Google

כחלון שרי - אבישר שמואל

פסקי דין על כחלון שרי | פסקי דין על אבישר שמואל

8862/04 בשא     01/07/2004




בשא 8862/04 כחלון שרי נ' אבישר שמואל




בעניין:

4



בתי המשפט




בית משפט השלום חיפה
בשא008862/04


בפני
:
כב' הרשם א. שדה
תאריך:
01/07/2004




בעניין:
כחלון שרי



ע"י ב"כ עו"ד


סבאח עסאם
המבקשת


נ
ג
ד


אבישר שמואל



ע"י ב"כ עו"ד


סער עודד
המשיב

החלטה

לפני 2 בקשות התנגדות לביצוע שיקים. הבקשות הוגשו כל אחת ע"י בא כוחו שונה אך מהותן וטענותיהן דומות.

המבקשת טוענת כי נתנה את השיקים לפקודת אומנות חיפה (בוחבוט) במהלך העסקים הרגיל ביניהם, היא אינה מפרטת בתצהירה מהו מהלך העסקים ומהי התמורה ורק בחקירתה עלה כי מדובר בגלגול שיקים ע"מ לקבל אשראי בבנק.

השיקים חוללו בחשבונו של בוחבוט, טענה זו לא נסתרה ולכן אין המשיב אוחז כשורה.

המבקשת טוענת כי קיבלה הוראה ממר בוחבוט שבשעתו העביר את השיקים לגבייה אצל המשיב, שלא לשלם למשיב דבר בגין השיקים, שכן האחרון אינו מעביר לו את מה שנגבה.

המבקשת טוענת כי שילמה למר בוחבוט כספים רבים בהתאם לקבלות שצירפה.

המבקשת שכחה לציין בתצהירה שהיא חתמה ביום 18.8.03 על מסמך לפיו היא ושותפה לחיים (שחתום גם הוא על השיקים) חייבים למשיב 22,780 ₪ וטענה כי אולצה לעשות זאת היות והמשיב איים לנקוט בהליכי ביצוע כנגדה.

טענה זו אינה רצינית, נפסק שאיום לנקוט בהליכים משפטיים לגיטימים אינו "אילוץ או כפיה", מה ההבדל בין הגשת השיקים לביצוע ולבין הגשת השיקים לביצוע כשיש ראיה בדמות מסמך לקיומו של חוב, מה חשבה לה המבקשת שאם תחתום גם על מסמך שהיא מודה בחוב, מצבה יהיה טוב יותר?

טענת העדר התמורה אינה מובנת לי.

עסקת גלגול השיקים שהיתה בינה ולבין בוחבוט לא פורטה בתצהיר, לא פורט מה ניתן, מה נתקבל ולא דבר.

השיקים חוללו מחמת חשבון מוגבל.

צודק ב"כ המשיב בכך ש"כשלון תמורה" כשלעצמו אינו מהווה הגנה וכי בתביעה שיטרית יש או כשלון תמורה מלא או כשלון תמורה חלקי קצוב כטענות הגנה וענין זה דורש פירוט מירבי בתצהיר, דבר שאינו קיים בעניננו.

המבקשת משכה שיקים שאינם מוגבלים בסיחור, הודתה בחוב כלפי המשיב, מודה גם בחוב כלפי בוחבוט ומשום מה משלמת לבוחבוט את החוב בגין השטרות בעוד השטרות מוחזקים אצל המשיב שטוען לאחיזה בהם.

אם חובה של המבקשת לבוחבוט היא בגין השיקים הנדונים, למה היא משלמת לו בלא שיהיו השיקים בידיו ובלא שתקבלם חזרה, למה היא משלמת למר בוחבוט אחרי שחתמה על
ההודאה בחוב למשיב, חמור מכך, למה חתמה על ההודאה בחוב אחרי שבוחבוט כביכול ביקש את השיקים חזרה.

לא רק שבקשת ההתנגדות להגן ברובה אינה מראה הגנה, אלא שהבקשה אינה מפורטת לא לגבי עסקת היסוד, לא לגבי התמורה, לא לגבי כשלון התמורה לא לגבי סכומים ששולמו (למעט אלו הנתמכים בקבלות שמסר המשיב (מגיש), אין הסבר אמיתי למה לא צויין ענין ההודאה בחוב כלפי המשיב, אין גם הסבר מדוע לא הותנה התשלום לבוחבוט בהחזרת השיקים שהעביר באדיבותו לטיפול המשיב.

טענת ההגנה היחידה שיש למבקשת היא לגבי סכומים ששולמו למשיב (מגיש או מר אבישר), בענין זה לא קרסה הגרסה ויש לברר מה שולם, מה נפרע, מתי והאם סכומים אלו קוזזו מסכומי השיקים שניתנו.

במסגרת בש"א 5545/04 צורפו קבלות והעברה בנקאית שבוצעה לחשבון המשיב בסך כולל של 7,197 ₪, סכום זה דומה מאוד לסכום תיק ההוצל"פ ובגין בש"א זו ניתנת רשות להגן בלתי מותנת.

במסגרת בש"א 8862/04 צורפו הפקדות מזומן לחשבון של אחד בשם בר און ותשלום לאחד בשם מוני שלא ברור מי הם ומה הקשר שלהם למשיב.
בבקשה נטען כי אלו סכומים ששולמו לבוחבוט שכאמור השיקים אינם בידיו.

בגין בש"א 8862/04
תנתן למבקשת רשות להגן כנגד הפקדת מחצית מקרן סכום השיקים שבתיק ההוצל"פ הקשור 6-04-07940-02 קרי הפקדת סך 4,600 ₪ במזומן או בערבות בנקאית צמודת מדד ובלתי מוגבלת בזמן שתבוצע בקופת ביהמ"ש עד ליום 20.8.04.

סיכומו של דבר.

למבקשת ניתנת רשות להגן בבש"א 5545/04 ולגבי תיק ההוצל"פ הרלוונטי לבקשה הנ"ל.

למבקשת ניתנת רשות להגן בבש"א 8862/04 כנגד הפקדת סך 4,600 ₪ עד ליום 20.8.04 כאמור לעיל ובהעדר ביצוע ההפקדה יחודשו ההליכים כנגדה בתיק הוצל"פ 6-04-07940-02.

התיק יועבר למסלול סדר דין מהיר.
המזכירות תמציא עותק מהחלטה זו לב"כ הצדדים.
ניתנה היום י"ב בתמוז, תשס"ד (1 ביולי 2004) בהעדר הצדדים.
___________
א. שדה
- רשם
הקלדנית: ליאת ח.







בשא בית משפט שלום 8862/04 כחלון שרי נ' אבישר שמואל (פורסם ב-ֽ 01/07/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים