Google

דניאל מור, מיכל מור - עו"ד אלי זהר, עו"ד רועי בלכר, מדינת ישראל

פסקי דין על דניאל מור | פסקי דין על מיכל מור | פסקי דין על עו"ד אלי זהר | פסקי דין על עו"ד רועי בלכר | פסקי דין על מדינת ישראל |

4383/08 עא     16/07/2008




עא 4383/08 דניאל מור, מיכל מור נ' עו"ד אלי זהר, עו"ד רועי בלכר, מדינת ישראל




החלטה בתיק ע"א 4383/08
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }
בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
4383/08 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערערים:

1. דניאל מור
, קטין באמצעות אימו ,מיכל


2. מיכל מור



נ


ג


ד



המשיבים:

1. עו"ד אלי זהר



2. עו"ד רועי בלכר



3. מדינת ישראל


בקשה לפטור מאגרה ועירבון




החלטה


לפניי בקשה לפטור מאגרה ומהפקדת עירבון.

1.
ההליך נסוב על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו מיום 16.4.2008, לפיה נדחתה תביעה כספית שהגישו המערערים נגד המשיבים. על רקע הערות בית המשפט והצעתו למערערים לשקול את עמדתם טרם יועבר התיק להוכחות, הגישו המערערים (ביום 8.4.2008) בקשה למחוק את התביעה בלא צו להוצאות. המשיבים בתגובה הסכימו לדחיית התביעה ללא הוצאות ולחילופין למחיקת התביעה בכפוף לפסיקת הוצאות. בהחלטה מיום 9.4.2008 דחה בית המשפט קמא את התביעה בלא צו להוצאות. במסגרת הערעור שבכותרת קובלים המערערים על דחיית התביעה חלף מחיקתה.

2.

בבקשה לפניי טוענים המערערים כי מצבם הכלכלי בכי רע ואינו מאפשר להם לשלם אגרה ולהפקיד עירבון. על פי הנטען בבקשה, למערערת 2 (להלן:
המערערת
) אין כל רכוש, בית, מכונית או חסכונות בנק. לטענת המערערת היא ובנה, המערער 1 הסמוך על שולחנה, מתקיימים ממשכורתה הזעומה ומתשלום מזונות למערער 1. עוד נטען בבקשה, כי מששמעו חבריה של המערערת על עמדת בית המשפט קמא בעניינה, נסוגו הם מן הרצון לסייע לה. לבסוף, נטען כי סיכויי הערעור טובים, שכן כוונת המערערת, לדבריה, לא הייתה לוותר על התביעה וכל מטרתה הייתה לעצור את התביעה ללא צו להוצאות. עוד נטען, כי בית המשפט קמא לא הפסיק להביע דעתו שאין כל סיכוי לתביעה, וכי המערערת תחויב בהוצאות. משכך, לטענתה, היא נבהלה והבינה כי סיכויה לזכות בתביעה הם אפסיים והחליטה כי בשלב זה אינה מעוניינת להמשיך בתביעה. המשיבים 2-1 מתנגדים לבקשה בטענה כי בית המשפט קמא עשה עם המערערים חסד בדחותו את התביעה ללא צו להוצאות. עוד טוענים המשיבים, כי סיכויי הערעור קלושים עד אפסיים. משיבה 3 לא הגיבה לבקשה.

3.
על המבקש פטור מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון מחמת עוניו מוטל הנטל לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית מלאה ועדכנית בדבר מצבו הכלכלי. המערערים לא עמדו בנטל זה במלואו. אמנם, כעולה מן הבקשה נראה כי מצבם של המערערים אינו מן המשופרים. יחד עם זאת, לבקשה לא צורפו מלוא האסמכתאות אשר עשויות לשפוך אור על מצבם הכלכלי, כגון דפי חשבון בנק ותלושי שכר של ששת החודשים האחרונים. בנוסף, לא הובהר די הצורך מדוע אין בידי המערערים להסתייע בקרובים לצורך גיוס כספי העירבון. במצב דברים זה, לא ניתן לפטור את המערערים מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון. יחד עם זאת, בשים לב לתשתית החלקית שהוצגה, לטיב ההליך ולהיקפו, למעמדם היחסי של הצדדים ולהעדר תגובת מטעם משיבה 3, יופחת סכום האגרה לסך של 500 ₪ והעירבון יועמד על סך של 3,000 ₪. העירבון ישמש להבטחת הוצאותיהם של משיבים 2-1 בלבד. האגרה תשולם והעירבון יופקד תוך 21 יום מעת המצאת החלטה זו (ימי הפגרה יבואו במניין), ולא – ימחק ההליך או יירשם לדחייה, בהתאמה, ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, י"ג בתמוז תשס"ח (16.7.2008).






גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08043830_g02.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 4383/08 דניאל מור, מיכל מור נ' עו"ד אלי זהר, עו"ד רועי בלכר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 16/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים