זמני, בתצהירי התובעים ובמסמכי הנתבעת, להלן החלטתי:


התקנה הרלבנטית לעניננו הינה תקנה 362 (א) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד – 1984, הקובעת כדלקמן:


"הוגשה בקשה למתן סעד זמני במסגרת תובענה, רשאי בית המשפט ליתן את הסעד המבוקש, אם שוכנע, על בסיס ראיות מהימנות לכאורה בקיומה של עילת התובענה, ובקיום התנאים המפורטים בהוראות המיוחדות בפרק זה הנוגעים לסעד הזמני המבוקש".


מלשון התקנה עולה כי יש להעתר לבקשה למתן צו עיקול זמני במעמד צד אחד, אם שוכנע בית המשפט על בסיס ראיות מהימנות לכאורה בקיומה של עילת התובענה.

בנוסף קובעת תקנה 374 ב' לתקנות כדלקמן:


"בית המשפט או הרשם רשאי לתת צו עיקול זמני על נכסים של המשיב שברשותו, ברשות המבקש או ברשות המחזיק, בכפוך להוראות סימן א', ואם שוכנע על בסיס ראיות מהימנות לכאורה כי קיים חשש סביר שאי מתן הצו יכביד על ביצוע פסק הדין".

6.
לדידי, בשלב זה קיימת ראיה לכאורה לעניין קיומה של עילת התביעה. בשל כך יש לבחון שאלה נוספת והיא מצבה הפיננסי של החברה ויכולתה לקיים פסק הדין, שעה שינתן.

7.
במהלך הדיון אשר התקיים בפני
ביום 26/09/06 הבהיר נציג הנתבעת כי לחברה חשבון בנק בבנק הפועלים. עוד הבהיר כי
שכר העובדים שולם הן במזומן והן בהמחאות.

לעניין העיקול שהוטל על נכסי הנתבעת במסגרת הליכי הוצל"פ שנפתחו כנגדה השיב נציג הנתבעת כי העיקול הוטל על ידי שותפו אשר אחז בשטר חוב
שניתן לו ע"י הנתבעת.

ב"כ התובעים טען כי יש לראות בשטר החוב ובהטלת העיקול ניסיון להברחת נכסים.

8.
עיון במאזן בוחן לשנת 2006 אינו מלמד דבר על מצבה הפיננסי של הנתבעת וזאת משאינו חתום על ידי המנהלים ואינו כולל חוות דעת רואה החשבון ודו"ח המבקרים. יתרה מכך, לא הוצג דו"ח תזרים מזומנים.

בנוסף עיון בדו"ח לגופו מלמד כי אל מול הכנסות החברה עומדות הוצאות גבוהות ובסופו של יום לא ברור מה הן יתרות הפתיחה של הנתבעת. לכך מתווספת העובדה כי לא הוגש מסמך כלשהו המבהיר העיקול אשר הוטל ע"י אחד מבין מנהלי הנתבעת (או שמא שותף של נציג הנתבעת). לא ברורה הסיבה בעטיה ניתן שטר החוב לאותו גורם.

זאת ועוד, עיון בתנועות החשבון של הנתבעת בבנק הפועלים מלמד כי כל הכספים אשר היו בחשבון נמשכו במזומן ולמעשה החשבון מצוי ביתרת אפס.

9.
אשר על כן, ומשלא צורף דו"ח כספי כנדרש, ובהעדר הסבר לעניין העיקול הרובץ על כספי החברה, ניתן בזאת צו עיקול זמני על כספים ו/או זכויות המשיבה אצל המחזיקים המפורטים בבקשה עד לגובה של 100,000 ₪ להבטחת תביעת התובעים.

10.
צו העיקול מותנה בהפקדת ערובה בנקאית צמודה למדד המחירים לצרכן
או סכום במזומן בסך של 10,000 ₪ וכן ערבות צד ג' על מלוא סכום העיקול לשיפוי בגין כל נזק שיגרם למשיב, היה ויפקע צו העיקול.

11.
הערבויות יופקדו בתוך 7 ימים מהיום.

המזכירות תעביר ההחלטה לצדדים.


ניתנה ביום כ"ג בתשרי, תשס"ז (15 באוקטובר 2006) בהעדר הצדדים.



רוית צדיק, רשמת

יקירה.







בשא בית דין אזורי לעבודה 7258/06 חיים גרינשטיין, אמנון בכר, אברהם אלגרנטי ואח' נ' גל - עמית שירותי אבטחה בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/10/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים