Google

יצחק יואב - רוה'מ בנימין נתניהו, היוהמ א.. רובינשטיין, פרקליטת המדינה ע.ארבל ואח'

פסקי דין על יצחק יואב | פסקי דין על רוה'מ בנימין נתניהו | פסקי דין על היוהמ א.. רובינשטיין | פסקי דין על פרקליטת המדינה ע.ארבל ואח' |

4187/97 בג"צ     11/07/1997




בג"צ 4187/97 יצחק יואב נ' רוה'מ בנימין נתניהו, היוהמ א.. רובינשטיין, פרקליטת המדינה ע.ארבל ואח'








בית המשפט העליוןבשבתו כבית משפט גבוה לצדק

בג"ץ 4187/97


בפני
: כבוד המשנה לנשיא ש' לוין
כבוד השופט ת' אור
כבוד השופטת ד' דורנר


העותר: יצחק יואב


נגד

המשיבים
:
1. רוה''מ בנימין נתניהו
2. היוהמ א.. רובינשטיין
3. פרקליטת המדינה ע.ארבל
4. המפכ'ל אסף חפץ
5. מבקרת המדינה מ.בן פורת
6. ד''ר יעקב נאמן


בקשה למתן צו על תנאי


תאריך הישיבה: ו' בתמוז התשנ"ז (11.7.97)

בשם העותר: בעצמו

בשם המשיבים 5-1: עו"ד עוזי פוגלמן


בשם המשיב 6: עו"ד טוביה ארליך
, עו"ד אהוד סול

ועו"ד עידית רוט


פסק-דין

1. לעתירה שלפנינו, שהוגשה על ידי העותר, שלשה ראשים שהיו מכוונים מלכתחילה: 1) למנוע מן המשיב מס' 1 (ראש הממשלה) הצגת מינויו של המשיב מס' 6 לכהונת שר בממשלת ישראל לפני מליאת הכנסת לשם אישור המינוי, או אם המינוי כבר הוצג - לבטל את המינוי; 2) לפתוח בחקירה פלילית נגד המשיבים מס' 1 ו6- בענין מה שהוגדר בעתירה כ"פרשת התרומות הבלתי חוקיות לבחירת נתניהו בשנת 1996" ולפתוח בחקירה פלילית במה שהוגדר בעתירה כ"פרשת גוטניק"; 3) לצוות על המשיב מס' 5 (מבקר המדינה) להביא לפני בית המשפט את כל המידע המצוי בידו בקשר לפרשה הראשונה. המשיבים הם נוסף למשיבים מס' 1 ו6- גם היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטת המדינה, מפכ"ל המשטרה ומבקר המדינה.

2. נחה דעתנו כי לא הונחה לפנינו תשתית עובדתית המצדיקה את התערבותנו בהחלטה שלא לקיים חקירה ב"פרשת התרומות". אשר ל"פרשת גוטניק" הודיע לנו היועץ המשפטי לממשלה כי אין בדעתו בשלב הנוכחי להורות על חקירה בענין התלוי ועומד בהליך אזרחי שבו מוטחות האשמות במשיב מס' 6 וכי ניתן יהיה לשוב ולבחון סוגייה זו לאחר שתינתן הכרעה שיפוטית חלוטה"; אכן אף ענין זה היה נתון לשיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה ולא מצאנו עילה משפטית להתערב בו.

3. אשר לצו המבוקש נגד מבקרת המדינה דעתנו היא שדין הבקשה להידחות אם לא מנימוקים אחרים, כבר על יסוד האמור בסעיף 30 לחוק מבקר המדינה, תשי"ח1958-.

הפועל היוצא מן האמור לעיל שאין מקום למתן צו על תנאי גם בעתירה המכוונת להביא לביטול מינויו של המשיב מס' 6 לאחר שהוא כבר נתמנה.

העתירה נדחית. אין צו להוצאות.

ניתן היום, ו' בתמוז תשנ"ז (11.7.97).

המשנה לנשיא ש ו פ ט ש ו פ ט ת


העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
97041870.
b02







בג"צ בית המשפט העליון 4187/97 יצחק יואב נ' רוה'מ בנימין נתניהו, היוהמ א.. רובינשטיין, פרקליטת המדינה ע.ארבל ואח' (פורסם ב-ֽ 11/07/1997)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים