Google

יגאל אלון - שחל את האזרחי משרד עורכי דין, משה שחל, עפר שחל ואח'

פסקי דין על יגאל אלון | פסקי דין על שחל את האזרחי משרד עורכי דין | פסקי דין על משה שחל | פסקי דין על עפר שחל ואח' |

4737/05 בשא     04/05/2005




בשא 4737/05 יגאל אלון נ' שחל את האזרחי משרד עורכי דין, משה שחל, עפר שחל ואח'




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב -יפו
בש"א 004737/05
בש"א 4370/05
בתיק עיקרי: עב
008126/04

בפני
:
כב' הרשמת דגית ויסמן


04/05/2005




בעניין
:
יגאל אלון



ע"י ב"כ עו"ד אדטו
התובע

נ
ג
ד




1. שחל את האזרחי משרד עורכי דין

2. משה שחל
, עו"ד
3. עפר שחל, עו"ד
4. איתן האזרחי, עו"ד



ע"י ב"כ עו"ד עפר שחל
הנתבעים

החלטה


1.
בפני
שתי בקשות לגילוי מסמכים ספציפי אשר הוגשו על ידי כל אחד מהצדדים. אדון בכל אחת בנפרד, אולם מאחר ששאלת גילוי מסמכים נבחנת לאור שאלת הרלוונטייות של המסמכים למחלוקות בין הצדדים, אפנה ראשית לתיאור קצר של מחלוקות אלה.

2.
להלן תמצית המחלוקות בין הצדדים, כעולה מכתבי הטענות –
התובע עבד אצל הנתבעים וסיים את עבודתו בנסיבות אשר לטענתו מזכות אותו בפיצויי פיטורים. תביעתו הינה לתשלום פיצויי פיטורים, החזר ניכוי משכרו בגין ביטוח אחריות מקצועית ודמי חבר בלשכת עוה"ד, פדיון הבראה, החזר דמי נסיעות והפרשי שכר.
הנתבעים, המכחישים את התביעה, הגישו תביעה שכנגד לתשלום בגין טיפול בתיקים פרטיים אותם ניהל התובע בעת עבודתו אצלם והחזר תשלום עבור פוליסת ביטוח אחריות מקצועית ודמי חבר.

בש"א 4737/05
- בקשת התובע לגילוי מסמכים

3.
הבקשה הינה לגילוי של רשימת המסמכים הבאה: רשימת מקבלי ביטוח מנהלים של מספר עו"ד המועסקים על ידי הנתבעים ואשר התובע נקב בשמותיהם, רשימת פירוט מקבלי השכר אצל הנתבעים ופירוט העליות בשכר לכל אחד מהעובדים ומועדי העליות (אף ברשימה זו ננקבו שמות ספציפיים), גילוי מסמכים לגבי הפסקת עבודתם של עובדי הנתבעים לרבות פירוט האם נוכו משכרם דמי חבר ללשכת עוה"ד או דמי ביטוח אחריות מקצועית (שוב, על פי רשימת שמות המפורטת בבקשה), מלוא דוחות ההכנסה של הנתבעים, לרבות חשבוניות לתקופת עבודתו של התובע, תלושי שכר של עובדים שעבדו אצל הנתבעים בשנים 99-98, העתקים מכתבי טענות בתיקים וכן רישום כל התקבולים, העברות הכספים וחשבוניות ברשימת תיקים ספציפיים בהם טיפל התובע והעתק מכתבי דרישה או תביעה שהוגשו ל"כנסת ישראל" בדרישה לקבלת החזר בהעסקת מזכירה.

4.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, אני סבורה כי אין להיעתר לבקשה וזאת מאחר שאין קשר רלוונטי או הכרחי בין טענות התובע המפורטות בכתבי הטענות ובין המסמכים המבוקשים. התובע מלין בכתב התביעה כי הובטחו לו הבטחות שונות וכי השכר ותנאי העבודה שלו היו שונים מאלה של עובדים אחרים של הנתבעים, אולם לא נטענה טענת נוהג או כל טענה משפטית אחרת שיש בה הצדקה לחשיפת כל תנאי השכר או הפסקת העבודה של עובדים אחרים של הנתבעים, אשר מהווים צד שלישי וזר להליך זה. מעבר לעובדה כי המסמכים הללו אינם רלוונטיים לסכסוך שבין הצדדים, חשיפתם מהווה פגיעה בפרטיות ואף מסיבה זו אין מקום לגלותם. זאת ועוד, חלק מהבקשה אינו מכוון לגילוי מסמכים מסויימים, אלא לחשיפת נתונים מסויימים שהתובע מבקש כי ימסרו בתצהיר. כלומר, למעשה מדובר במעין שאלון, ועל פי תקנה 46(ב) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב – 1991, צו לשאלון יינתן רק מנימוקים מיוחדים שיירשמו ואלה לא הובאו בנימוקי הבקשה.


התובע מבקש ללמוד מדוחות ההכנסות של הנתבעים על כך שהמוניטין של הנתבעים לא נפגע, וזאת בניגוד לטענתם. איני סבורה כי יש קשר הכרחי וישיר בין הכחשתו של התובע את הטענה הנ"ל ובין המסמכים שגילויים מבוקש ומשום כך אין מקום לגלותם.

לגבי הקבוצה האחרונה של המסמכים (העתקים מכתבי טענות בתיקים וכן רישום כל התקבולים, העברות הכספים וחשבוניות ברשימת תיקים ספציפיים בהם טיפל התובע והעתק מכתבי דרישה או תביעה שהוגשו ל"כנסת ישראל" בדרישה לקבלת החזר בהעסקת מזכירה) – גילוים נועד, לטענת התובע, לעזור לו בשלב ההוכחות לביסוס טענת מהימנות. עצם העובדה כי התובע כלל אינו קושר בין המסמכים המבוקשים ובין המחלוקות שבין הצדדים היא הנותנת כי אין רלוונטיות למסמכים אלה ובעניין זה יש לקבל את עמדת הנתבעים.

5.
לסיכום – בקשת התובע לגילוי מסמכים – נדחית.

בש"א 4370/05
- בקשת הנתבעים לגילוי מסמכים

6.
בקשה זו הינה לגילוי דוחות מע"מ שהוגשו על ידי המשיב לשנים 2000 – 2004, דוחות מס הכנסה על נספחיהם שהוגשו על ידי המשיב לשנים 2000 – 2004, ספרי הנהלת חשבונות של המשיב, לרבות פנקסי חשבוניות של המשיב לשנים 2000 – 2004 והעתק מכתב התביעה, על נספחיו וכל המסמכים הנוספים הקשורים לתביעה שהגיש התובע בגין תאונת דרכים שעבר.

7.
הנתבעים טוענים כי המסמכים המבוקשים דרושים להוכחת טענתם כי הם זכאים למחצית משכר הטרחה בתיקים פרטיים בהם טיפל התובע בעת שעבד אצלם, שכן הנתבעים טוענים כי התובע לא דיווח על תיקיו הפרטיים או על הכנסות מהם ואילו על פי ההסכם בין הצדדים, הם זכאים למחצית מהכנסותיו מתיקים אלה.

8.
מאחר שעיקר התביעה שכנגד מבוססת על הטענה המפורטת לעיל, נראה כי השאלה מה היו הכנסותיו של התובע מתיקים פרטים, בעת שעבד אצל הנתבעים, הינה רלוונטית לתביעה שכנגד. יחד עם זאת, כאשר ניתן צו לגילוי מסמכים, יש להימנע ממתן צו גורף ורחב (דב"ע נב/ 118-3 עזבון המנוח יצחק וייס
ז"ל - הוצאת מודיעין בע"מ, פד"ע כה 429). בענייננו, ניתן להגיע לנתון המבוקש, שהוא הכנסות התובע מתיקים פרטיים בתקופת עבודתו אצל הנתבעים, מכל אחד מהמסמכים המבוקשים. ממילא, לאור מהותם של המסמכים (לפחות שלושת המסמכים הראשונים הקשורים לניהול ספרים על ידי התובע ושניים מהם הם הצהרות שניתנו לרשויות המס), אמורה להיות התאמה בין הנתונים המופיעים בהם. מסיבה זו איני סבורה כי בשלב זה יש להורות לתובע לגלות את כל כתבי הטענות והמסמכים הקשורים לתביעתו בעקבות תאונת הדרכים שעבר.


בנוסף ומאותה סיבה, הבקשה מתקבלת באופן חלקי, כך שהתובע יגלה תוך 30 ימים מהיום את אחד המסמכים הבאים - דוחות מע"מ שהוגשו על ידי המשיב לשנים 2000 – 2004 או דוחות מס הכנסה על נספחיהם שהוגשו על ידי המשיב לשנים 2000 – 2004 או ספרי הנהלת חשבונות של המשיב, לרבות פנקסי חשבוניות של המשיב לשנים 2000 – 2004.

9.
סוף דבר – הבקשה בתיק בש"א 4737/05 - נדחית ואילו הבקשה בתיק בש"א 4370/05 מתקבלת באופן חלקי, כמפורט לעיל בסעיף 8.


לאור התוצאה – כל צד ישא בהוצאותיו.

ניתנה היום כ"ה בניסן, תשס"ה (4 במאי 2005) בהיעדר הצדדים.



דגית ויסמן
, רשמת








בשא בית דין אזורי לעבודה 4737/05 יגאל אלון נ' שחל את האזרחי משרד עורכי דין, משה שחל, עפר שחל ואח' (פורסם ב-ֽ 04/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים