Google

כפר הנוער דרך תקוה, עו"ס איתן גלבוע - משרד הרווחה

פסקי דין על כפר הנוער דרך תקוה | פסקי דין על עו"ס איתן גלבוע | פסקי דין על משרד הרווחה

8118/08 עתמ     18/06/2008




עתמ 8118/08 כפר הנוער דרך תקוה, עו"ס איתן גלבוע נ' משרד הרווחה




בעניין:

1
בתי המשפט

בבית המשפט המחוזי בירושלים

בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים
עת"מ 8118/08


לפני:
כבוד השופט יהונתן עדיאל
, סגן נשיא


18/06/2008



בעניין:
1. כפר הנוער דרך תקוה
ע.ר 580227809
2. עו"ס איתן גלבוע
ת.ז. 057231128


ע"י ב"כ עו"ד צמח גרין ושות'
העותרים


-
נ
ג
ד -



משרד הרווחה



באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים
המשיב

פסק דין

1.
עניינה של עתירה זו בתקיפת החלטתו של המשיב מיום 16.8.07, להפסיק את ההתקשרות עם העותרת 1 ולא להאריך עמה הסכמים שנתיים שנכרתו בין המשיב לבין העותרת, מתוקף זכייתה במכרז שפרסמה המדינה להפעלת פנימייה טיפולית ל- 50 חניכים מהמגזר החרדי במחוז המרכז. בעתירה מתבקש בית המשפט "ליתן צו המורה למשיב לפתור את חילוקי הדעות שבין הצדדים באמצעות גישור כמתחייב מהסכם הצדדים". לחילופין מתבקש בית המשפט "להצהיר כי ההסכם בין הצדדים שריר וקיים, וכי על המשיב לפתור את הבעיה שבין הצדדים בדרך המידתית והפחות פוגעת בתלמידים, בעובדי הפנימייה, ובקניינם של העותרים, וזאת באמצעות הפשרה המוצעת על ידי העותרים – והיא החלפת מנהלה של הפנימייה במנהל המוסכם לצדדים, בדרך שוויונית...". כן מתבקש בית המשפט להורות למשיב להחזיר לעותרת 1 את הסמל הטיפולי שנשלל ממנה לטענתה שלא כדין, ולחילופי חילופין להורות כי יוחזר לעותרים לכל הפחות הסמל החינוכי שהוענק להם עוד בשנת 1997. עוד מתבקש בית המשפט בעתירה להורות כי יוחזרו לעותרים התקציבים המגיעים להם בדין עבור כל התלמידים שהופנו אליהם על ידי המשיב, עד ליום עזיבתם את הפנימייה בפועל.

2.
ביום 13.4.08 הגיש המשיב בקשה לסלק את העתירה על הסף מחוסר סמכות עניינית. הבקשה יצאה מנקודת מוצא, לפיה העתירה הוגשה לבית משפט זה מכוח סעיף 5 לתוספת הראשונה לחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000 (להלן – החוק), המקנה לבית המשפט סמכות לדון בעתירה נגד החלטה של רשות בענייני מכרזים. מנקודת מוצא זו התבקשה מחיקת העתירה מהטעם שעילתה אינה בענייני מכרזים אלא בתחום החוזי, כשהסעד המתבקש בה למעשה הינו אכיפת הסכם.

3.
בתגובתו לבקשה מיום 13.4.08 טען ב"כ העותרים ש"ענייננו לא ב'מכרזים' כנטען בבקשה, אלא בענייני חינוך, כמפורט בסעיף 3 לתוספת הראשונה לחוק". ב"כ העותרים ביקש ליתן לו ארכה לתגובה מפורטת יותר. בהחלטה מיום 16.4.08 נקבע שבשלב ראשון תידון שאלת הסמכות, וכי ב"כ העותרים יוכל להגיש (על פי בקשתו) תגובה מפורטת לבקשה עד ליום 4.5.08. בהחלטה נוספת מיום 6.5.08 ניתנה לעותרים, על פי בקשתם, ארכה נוספת של שבועיים להגשת תגובה לבקשה למחיקה על הסף, אך תגובה כזו לא הוגשה עד היום.

4.
מתגובתו של ב"כ העותרים אני למד, שגם העותרים אינם חולקים על כך שסמכותו של בית משפט זה אינה מעוגנת בפריט 5 לתוספת הראשונה לחוק, שעניינה בענייני מכרזים. אינני מקבל גם את הטענה המבקשת לעגן את סמכותו של בית משפט זה לדון בעתירה מכוח הסמכות לדון בהחלטה של רשות "בענייני חינוך" על פי פריט 3 לתוספת הראשונה לחוק בתי משפט מינהליים. הטעם לדבר נעוץ בכך, שללא קשר לעניינים הנתונים במחלוקת (ענייני חינוך או ענייני מכרזים), סמכותו של בית משפט זה היא לדון בהחלטה של רשות "במילוי תפקיד ציבורי על פי דין", בעוד שבענייננו טענות העותרים מתמקדות באכיפתו של ההסכם שנכרת בין הצדדים ובפעילותו של המשיב במסגרת זו.

5.
לאור האמור אני מוחק את העתירה על הסף מחוסר סמכות.
העותרת תשלם למשיב שכ"ט עו"ד בסך 3,000 ₪.

ניתן היום ט"ו בסיוון, תשס"ח (18 ביוני 2008) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא עותק מפסק הדין לבאי כוח הצדדים.



______________
י' עדיאל, סגן נשיא







עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 8118/08 כפר הנוער דרך תקוה, עו"ס איתן גלבוע נ' משרד הרווחה (פורסם ב-ֽ 18/06/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים