Google

אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה - השרה לאיכות הסביבה - גב' דליה איציק, שר התחבורה, השר לתשתיות הלאומיות - מר אליהו סויסה ואח'

פסקי דין על אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה | פסקי דין על השרה לאיכות הסביבה - גב' דליה איציק | פסקי דין על שר התחבורה | פסקי דין על השר לתשתיות הלאומיות - מר אליהו סויסה ואח' |

3974/00 בג"צ     02/10/2000




בג"צ 3974/00 אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה נ' השרה לאיכות הסביבה - גב' דליה איציק, שר התחבורה, השר לתשתיות הלאומיות - מר אליהו סויסה ואח'






בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

בג"ץ 3974/00


בפני
: כבוד השופט י' זמיר


העותר
ת: אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה


נגד


המשיבים: 1. השרה לאיכות הסביבה - גב' דליה איציק
2. שר התחבורה
3. השר לתשתיות הלאומיות - מר אליהו סויסה
4. "אגד" אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ
5. "דן" אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ


צו על תנאי

על יסוד עתירה זו שהובאה לפני בית משפט זה, מצווה בית המשפט כי יצא מלפניו צו על-תנאי המכוון אל המשיבים והמורה להם לבוא וליתן טעם:

א. מדוע לא תוציא המשיבה מס' 1 צווים אישיים למניעת זיהום אוויר או להקטנתו, נגד הקואופרטיבים הגדולים לתחבורה ציבורית "אגד" אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ ו"דן" אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ (המשיבים מס' 4 ו5-), לפי הסמכות המסורה לה על פי סעיף 8 לחוק למניעת מפגעים, תשכ"א1961-.

ב. מדוע לא יסיר המשיב מס' 2 את התנגדותו להפעלת סמכותה של המשיבה מס' 1 להוצאתם של צווים אישיים כאמור נגד המשיבים מס' 4 ו5-.

ג. מדוע לא יפעיל המשיב מס' 2 את סמכויותיו על פי פקודת התעבורה [נוסח חדש] על מנת לחייב את הקואופרטיבים לתחבורה ציבורית ותאגידי ההובלה, לנקוט באמצעים להקטנת פליטת מזהמים לאוויר, ולהפעיל את כלי הרכב שברשותם באופן שיקטין את פליטת המזהמים.

המשיבים יגישו את תשובתם בכתב אם רצונם בכך, עד יום 1.1.2001 לבית המשפט וליתר בעלי הדין במשרין.

ניתן היום, ג' בתשרי התשס"א (2.10.00).



שמריהו כהן
מזכיר ראשי



העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
00039740.
i03







בג"צ בית המשפט העליון 3974/00 אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה נ' השרה לאיכות הסביבה - גב' דליה איציק, שר התחבורה, השר לתשתיות הלאומיות - מר אליהו סויסה ואח' (פורסם ב-ֽ 02/10/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים