Google

אלי זהבי - מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א

פסקי דין על אלי זהבי | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ענף התנועה ת"א |

1225/08 בש     03/04/2008




בש 1225/08 אלי זהבי נ' מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
בש 001225/08


בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
21/07/2008





בעניין
:
אלי זהבי




ע"י ב"כ עו"ד בוכמן
המבקש


נ
ג
ד



מדינת ישראל
, ענף התנועה ת"א





ע"י ב"כ עו"ד דוויק

המשיבה

החלטה

המבקש הואשם בעבירות של נהיגה בשכרות וסירוב לבצע בדיקת נשיפה להוכחת רמת שכרותו, בנגוד לסעיפים 62(3), 64ב ו-39א לפקודת התעבורה.

קצין משטרה פסל את רשיונו ל-30 יום ע"פ סמכותו שנקבעה בס' 47 (ב) לפקודת התעבורה.

הנאשם הגיש בקשה לבטול הפסילה המנהלית באמצעות ב"כ עו"ד בוכמן
, בטענה שאין הוא מסוכן לשלום הציבור ודי בתקופת הפסילה שריצה עד לדיון, כדי לצננו. בדיון בבימ"ש הוסיף וטען שלקצין המשטרה לא היתה סמכות לפסול את רשיונו של הנאשם משום שעבירת הסירוב לבצע בדיקת שכרות אינה כלולה בתוספת הרביעית המוזכרת בס' 47 לפקודה הנ"ל וכן כי הנאשם לא סירב לבצע בדיקת נשיפה, אלא לא הצליח לנשוף בנפח הדרוש בשל מחלת האסטמה ממנה הוא סובל. הסניגור הוסיף וטען שהנאשם אף עבר אירוע מוחי וצרף מסמכים על מחלותיו (אלא שהמסמך הרפואי בדבר האירוע המוחי שצרף מתיחס לאדם אחר ולא לנאשם).

ב"כ התביעה טען שאין מקום לבטל את הפסילה המנהלית מאחר וקיימות ראיות לכאורה המצביעות על כך שהנאשם היה שיכור בעת שנהג ומסר את תיק המשטרה לעיוני.
לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בתיק המשטרה מצאתי שאין מקום להעתר בקשה.
בראש ובראשונה, אני דוחה את טענת ב"כ הנאשם לעניין סמכות הפסילה של קצין המשטרה. לנאשם יוחסו שתי עבירות בכתב האישום, העבירה של נהיגה בשכרות שיוחסה לו, כלולה בתוספת הרביעית. לכן, היה לקצין המשטרה סמכות לפסול את רשיונו על פי סעיף 47 לפקודת התעבורה.

בתיק המשטרה קיימות ראיות לכאורה להוכחת שיכרותו של הנאשם. בבדיקה שנעשתה לו באמצעות ה"נשיפון" השתנה הצבע במבחנה לירוק ועבר את הקו האדום, ע"פ תרשומת השוטר בגב הדו"ח. שוטר עשה לנאשם בדיקת מאפיינים לחשוד בנהיגה בשכרות וראה שהנאשם לא היה מסוגל ללכת ישר ועמידתו לא היתה יציבה. בנוסף לכך נדף מפיו של הנאשם ריח חזק של אלכוהול והנאשם אף הודה בפני
השוטר שהוא שתה שני בקבוקי בירה במועדון.

הנאשם הינו נהג וותיק, אמנם, אך בעברו 32 הרשעות קודמות בתעבורה, ביניהן בעבירות חמורות, כמו אי ציות לאור אדום ברמזור, אי ציות לתמרורי עצור ותמרורים אחרים, נהיגה במהירות מופרזת ונהיגה ברכב לא תקין.

לאור האמור לעיל, אני סבורה שבצדק פסל קצין המשטרה את רשיונו של הנאשם, מאחר וקיימות ראיות לכאורה לכך שעבר עבירה מסוכנת של נהיגה בשכרות וגם עברו התעבורתי מוכיח עליו שהוא מסוכן לשלום הציבור.

לאור האמור לעיל הבקשה ביטול הפסילה המנהלית נדחית.

ניתנה היום בפומבי, כ"ו ב אדר ב', תשס"ח (3 באפריל 2008) בהעדר הצדדים.


שדמי אורנה - שופטת
001225/08בש 020 ציפורה דוידי







בש בית משפט לתעבורה 1225/08 אלי זהבי נ' מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א (פורסם ב-ֽ 03/04/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים