Google

פיינגרש ריטה - בינדר ישראל

פסקי דין על פיינגרש ריטה | פסקי דין על בינדר ישראל

324/03 תק     25/03/2003




תק 324/03 פיינגרש ריטה נ' בינדר ישראל




5
בתי המשפט
תק 000324/03
בית משפט לתביעות קטנות - ראשון לציון
25/03/2003
תאריך:
כב' השופטת נאוה בכור

בפני
:

פיינגרש ריטה

בעניין:
התובעת
נ ג ד
בינדר ישראל
הנתבע
פסק דין
1. בפני
תביעה עס' 12,000 ₪, בגין הפרת הסכם לשידוך "פנויים ופנויות".

2. מכתב התביעה עולה כי התובעת פנתה אל הנתבע ביום 15/7/02, וזאת על מנת שישדך לה שידוך הגון לפרק ב' בחייה.
הנתבע הציג עצמו כשדכן מדופלם, בעל נסיון רב ובעל מאגר עצום של חתנים והבטיח כי על פי נתוניה ימצא לה שידוך רציני תוך שבוע.

3. התובעת, אשר השתכנעה מדברי הנתבע, שילמה לו סך של 10,000 ₪ עבור שירותיו, כאשר הבטיח מצידו למצוא לה מועמדים בעלי רמה גבוהה או השכלה גבוהה, רציניים ומסודרים כלכלית מאזור גוש דן והמרכז.

4. במהלך ששת החודשים העוקבים ליום החתימה על ההסכם, פגשה התובעת, לטענתה, 2 גברים בלבד, וגם אלו, לא עמדו בקריטריונים אותם הציבה לנתבע.

5. לטענתה לא קוים ההסכם וכי כדי לפגוש 2 גברים במהלך חצי שנה, אינה נצרכת לשירותי הנתבע.

6. הנתבע בכתב הגנתו, מאשר ההסכם דלעיל מיום 15/7/02 וזאת כשהתשלום הוא עבור 4 חודשים בלבד, וחודשיים נוספים של שירותים אותם יעניק הנתבע "כבונוס".

7. לטענת הנתבע, הכירה התובעת בתקופת ההסכם מספר לא מבוטל של מועמדים אשר פרטי התובעת נמסרו להם, וכן נמסרו לתובעת פרטי המועמדים (על פי בקשתה).

8. המועמדים עמדו בקריטריונים אותם הציבה התובעת לענין מעמדם הכלכלי וההשכלתי, כאשר הפגישות והפניות בין התובעת למועמדים תלויות בצדדים בלבד.

9. בעדותה בבית המשפט, ציינה התובעת כי נפגשה עם 2 או 3 מהמועמדים אשר לא ענו לקריטריונים אותם הציבה.
כשהתקשרה אל הנתבע, התנער זה ממנה, ורק כשלחצה עליו מסר כנראה את מספר הטלפון שלה, לחוג ידידיו הגדול.
אנשים אלו אך התקשרו אליה - ומעולם לא פגשה בהם.

10. הנתבע הציג בפני
ביהמ"ש רשימה ובה 22 מועמדים שהוצגו לתובעת, מתוכם 15 איש עימם נפגשה. לדבריו, התובעת לא היתה סבלנית ולא הביעה נכונות לפגישות נוספות עם מועמדים שהוצעו לה.

11. עקרון תום הלב שבדיני החוזים הקבוע בסעיף 12 לחוק החוזים (חלק כללי) תשל"ג - 1973 קובע, כי הצד שבאמתחתו הידיעה, יסלק את הטעויות שבהן שרוי הצד האחר. ככלל, קובע עקרון תום הלב חובה של גילוי עובדות חשובות לצד השני לחוזה.
ניכר, לעניננו, כי התובעת ציפתה מכל מועמד אשר יגיע אליה מאת הנתבע כי יעמוד בקריטריונים אשר הציבה וכי כל מועמד כזה יהיה מועמד ראוי לשידוך.
הנתבע, מאידך, ציין כי כל מעשיו מסתכמים בהצלבת מידע בין המועמדים (גברים ונשים), ואין הוא פועל מעבר ליצירת קשר טלפוני ביניהם, כאשר הפגישות הפיזיות מוטלות על הצדדים.
טוב היה עושה הנתבע לו פרט בפני
התובעת את דרכי פעולתו ואופן ההיכרויות שבין פנויים ופנויות נוכח העובדה כי ניכר בתובעת שציפתה להרבה יותר ממה שקיים הנתבע בפועל.
משפרטה התובעת את ציפיותיה מהנתבע, היה הנתבע צריך להעמידה על דרך פעולתו הרגילה, ולהשאיר בידי התובעת נתונים כדי שתחליט האם זה מספק אותה - אם לאו.

12. מצאתי לקבוע כממצא עובדתי כי התובעת, בצר לה, התקשרה פעמים רבות אל הנתבע ולא נענתה, ורק משהמשיכה "ונדנדה" קיבלה לפתע מספר טלפונים ממועמדים כאלו ואחרים.
דא עקא, כי משנכרת חוזה בין הצדדים, הרי שעקרון תום הלב חל גם על חריצות שבקיומו של זה. משקבעתי כממצא עובדתי כי התנהלות הדברים היתה כדברי התובעת, הרי שנכשל הנתבע מלמלא בחריצות את קיום חיוביו הקבועים בחוזה.

13. לא ניתן להתעלם מהעובדה כי הנתבע פעל, בכל זאת, למען הפגש את התובעת עם מועמדים. בכרטסת שצורפה על ידו ועפ"י נתוניה, נראה כי הלכה למעשה אכן עשה הנתבע נסיונות למצוא שידוך לתובעת, אם כי מהימנה עלי גרסתה, כי המוצעים לתובעת שמספרם פחות מהמצויין על ידי הנתבע לא עלו בקנה אחד עם תנאי הסף לגברים שקבעה בהתקשרות עם הנתבע כי יציע לה.

14. לאחר שקלול מכלול הטעמים והעובדות כפי שעלו בפני
, הריני קובעת כי הנתבע, אף שלכאורה מילא חובתו כלפי התובעת, לא עשה כך בחריצות הראויה בשלב החוזי, ואף נמנע מלגלות לתובעת פרטים חשובים ומהותיים לגבי דרך פעולתו, וזאת עוד בשלב המו"מ ביניהם.
פעולה בחוסר תום לב, מהווה הפרת חוזה - ועל כן זכאית היא לתרופות שבחוק בשל כך.

15. לפיכך, ובמכלול הטעמים הנני קובעת כי הנתבע ישלם לתובעת סכום של 7,000 ₪ במשלוח המחאה בדואר רשום לכתובתה שבכתב תביעתה, וזאת תוך 21 יום מיום המצאת פסק הדין ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא ובפועל.

16. המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום כ"א ב אדר ב, תשס"ג (25 במרץ 2003) בלשכתי, בהעדר הצדדים.

נאוה בכור
, שופטת
000324/03תק 326








תק בית משפט לתביעות קטנות 324/03 פיינגרש ריטה נ' בינדר ישראל (פורסם ב-ֽ 25/03/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים