Google

אייל אברהם - בנק לאומי לישראל בע"מ

פסקי דין על אייל אברהם | פסקי דין על בנק לאומי לישראל בע"מ

4205/08 עא     15/07/2008




עא 4205/08 אייל אברהם נ' בנק לאומי לישראל בע"מ




החלטה בתיק ע"א 4205/08



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א 4205/08 - א'


בפני
:

כבוד הרשם יגאל מרזל


המערער:
אייל אברהם



נ


ג


ד



המשיב:
בנק לאומי לישראל בע"מ


בקשה לפטור מעירבון




החלטה


1.
לפני בקשה לפטור מהפקדת עירבון בסך 25,000 ₪

שנקבע בהליך שבכותרת, ולחלופין, הארכת המועד להפקדתו ב-20 ימים לאחר מתן החלטה בבקשה זו. עניינו של ההליך בהשגה על פסק-דינו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו מיום 2.4.08 במסגרת בש"א 4612/08 (בתיק עיקרי בש"א 1201/08), בו נדחתה התנגדות המערער להתראת פשיטת רגל והוא חויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 ₪ בתוספת מע"מ.

2.
המערער טוען כי מצבו הכלכלי והבריאותי אינו בטוב. לטענתו, בשל ההליכים שמנהל המשיב כנגדו הוא נותר חסר כל ומוטלים על רכושו עיקולים, צווי הוצאה לפועל והגבלות נוספות. עוד טוען המערער כי כיום הינו פנסיונר, וכי הוא סובל מבעיות בריאות שונות. המשיב מתנגד לבקשה. לטענתו, המערער לא הציג את התמונה המלאה והעדכנית ביחס למצבו הכלכלי, שכן לא תמך טענותיו לעניין זה במסמכים, ולא הציע חלופה אחרת לעירבון שתבטיח את הוצאות המשיב, אם יידחה ערעורו. עוד טוען המשיב כי המערער העלים מבית המשפט את העובדה כי בבעלותו (יחד עם אשתו) נכס. בשל כך, טוען המשיב כי על הבקשה דנן להידחות וכי יש לחייב את המערער בהוצאות ושכר טרחת עו"ד בגין בקשה זו.

3.
לאחר עיון בחומר שהובא לפני, ובטענות בעלי הדין, באתי למסקנה כי דין הבקשה לפטור מהפקדת עירבון להידחות. על המבקש פטור מערבון, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את מלוא הוצאותיו אם ייפסקו כאלה, לעמוד בשני תנאים מצטברים, חוסר יכולת כלכלית להפקיד העירבון, וקיום סיכויים טובים להליך. אף אם אניח, מבלי להכריע בדבר, כי המערער הוכיח כי סיכויי ההליך טובים, וזאת למרות שחלק ניכר מטענותיו זכו להתייחסות בית המשפט קמא לגופן ובפירוט, הרי שבקשתו שלפני אינה מלמדת די הצורך על מצבו הכלכלי. המערער לא הציג בכל המסמכים שהגיש בהליך זה כל אסמכתא להוכחת מצבו הכלכלי, לרבות תדפיסי חשבונות בנק, אישורים על קיום פיקדונות, חסכונות, או רכוש נוסף, ובפרט לא ציין דבר לגבי קיומו של נכס בבעלותם המשותפת שלו ושל אשתו. גם נספח ה' לערעור – כתב התביעה שהגיש – אינו כולל כמעט פירוט בעניין זה, לא כל שכן ראיות לנדון.
כמו כן לא הבהיר המערער מניין ידו משגת לממן את ייצוגו המשפטי הן בהליך שבכותרת והן בהליכים שהתנהלו בערכאות קודמות. אשר על כן, אין מקום לפטור מעירבון בהליך זה. עם זאת, בשים לב למצב הרפואי הנטען של המערער, כמו גם לשיעור המקובל של עירבון בהליכים מסוג זה, מוכן אני לילך כברת דרך כלפי המערער ולהעמיד העירבון על סך של 15,000 ₪ שיופקדו תוך 15 ימים מעת המצאת החלטתי זו. בהעדר הפקדה כאמור יירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת. אין צו להוצאות בבקשה זו.

ניתנה היום, י"ב בתמוז תשס"ח (15.7.2008).





יגאל מרזל
, שופט




ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08042050_l02.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 4205/08 אייל אברהם נ' בנק לאומי לישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים