Google

מצליח שבו - לודמילה תיכון , דן תיכון

פסקי דין על מצליח שבו | פסקי דין על לודמילה תיכון | פסקי דין על דן תיכון |

7529/07 בשא     17/06/2008




בשא 7529/07 מצליח שבו נ' לודמילה תיכון , דן תיכון




בעניין:

1

בתי המשפט





בית משפט השלום ירושלים
בש"א 7529/07


לפני:
כב' השופט יצחק שמעוני
, ס. נשיא


17/06/2008



בעניין:
מצליח שבו



ע"י ב"כ עוה"ד
איתן פלג
ואח'
המבקש


נגד



1. לודמילה תיכון

2. דן תיכון


ע"י ב"כ עוה"ד
משה ליפקה
ואח'
המשיבים


החלטה


1.
לפני בקשה שהוגשה על ידי המבקש לפי פקודת בזיון בית המשפט (להלן: "הפקודה") בה מבוקש לכוף על המשיבים במאסר או קנס לציית אחר החלטת כב' המפקח על רישום המקרקעין בירושלים מר פנחס לוי (להלן: "המפקח") בתיק מס' 42/06.
החלטת המפקח קובעת כדלקמן:
"... על מנת לאפשר למשיב להוכיח את תביעתו בענין ההשתלטות על "חלל גדול" שהוא רכוש משותף וצירופו למחסן המוצמד לדירת המבקשים, ניתן בזה צו המאפשר לו לבצע מדידה בשטח המחסן של המבקשים, ותו לא.
על המבקשים ו/או על כל מי מטעמם לאפשר למשיב ולכל מומחה מטעמו, לבצע מדידה של שטח המחסן הנ"ל בלבד"
(החלטה מיום 5.12.06 בתיק מס' 42/06, נספח א' לבקשה).

2.
לטענת המבקש, כאשר הגיע לבית המשיבים יחד עם מודדים מטעמו, על מנת לבצע את המדידות כפי שהורה המפקח, ולאחר תיאום עם המשיבים, סירבו המשיבים לאפשר את ביצוע המדידות ומנעו ממנו ומהמודדים להיכנס למחסן.
לשיטת המבקש יש להורות על קיום החלטת המפקח ככתבה וכלשונה, ולאפשר לו
בעצמו, יחד עם המודדים מטעמו, להיכנס למחסן לשם מדידתו.
לפיכך, מבקש הוא בבקשתו לאכוף על המשיבים לציית להחלטת המפקח במאסר או בקנס בהתאם לפקודה.

3.
מנגד, טענו המשיבים, כי איפשרו למודדים מטעם המבקש לבצע את המדידה בהתאם להחלטת המפקח, ואילו המבקש הוא שמנע מהמודדים לבצע את המדידה. יחד עם זאת, המשיבים התנגדו ועודם מתנגדים לכניסת המבקש עצמו למחסן ועומדים על כך, כי רק המודדים מטעמו ייכנסו למחסן לשם מדידתו.
לשיטתם, מהות החלטת המפקח ומטרתה היא לאפשר מדידת המחסן. נסיון המבקש להיתלות בניסוחה אינו ראוי, ואין לכפות עליהם את כניסת המבקש עצמו לשטחם.

4.
המבקש והמשיב נחקרו על תוכן תצהיריהם שהוגשו מטעמם.
ביום 17.3.08, סיכמו ב"כ הצדדים את טענותיהם בעל פה ולאחר מכן ביקשו לעכב מתן ההחלטה בבקשה, על מנת לבוא בדברים ולנסות לסיים בהסדר את המחלוקת שביניהם.
ביום 30.4.08, לאחר שלא עלה בידי הצדדים להגיע לידי הסדר, הוריתי למבקש להמציא לתיק בית המשפט העתק מכתבי הטענות ופרוטוקול הדיון בתיק המתנהל בין הצדדים בפני
המפקח על רישום המקרקעין.
לאחר שמיעת עדויות הצדדים, עיון במסמכים שהגישו, בהם המסמכים בתיק המתנהל ביניהם לפני כב' המפקח, שוכנעתי כי אין להיעתר לבקשה ולכוף על המשיבים את ביצוע ההחלטה
בקנס או במאסר.

5.
כידוע, הליך לפי פקודת בזיון בית המשפט מגלם בתוכו הן הליך אזרחי והן הליך מעין פלילי כשסנקציה פלילית לצדו (ר' ספרו של עו"ד משה קשת, ביזיון בית המשפט, בעמ' 34 וכן ע"א 88/71 צסקלה נ' מדינת ישראל, פ"ד לג(3)101, 103).

כחוט השני, חוזרת ההלכה בפסיקה לפיה, התגובה השיפוטית במסגרת הליכי
בזיון, צריכה להיות סבירה ומידתית, ועל בית המשפט
לבחון האם הטלת סנקציה על תנאי, די יהיה בה כדי להשיג בנסיבות העניין את מטרות האכיפה. כמו-כן, על בית המשפט לעמוד על המשמר מפני פגיעה לא נאותה בקניינו של מפר פסק הדין לצד שמירה נאותה על זכויות הנהנה ממנו (ר' פסיקת כב' הנשיא א' ברק בע"פ 5177/03 מור נ' דנציגר-משק פרחים "דן" ואח', פ"ד נח(4) 184).
יפים לעניין זה דברי כב' השופטת ע' ארבל, בפסק הדין בעניין שרבט אשר הוגש על ידי ב"כ המשיב:

"הליך הביזיון נחשב הליך אכיפה קיצוני מאחר שהסנקציה בעקבותיו- קנס או מאסר- עשויה להיות קשה ופוגעת, ולכן מקובל לראות בו הליך שיורי, לאחר שההליכים האחרים האפשריים נבחנו או מוצו. פסיקתו של בית משפט זה חזרה והדגישה כי השימוש בכלי אכיפתי זה שפגיעתו עשויה להיות קשה צריך להיות מוגבל רק למקרים מתאימים, וכי אין להיזקק
להליכי ביזיון
בית-
המשפט כאשר קיימת דרך
אחרת לביצוע ההוראה השיפוטית" (רע"א 3888/04 שרבט נ' שרבט, פ"ד נט(4)49, 59).

אשר להליך שלפני, ראוי לציין, כי המבקש בעדותו הצהיר כי די לו בהחלטה עקרונית של בית המשפט לזכותו להיכנס לדירת המשיבים והוא מוותר בפועל על כניסה למחסן. מאידך, הצהיר המשיב כי הוא נאות ליתן לכל מודד ו/או מי מטעם המבקש להיכנס למחסן ומתנגד בתוקף לכניסת המבקש לתחום דירתו.
מהתרשמותי מעדותם של אלה עולה כי המחלוקת האישית ביניהם היא כה חריפה ועל-כן נראה בעיני כי לא מדובר בהפרה בוטה של החלטת המפקח וכי ניתן להגיע לתוצאה המיוחלת של מדידת המחסן בדרך שפגיעתה בפרטיותם של המשיבים תהא פחותה.

6.
עיון במסמכים הקיימים בתיק המתקיים בענייננם של הצדדים בפני
המפקח, מלמד כי החלטת המפקח הקובעת כי על המשיבים לאפשר למבקש למדוד את המחסן- מטרתה מדידת המחסן על מנת להכריע במחלוקת בין הצדדים, השימוש שעושים המבקש והמשיבים ברכוש המשותף ורכושם הפרטי.
יודגש, כי מדובר במחלוקת שקיימת בין הצדדים מזה זמן ומתנהלת ביניהם ברבדים שונים ונראה כי מעורבים בה רגשות רבים.
סבורני כי במקרה זה, ניתן לממש את תכלית החלטת המפקח ולקיימה גם בלא לכפות על המשיבים את כניסת המבקש בעצמו למחסן, כפי שהורה המפקח, על המודדים מטעם המבקש למדוד את המחסן, וחזקה כי המבקש שכר מומחים אשר יודעים לבצע מלאכתם נאמנה ולא ברור מה התועלת בהימצאותו במחסן בעת המדידה.
האיזון הראוי בין האינטרסים של הצדדים, כמו גם התחשבות בדרישותיהם של כל אחד מהם, מוביל למציאת פתרון קיצוני וחמור פחות מזה המבוקש בהליך זה. על כן לא מצאתי כי יש לעמוד, במקרה דנן, על קיומה הדווקני-מילולי של החלטת כב' המפקח, אשר מטרת החלטתו היתה להורות על מדידת המחסן כדבעי לשם סיום המחלוקת בין הצדדים, ולא החרפתה.

נוכח האמור, איני נעתר לבקשת המבקש בהליך של בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט לכפות על המשיבים לאפשר כניסתו למחסן. לפיכך הבקשה נדחית.
בנסיבות הענין אין צו להוצאות.

ניתנה היום יז' בסיון, תשס"ח (17 ביוני 2008) בהיעדר הצדדים.
המזכירות תשלח העתק החלטה זו לב"כ הצדדים.



יצחק שמעוני
, שופט

סגן נשיא














בשא בית משפט שלום 7529/07 מצליח שבו נ' לודמילה תיכון , דן תיכון (פורסם ב-ֽ 17/06/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים