Google

שמעון בלסן - עו"ד אלקיים דורון, כונס נכסים,עו"ד לוריג רפאל

פסקי דין על שמעון בלסן | פסקי דין על עו"ד אלקיים דורון | פסקי דין על כונס נכסים | פסקי דין על עו"ד לוריג רפאל |

8854/04 בשא     09/06/2004




בשא 8854/04 שמעון בלסן נ' עו"ד אלקיים דורון, כונס נכסים,עו"ד לוריג רפאל




בעניין:
5



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
בשא008854/04

בתיק עיקרי: א
001299/00

בפני
השופט יצחק כהן
תאריך
09/06/2004




בעניין
:
שמעון בלסן
, עו"ד

בתפקידו כחבר ועדת הביקורת



בעצמו


המבקש


נגד




1 . עו"ד אלקיים דורון
, כונס נכסים


לפרוייקט "כותרת הורד"

בעצמו
2 . עו"ד לוריג רפאל


בעצמו







המשיבים


החלטה

1.
בפני
בקשה למתן הוראות בנוגע לתשלום שכר טרחת כונס הנכסים שמונה בתיק זה, ככל שהדבר נוגע לשכר טרחתו ברישום הבניין שנבנה כבית המשותף וייחוד הדירות לבעליהן.


2.
כונס הנכסים מונה על ידי בית משפט זה בחודש ספטמבר 2001, ובמאמצים רבים ועבודה קשה הביא להשלמת הבניין הכולל 22 דירות. עבור פעולותיו אלה טרם קיבל כונס הנכסים שכר, ועניין זה יוכרע בעתיד לאחר שתוגש בקשה מתאימה ומעודכנת על ידי כונס הנכסים.


3.
עתה, משהושלם הפרוייקט והגיעה העת לרשום את הבית שנבנה כבית משותף ולייחד את דירותיו לרוכשיהן, עתיד כונס הנכסים לדרוש מאת בעלי הדירות כי ישלמו לו שכר טרחה עבור פעולות הרישום.


דא עקא, שמונה מבין 22 הדיירים כבר שילמו שכר טרחה עבור פעולות הרישום למשיב מס' 2, שערך את החוזים עמם קודם שהפרוייקט עלה על שרטון. מכאן בקשת המבקש, בתוקף תפקידו כחבר בועדת הביקורת, להורות, כי מי מהדיירים ששילמו שכר טרחת עו"ד בעבר עבור פעולות רישום הבית המשותף, לא יחויב לשלמו פעם נוספת.


4.
איש מעורכי הדין שלפני אינו חולק על כך שדייר ששילם בעבר שכ"ט עו"ד עבור רישום הבית המשותף לא יחויב לשלם שכר טרחה עבור פעולות אלה פעם נוספת. ואולם, המשיב מס' 1 טוען, כי יש לחייב את המשיב מס' 2 להעביר לו את שכר הטרחה שקיבל בעבר מאותם שמונה דיירים, שכן קיבל שכר טרחה עבור שירות שלא ניתן, ולעומתו טוען המשיב מס' 2 כי טרח גם טרח בעריכת החוזים שנחתמו במשרדו קודם שהפרוייקט עלה על שרטון, וזכאי הוא לשכר ששולם לו אז. המשיב מס' 2 מוסיף וטוען, כי מוכן הוא לבצע את פעולות הרישום ללא קבלת תמורה נוספת מדייר כלשהו, ולהסתפק בשכר ששולם לו מאת שמונת הדיירים בעבר, ומסכים הוא, שאת יתרת השכר המגיע עבור פעולות רישום הבית המשותף יגבה כונס הנכסים מאותם דיירים שטרם שילמו שכר עבור פעולות אלה.


להצעה אחרונה זו מתנגד כונס הנכסים.

5.
לאחר ששקלתי טענות ב"כ הצדדים, הנני מקבל עמדת כונס הנכסים.


כונס הנכסים טרח ועמל רבות, ותקן את שקלקלו אחרים (לכאורה, ולכאורה בלבד, נראה כי לפחות חלק מהקלקולים יש לזקוף לחובת עורך הדין שטיפל בעניין קודם שהפרוייקט עלה על שרטון). בסופו של דבר, לאחר המאמצים הרבים שהשקיע כונס הנכסים, הצליח כונס הנכסים להביא את הבניין לידי גמר, ובהשאלה מתחום הספורט, הפרוייקט נמצא עתה "בישורת האחרונה". אין כל מקום להפריע לכונס הנכסים בפעולותיו ולהוציא מידיו את פעולות הרישום, ודווקא פעולות הכונס עד עתה רק מצדיקות השארת העניין בידיו הנאמנות, שכן כך יובטח שהעניין יבוא לידי סיום על הצד הטוב ביותר.


6.
לעומת כונס הנכסים, המשיב מס' 2 קיבל שכר טרחה משמונה בעלי דירות עבור פעולות שברובן הגדול לא בוצעו על ידו, ומן הדין שהשכר שקיבל מאותם שמונה דיירים ששילמו את שכרו בעבר, יועבר לידיו של כונס הנכסים כדי שאותם שמונה לא יחויבו לשלם פעם נוספת.


אין אני פוסל חלילה זכותו של המשיב מס' 2 לקבל שכר טרחה מכל אדם למענו טרח קודם שהפרוייקט עלה על שרטון, אך את הדבר יהיה עליו לעשות בתביעה נפרדת שתוגש נגד מי שלדעתו חייב בתשלום שכר טרחתו. שכר הטרחה ששולם למשיב מס' 2 על ידי שמונה מבעלי היחידות בבניין שולם בין היתר, ובעיקר, עבור רישום הבית המשותף, ושהגעתי למסקנה כי את רישום הבית המשותף יבצע כונס הנכסים, מן הראוי שהסכומים שקיבל המשיב מס' 2 יועברו לכונס הנכסים.


7.
אשר על כל האמור לעיל, הנני מחליט כדלקמן:

(א)
כל הפעולות הכרוכות ברישום הבית המשותף וייחוד הדירות לבעליהן תבוצענה על ידי כונס הנכסים;

(ב)
כונס הנכסים יהיה זכאי לגבות שכר עבור רישום הבית המשותף מבעלי היחידות;

(ג)
המשיב מס' 2 (עו"ד לוריג) יעביר לכונס הנכסים שכר הטרחה שגבה משמונת בעלי היחידות בעבר, בצירוף הפרשי הצמדה ומע"מ כחוק.

ניתן היום, כ' בסיון, תשס"ד (9 ביוני 2004) בהעדר הצדדים.
המזכירות
תשלח העתקים לב"כ הצדדים.
מותר להפצה מהיום.

יצחק כהן
- שופט







בשא בית משפט מחוזי 8854/04 שמעון בלסן נ' עו"ד אלקיים דורון, כונס נכסים,עו"ד לוריג רפאל (פורסם ב-ֽ 09/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים