Google

גיא גודס - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על גיא גודס | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

5664/07 בל     24/07/2008




בל 5664/07 גיא גודס נ' המוסד לביטוח לאומי




1


בתי הדין לעבודה
בית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב – יפו
בל 005664/07


בפני
:
כב' השופטת בן-יוסף חנה

תאריך:
24/07/2008



בעניין:
גיא גודס



ע"י ב"כ
עו"ד סירוטה יונה

המערער

נ ג ד


המוסד לביטוח לאומי



ע"י ב"כ עו"ד בר-נור

המשיב
פסק - דין

הערעור בתיק זה הוגש על החלטת הועדה הרפואית לעררים אשר בישיבתה ביום 7.8.07, קבעה את נכותו בשיעור 0% בגין פגיעה בכתפו של המערער, שארעה ב-29.3.02 והוכרה ע"י המל"ל כתאונת עבודה, כמשמעותה בחוק הביטוח הלאומי.
על פי נימוקי הערעור, טעתה הועדה נשוא הערעור בכך, שלא התמודדה עם קביעותיו של ד"ר מוזס בחוו"ד מיום 22.8.04, בה קבע את נכותו של המערער בגין הפגיעה בכתף בשיעור 10% בגין שינויים ניווניים פוסט טראומתיים במפרק האקרומיוגלוקולרי וכן לא התמודדה הועדה, עם קביעותיו של ד"ר מוזס בהשלמה לחוו"ד מיום 1.8.07 בה קבע, כי קיימת מגבלה קשה בתנועות וייתכן שבר תוך מפרקי. הועדה התעלמה גם מקביעותיו של ד"ר רון ארבל, אשר באישור מ-1.5.02 קבע שלמערער תת נקיעה בכתף שמאל.
עוד נטען, כי אף מבדיקת האולטרה סאונד מ-1.8.07 עולה, כי בכתף שמאל קיים ac] צר בלתי תקין והיצרות המרוח הפרקי וכן הודגמה צביטה, בבדיקה הדינמית. גם ד"ר מוזס, שציין בחוות דעתו, כי באולטרה סאונד אובחנה צביטה בבדיקה הדינמית.
העובדה שצויינה ע"י הועדה, כי המערער שהוא ספורטאי, בעל מבנה שרירי מפותח כמקובל אצל כדורסלן, אינה גורעת מהפגיעה בכתפו בתאונה מ-29.3.02.

ב"כ המערער, ביקשה להחזיר התיק לועדה ולהורות לועדה לקבוע את נכות המערער בכתף שמאל, תוך התמודדות עם חוו"ד ד"ר מוזס ואישור ד"ר ארבל ותוך התייחסות לכך, שקודם לתאונה, לא סבל המערער מכאבים בכתף או נכות.
ב"כ המשיב בטיעון בפני
כב' הרשמת טען, כי הועדה מלאה את תפקידה באופן ראוי. בדקה את המערער מבחינה קלינית וזאת כאשר בועדה ישבו כירורג אורטופדי ונאירולוג.
הועדה עיינה בבדיקות רנטגן ואולטרה סאונד שלא הדגימו כל נזק. הועדה גם הסבירה, כי ככל הנוגע לשינויים הניווניים, אלה אינם נובעים מן התאונה, מאחר ונתגלו חודש לאחר התאונה.
הועדה התייחסה למסמכים הרפואיים של המומחים מטעם המערער והסבירה את סטייתה מהם. משכך ביקש ב"כ המל"ל לדחות הערעור.

להלן הכרעתי:
לאחר שעיינתי בדו"ח הועדה מצאתי כדלקמן:
הועדה הרפואית לעררים מיום 7.8.07 מפרטת כי היא עיינה בצילומי כתף מיום 26.3.06 ומיום 1.8.07 ומיום 22.7.07 ומוצאת כי קיימים שינויים ניווניים ב- [ac בולט מעט יותר, אולם אינה מתרשמת מתת נקיעה, או נקיעה.
הועדה מבצעת בדיקה פיזיולוגית ומציינת שוב, כי אין להתרשם מנקיעה, או תת נקיעה.
הועדה מבצעת בדיקות מפורטות של שתי הכתפיים ולאחר זאת מציינת, כי עיינה בתיקו הרפואי לאחר התאונה ומאחר וכבר חודש אחרי התאונה, בעת שד"ר ארבל נתן את האישור הרפואי מ-1.5.03 אובחנו שינויים ניווניים ב-[ac משמאל "...אין ספק ששינויים אלה היו שם עוד קודם לתאונה ולא נוצרו תוך חודש משדרכם להתפתח לאורך השנים."
לכך מוסיפה הועדה את הממצאים בבדיקות אולטרה סאונד עדכניות, שלא מדגימות נזק במפרק הכתף או ברקמות הרכות, אלא ממצה של שינויים ניווניים ב-[ac. הועדה מתייחסת לחוודת הדעת של ד"ר מוזס ואף מציינת, כי האבחנה של ד"ר מוזס אינה מתיישבת עם 10% נכות שנקבע למערער ונקיעת מפרק [ac ע"פ התקנות מקנה 5% נכות. הועדה חוזרת ומדגישה, כי גם בחוו"ד המשלימה של ד"ר מוזס מיום 1.8.07, הממצה הוא שינויים ניווניים במפרק ומשהועדה סבורה שהשינויים הללו היו אצל המערער, גם קודם לתאונה. הועדה אינה מוצאת להעניק אחוזי נכות בגין התאונה.

הועדה מתייחסת לבדיקות הרפואיות שהוצגו ע"י המערער וכן לחוות הדעת שהציג, התמודדה עם האמור בהם ואין למצוא טעות משפטית בקביעתה. הועדה אמונה בתחום הרפואי ובית הדין איננו מתערב בקביעות שהם בתחום הרפואה, אלא בטעויות משפטיות שבמקרה זה, לא נמצאו.


משכך הערעור נדחה.

מובהר לצדדים, כי ערעור לביה"ד יש להגיש תוך 30 יום מקבלת פסק הדין

ניתן היום כ"א בתמוז, תשס"ח (24 ביולי 2008) בהעדר הצדדים.

בן-יוסף חנה
- שופטת
קלדנית: א.כ.










בל בית דין אזורי לעבודה 5664/07 גיא גודס נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 24/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים