Google

אישי ישיר חב' לביטוח בע"מ - חג'ג' יצחק, איילון חב' לביטוח בע"מ ואח'

פסקי דין על אישי ישיר חב' לביטוח בע"מ | פסקי דין על חג'ג' יצחק | פסקי דין על איילון חב' לביטוח ואח' |

19500/99 א     28/03/2004




א 19500/99 אישי ישיר חב' לביטוח בע"מ נ' חג'ג' יצחק, איילון חב' לביטוח בע"מ ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום חיפה
א
019500/99


בפני
:
כב' השופט מנחם רניאל
תאריך:
28/03/2004




בעניין
:
אישי ישיר חב' לביטוח בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
יוסי דלל

התובעת



- נ
ג
ד -


1. חג'ג' יצחק

2. איילון חב' לביטוח בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
בס ושות'

הנתבעים



- נ
ג
ד -


1. מדי נפתלי

2. אישי ישיר חב' לביטוח בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד

הנתבעים שכנגד

פסק דין

1.
התובעת תבעה תביעת שיבוב בגין תגמולי ביטוח ששילמה למבוטחה, בגין תאונה מיום 16.4.98. לטענת התובעת והנתבעים שכנגד, ביום 16.4.98 בשעה 21.00 לערך, בעיר צפת, נסע רכב המבוטח בנתיב נסיעתו כאשר רכב הנתבעים שנסע בנתיב הנגדי פנה שמאלה לתוך נתיב נסיעתו מבלי שהאט את מהירותו, פגע ברכב המבוטח בחלקו הקדמי וגרם לו נזקים. הנזקים הוערכו בסך של 22,151.61 ₪, למעלה ממחיר הרכב, אך התובעת שילמה 14,300 ₪ באפריל 98, אותם תבעה בתביעה זו. הנתבעים טוענים כי התאונה אירעה עקב אשמתו הבלעדית של המבוטח אשר בעת שנסע מול רכבו של הנתבע סטה בפתאומיות שמאלה וימינה והתנגש ברכב הנתבע. אף הנתבעת הגישה תביעת שיבוב על סך 4,625 ₪.

2.
על פי החלטתי מיום 6.11.02 היה על הצדדים להגיש ראיות בתיק מוצגים שיכלול תצהירים וכן תמונות צבעוניות של רכבם הפגוע ושל מקום האירוע, הממחישים את גירסתם. לא צורפו צילומים של מקום האירוע. אני דוחה את טענת ב"כ הנתבעים כאילו יש להסיק מסקנה כלשהיא מאי צירוף ההודעה על התאונה שניתנה על ידי המבוטח לראיות התובעת. אם ההודעה אומרת את הדברים האמורים בתצהיר מטעם התובעת, אין לצרף את ההודעה בהיותה חיזוק עצמי. על כן, צירוף ההודעה על ידי הנתבעים אינו אומר אלא שאם הנתבע משקר, הוא שיקר כבר בעת מתן ההודעה, ואם הוא אומר אמת, הוא אמר אמת כבר בעת מתן ההודעה.

3.
לפי גירסת המבוטח, מדי נפתלי, נסע בכביש דו כיווני כשהוא בירידה שסופה מישור. בהיותו בחלק המישורי, הבחין ברכב הנתבע בנתיב הנסיעה הנגדי. לפתע החל הרכב הפוגע לפנות שמאלה לכיוון השוק של צפת, דהיינו נסע אל תוך נתיב הנסיעה שלו בלי לתת לו זכות קדימה. מייד כאשר הבחין ברכב הפוגע מבצע את הפניה שמאלה וחותך את נתיב
נסיעתו, בלם את רכבו תוך שהוא מפנה את הרכב לכיוון שמאל, דהיינו לכיוון הנתיב הנגדי, כדי להמנע מהתאונה, בו בזמן, הבחין בו הנתבע וסובב את רכבו לכיוון ימין כדי לחזור לנתיב הנסיעה המקורי שלו. בסופו של דבר התנגשו שני כלי הרכב זה בזה. לפי עדות המבוטח, כל אותה עת נותר בנתיב נסיעתו. המבוטח העיד שהנתבע הודה באחריותו, אך איני נותן לעדות זאת משמעות כלשהיא. אם הנתבע הודה והוא אינו אשם, אין ערך להודאתו. אם לא הודה והוא אשם, אין ערך לאי הודאתו. הנתבע העיד כי בעודו נוסע בנתיבו הבחין ברכב המבוטח נוסע בנתיב שמולו. רכב המבוטח החל לסטות ימינה ושמאלה על הכביש ונכנס לתוך נתיב נסיעתו. במהלך האירוע כולו נשאר הנתבע בנתיבו.


4.
לפנינו איפוא שתי גירסאות קוטביות שיש להכריע ביניהן. מבין שתי גירסאות אלו, אני מעדיף את גירסת הנתבע חג'ג' על גירסת המבוטח מדי נפתלי. זאת, משום שאין זה סביר בעיני שאדם הרואה שרכב משמאלו נכנס לתוך נתיבו, יפנה את רכבו שמאלה. הנטיה הטבעית של בני אדם היא להתרחק מהסכנה ולא להתקרב אליה. יתר על כן, המבוטח העיד שרכב הנתבע חצה את נתיבו לפני שחזר לנתיב המקורי. מדובר ברכב ארוך במיוחד, פולקסווגן טרנספורטר. אילו היה פונה שמאלה לכיוון השוק כפי שנטען על ידי המבוטח, לא היה מספיק לעשות את התימרון של חזרה לנתיב המקורי כך שהיה נפגע בצד השמאלי שלו, אלא בצד הימני. לכך יש להוסיף שהשוק שאליו כביכול פנה הנתבע היה סגור בשעתצ ערב זו. לעומת זאת, גירסת הנתבע כי המבוטח סטה מנתיבו וחזר אליו אך לא הספיק לחזור לגמרי ושני כלי הרכב השתפשפו זה בזה, סבירה בעיני ומתיישבת גם עם הפגיעות. על כן, אני מעדיף את גירסת הנתבע על גירסת המבוטח וקובע כי הרכב המבוטח על ידי התובעת הוא האחראי באופן בלעדי לתאונה, ועליו לשאת בנזקי התובעת שכנגד.

5.
נזקי התובעת שכנגד הוכחו כראוי על פי חוות דעת שמאי.

6.
לפיכך, אני דוחה את התביעה ומקבל את התביעה שכנגד ומחייב את הנתבעים שכנגד לשלם לתובע 4,625 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 2.7.00 ועד לתשלום המלא בפועל וכן אגרת התביעה שכנגד ועוד שכ"ט עו"ד בסך 2,000 ₪ בתוספת מע"מ, בהתחשב בדחיית התביעה העיקרית.

המזכירות תמציא העתק לב"כ הצדדים

ניתן היום ו' בניסן, תשס"ד (28 במרץ 2004) בהעדר הצדדים.

מנחם רניאל
, שופט







א בית משפט שלום 19500/99 אישי ישיר חב' לביטוח בע"מ נ' חג'ג' יצחק, איילון חב' לביטוח בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 28/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים