Google

מזרחי שרית, מזרחי דוד - נמימי השקעות בע"מ

פסקי דין על מזרחי שרית | פסקי דין על מזרחי דוד | פסקי דין על נמימי השקעות בע"מ

67/08 ברע     22/06/2008




ברע 67/08 מזרחי שרית, מזרחי דוד נ' נמימי השקעות בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי נצרת
ברע000067/08


בפני
:
כב' השופט צרפתי דני

תאריך:
22/06/2008



בעניין
:
1. מזרחי שרית

2. מזרחי דוד


ע"י ב"כ עו"ד
גבי ביטון
המבקשים


נ
ג
ד



נמימי השקעות בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
עופר טל
המשיבה

החלטה


1.
בפני
בקשת רשות ערעור שהגישו המבקשים [הנתבעים בת.א. 1302/07] על החלטת בימ"ש השלום מיום 23.3.08, במסגרתה נדחתה בקשת המבקשים לדחות את תביעת המשיבה כאן, על הסף [להלן: "ההחלטה"].

2.
יובהר, כי המבקשים ממקדים את הבר"ע שבנדון רק כנגד אותו חלק בהחלטה בו נקבע כי טענות המבקשים וההשלכות הדיוניות על פיהן בכל הנוגע להיות עסקת היסוד בגדר הלוואת חוץ עפ"י חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות, התשנ"ג - 1993 (להלן: ["החוק"], בדגש לתחולת הוראת סע' 8 לחוק הנ"ל, ידונו ויתבררו במסגרת ברור התיק העיקרי הואיל וההכרעה כרוכה בברורים עובדתיים בזיקה לגרסאות שהציגו הצדדים בנוגע לעסקת היסוד מכחה נמסרו השטרות שהוגשו לביצוע ע"י המשיבה.

3.
בהחלטתי מיום 15.4.08 הוריתי על המצאת כתב תשובה בתואם לתקנה 406[ב] לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד - 1984.

4.
לאחר עיון בבקשה ובתגובה לה, אני רואה לדחות את הבר"ע שבנדון ללא צורך בדיון נוסף.

5.
אכן כקבוע בהחלטה, ההכרעה לענין תחולת החוק, דורשת ברור עובדתי ובהתאמה, מוצדק ונכון לדחות ההכרעה בענין לשלב ברור התיק העיקרי.

6.
הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהמבקשים עצמם במסגרת טעוניהם טוענים לענין עסקת היסוד כי המדובר במיזם משותף בין המבקש מס' 2 למשיבה ושבמסגרתו ניתנו השטרות, לכאורה, שלא בתואם לטענה לענין תחולת החוק.

7.
זאת ועוד ומתגובת המשיבה לבר"ע שבנדון, אכן עולה, כי גרסתה העובדתית של המשיבה לענין עסקת היסוד, שונה מטענות המבקשת תוך הכחשת תחולתו של החוק, כאשר נושאים אלו מחייבים ברור עובדתי אשר נכון ויעיל לבררו בתיק העיקרי.


לציין, כי המשיבה לא ראתה לפרט גרסתה במסגרת תגובתה לבקשה לדחיה על הסף, מתוך הנחה כי במסגרת עילה שטרית אין היא מחוייבת לכך, כשמשכל מקום חוסר הפרוט כאמור, כמו גם ההצהרות שהוצגו בישיבת 22.1.08 בבית משפט השלום ע"י ב"כ המשיבים, לא היה בו להצדיק כשלעצמו את קבלת הבקשה כבקשת סף.

8.
גם בהנחה ובשל אי ההכרעה באשר לתחולת החוק בשלב המקדמי, נמנע מהמבקשים לטעון לשאלת היפוך נטל הבאת הראיות [טענה כשלעצמה הועלתה לראשונה במסגרת הבר"ע שבנדון], אין באמור ולאור היקף המחלוקת העובדתית כמפורט, כדי להצדיק הכרעה בטענות בשלב כה מקדמי.

9.
להוסיף, כי גם מההיבט המשפטי העקרוני, ספק הוא אם מקום בו יש תחולה לחוק, האם יש בכך להצדיק מחיקת התביעה השטרית על הסף, כאשר הסכם ההלוואה הנטען אינו מצורף.

10.
לאחר שקילה, איני רואה לעשות צו להוצאות.


המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, 22 ביוני, 2008 (י"ט בסיון תשס"ח), בהעדר.





צרפתי דני
, שופט

רשם בית המשפט המחוזי

מירי בן-עמי







ברע בית משפט מחוזי 67/08 מזרחי שרית, מזרחי דוד נ' נמימי השקעות בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/06/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים