Google

אבנר כהן - כפר זיתם מושב עובדים להתישבות חקלאית, שיתופית בע"מ

פסקי דין על אבנר כהן | פסקי דין על כפר זיתם מושב עובדים להתישבות חקלאית | פסקי דין על שיתופית |

2202/99 רעא     16/03/2000




רעא 2202/99 אבנר כהן נ' כפר זיתם מושב עובדים להתישבות חקלאית, שיתופית בע"מ








ב
בית המשפט העליון



רע"א 2202/99 - א'


בפני
: כבוד הרשם אמיר זולטי

המ

בקש: אבנר כהן


נגד

המשיב
:
כפר זיתים מושב עובדים להתישבות חקלאית

שיתופית בע"מ

בקשה למתן ערובה אחרת

בשם המבקש: עו"ד יהושע רובין

בשם המשיב: עו"ד אבי שמואלי


החלטה

1. המבקש רכש מן המשיב דירה. בין השניים נתגלעה מחלוקת בשאלת המחיר שנקבע לדירה: 150,000 ש"ח (כגירסת המשיב) או 120,000 ש"ח (כגירסת המבקש). המשיב תבע מן המבקש את היתרה המגיעה לה לטענתה בבית משפט השלום בטבריה. בית משפט השלום (כב' השופט א' אברהם) קיבל את התביעה וחייב את המבקש בתשלום ההפרש. בית המשפט המחוזי בנצרת (כב' הנשיא י' אברמוביץ וכב' השופטים מ' בן-דוד ונ' ממן) דחה את ערעורו של המבקש, בהתבסס על הוראות תקנה 460(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד1984-. על

פסק דין
זה הוגשה בקשת רשות ערעור לבית משפט זה.

2. בבקשה שבפני
מתבקשת המרת חיובו של המבקש בהפקדת ערבון (בסך 10,000 ש"ח) בערבות עצמית או בערבות צד ג'. הבקשה (שאינה נתמכת בתצהיר) מנומקת בכך שעקב ההליכים הממושכים בתיק מצבו הכלכלי של המבקש קשה ביותר ואין באפשרותו להמציא ערבות בנקאית.

3. דין הבקשה להידחות. על המבקש פטור מחובת הפקדת ערבון או רשות להמיר את הערבון בערובה אחרת מוטל הנטל להראות, כי מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לשאת בהפקדת הערבון וכי סיכויי ערעורו (ובענייננו בקשת רשות ערעורו) טובים (וראו: בש"א 329/90 אברך נ' גרוגר, פ"ד מד (2) 383). הכלל הוא, כי על מי שמבקש להראות, כי מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לשאת בחובת הפקדת ערבון מוטל הנטל להיכבד ולפרט את נכסיו, את הכנסותיו ואת נסיונותיו לגייס את סכום הערבון (וראו, לדוגמא: ע"א 483/99 דניאל מימון נ' מני סבן, לא פורסם). המבקש לא פירט דבר וחצי דבר בעניין זה. זאת ועוד, סיכויי בקשת רשות הערעור הם קלושים, בהיותה בקשה לקיום ערעור שני בהכרעות עובדתיות שנקבעו בערכאה ראשונה ואשר ערכאת הערעור סרבה להתערב בהן. בנסיבות אלו, יחולו מקל וחומר, המגבלות והסייגים שהציב בית משפט זה על שמיעת ערעור שני ( וראו: בר"ע 103/82 חניון חיפה בע"מ נ' מצת אור (הדר חיפה) בע"מ, פ"ד לו (3) 123). זאת ועוד, משטרם עלה בידי המשיב לגבות מן המבקש את מלוא סכומי ההוצאות בהם חוייב, מתגבר הצורך להבטיח את הוצאותיו של המשיב בערובה ודאית וזמינה (ולעניין זה אין מנוס מלשוב ולהזכיר, כי התחייבות עצמית אינה יכולה לבוא תחת הפקדת ערבון, שכן המבקש עצמו חייב בתשלום ההוצאות אם בית המשפט יטילן עליו, בין אם ערב לתשלומן ובין אם לאו (י. זוסמן, סדרי הדין האזרחי (מהדורה שביעית, 1995), עמוד 821).

הבקשה לפטור מערבון או להמרתו בהתחייבות עצמית או בערבות צד ג' נדחית איפוא. המבקש יפקיד את הערבון שהושת עליו תוך שלושים יום ממועד מתן החלטה זו.

ניתנה היום, ט' באדר ב' תש"ס (16.3.00).
אמיר זולטי
, רשם
העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99022020.
o02






רעא בית המשפט העליון 2202/99 אבנר כהן נ' כפר זיתם מושב עובדים להתישבות חקלאית, שיתופית בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/03/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים