Google

המועצה המקומית בנימינה - אהוד בונשטיין, גיורא ענבר, דיויד ברייטבורד ואח'

פסקי דין על המועצה המקומית בנימינה | פסקי דין על אהוד בונשטיין | פסקי דין על גיורא ענבר | פסקי דין על דיויד ברייטבורד ואח' |

2788/04 בשא     15/02/2004




בשא 2788/04 המועצה המקומית בנימינה נ' אהוד בונשטיין, גיורא ענבר, דיויד ברייטבורד ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
בשא 002788/04

בתיק עיקרי: עא
002108/04

בפני
כב' השופט יצחק כהן
תאריך
15/02/2004




בעניין
:
המועצה המקומית בנימינה



ע"י ב"כ עו"ד
מ' נחליאלי ואח'

המבקש


נגד



1.
אהוד בונשטיין


ע"י ב"כ

מאיר הפלר ואח'

2.
גיורא ענבר

3.
דיויד ברייטבורד
4.
מרדכי קירמאייר

שניהם ע"י ב"כ עו"ד ג' לוי ואח'





המשיבים



החלטה



1.
בקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
, שניתן בבית משפט השלום בחיפה (כב' השופט מר א' טובי), בתאריך 9.12.03 בתיק אז' 17622/00.


2.
בפסק הדין האמור חייב בית המשפט קמא את המבקשת לשלם למשיב מס' 1 סך 207,500 ₪, בצירוף ריבית והפרשי הצמדה מתאריך 23.5.99 (יום הגשת התביעה), וכן חייב בית המשפט קמא את המבקשת לשלם למשיב מס' 1 את הוצאות משפט, ובנוסף לכך שכ"ט עו"ד בסך 20,000 ₪ בצירוף מע"מ כחוק.

3.
המבקשת הגישה ערעור על פסק הדין, ולצד הערעור הגישה הבקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין המונחת לפני.


4.
קודם שהוגשה הבקשה לעיכוב ביצוע המונחת לפני, הגישה המבקשת בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין לבית המשפט קמא (בש"א 2986/04), אך בקשתה נדחתה.


בהחלטתו לדחות הבקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין, עמד בית המשפט קמא על כך, שהמבקשת לא הצביעה על כך שלא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו אם תוצאת פסק הדין תשונה בעקבות הערעור שהוגש.


5.
בבקשה שלפני חוזרת המבקשת למעשה על טענות שטענה בבקשתה לעיכוב ביצוע פסק הדין בבית המשפט קמא, והן, שטובים סיכויי המבקשת להצליח בערעורה וכן, שלמבקשת "נודע כי המשיב החל בעת האחרונה, חרף היותו אדם אמיד ובעל אמצעים, למכור נכסים המצויים ברשותו בישראל", ועל כן קיים חשש שבכוונתו להעתיק מקום מגוריו לארה"ב, שם מתגוררות בנותיו.


6.
הכלל הוא, כי מי שזכה בדין זכאי ליהנות מפרי זכייתו, והגשת ערעור אין בה כשלעצמה להצדיק עיכוב ביצוע פסק הדין. לכלל האמור קיים חריג, והוא כאשר קיים חשש, שלא ניתן יהיה להשיב המצב לקדמותו אם פסק הדין יבוצע ולאחר מכן
תוצאתו תשונה על ידי ערכאת הערעור.


על רקע דברים אלה, נבחנת בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין במישורים הבאים:

(א)
האם למבקש, שהגיש את הערעור, סיכוי להצליח בערעור;

(ב)
האם קיים חשש שלא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו אם פסק הדין יבוצע קודם שישמע הערעור;


כאשר מדובר ב

פסק דין
, המחייב את המבקש לשלם סכום כסף, הכלל הוא, שתשלום סכום כסף אינו יוצר מצב בלתי הפיך, שהרי תמיד ניתן לחייב את המשיב להשיב סכום הכסף שקיבל, ולהשיב המצב לקדמותו. החריג לכלל זה מתקיים כאשר המבקש מציג בפני
בית המשפט ראיות שיש בהן ללמד על כך שמצבו הכלכלי של המשיב לא יאפשר לו להשיב כספים שגבה על פי פסק הדין.


7.
שקלתי טענות המבקשת בבקשתה שלפני, וכמו בית המשפט קמא, אף אני סבור שאין מקום להורות על עיכוב ביצוע פסק הדין.


כעולה מהבקשה עצמה, המבקש הוא אדם אמיד, ונראה כי אין חשש שלא יוכל להשיב למבקשת סכומים שיקבל על פי פסק הדין אם תוצאת פסק הדין תשונה בערעור. אזכיר, כי בפסק הדין ציין בית המשפט קמא, אגב ביקורת נוקבת על התנהגות המבקשת, כי למעשה לא הייתה מחלוקת שהמבקשת חייבת לפצות את המשיב, והמחלוקת התמקדה בעיקר בסכום הפיצוי, ולחובת המבקשת ציין בית המשפט קמא, כי אף לא שילמה למשיב סכומים שלא היו שנויים במחלוקת בין הצדדים.


החשש שמעלה המבקשת בבקשתה, כאילו המשיב מוכר נכסיו כחלק מכוונתו להעתיק את מקום מושבו לארה"ב, מקום בו מתגוררות בנותיו, נראה לי רחוק, כללי ובלתי מבוסס (או ליתר דיוק מבוסס על השערה בלבד), ואין אני סבור שיש בחשש כללי זה להצדיק עיכוב ביצוע פסק הדין. יתרה מזאת, גם אם אניח שבכוונת המשיב להעתיק את מגוריו לארה"ב, הרי דווקא משום שמדובר באדם אשר לטענת המבקשת הוא "אדם אמיד ביותר", אין להניח שיחסל את כל ענייניו בישראל וימכור את כל רכושו עד תום, עד כי לא ניתן יהיה להשיב מצב הדברים לקדמותו אם תוצאת פסק הדין תשונה.


ככל שהדברים אמורים בסיכויי הערעור, כי אז בית המשפט קמא לא התייחס לעניין זה, והסתפק בכך שלא שוכנע שלא ניתן יהיה להשיב המצב לקדמותו. לאחר שקראתי את פסק הדין ואת טענות המבקשת בהודעת הערעור, התרשמתי, כי סיכויי הערעור אינם מזהירים כלל וכלל, ואין זאת אלא טעם נוסף המצדיק דחיית הבקשה.


8.
אשר על כל האמור לעי, הנני מחליט כדלקמן:

ֹ(א)
הנני דוחה את הבקשה.

(ב)
כיוון שההחלטה ניתנה מבלי להידרש לתגובת ב"כ המשיב, האין צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ג בשבט, תשס"ד (15 בפברואר 2004), בהעדר הצדדים.
המזכירות
תשלח העתקים לב"כ הצדדים.
מותר להפצה מהיום.

יצחק כהן
- שופט







בשא בית משפט מחוזי 2788/04 המועצה המקומית בנימינה נ' אהוד בונשטיין, גיורא ענבר, דיויד ברייטבורד ואח' (פורסם ב-ֽ 15/02/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים