Google

מדינת ישראל - אליהו יוסף

פסקי דין על אליהו יוסף

20345/03 עמק     21/04/2004




עמק 20345/03 מדינת ישראל נ' אליהו יוסף




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית משפט השלום
בבית-שמש

עמק020345/03



בפני
:
כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך:
21/04/2004




בעניין
:
מדינת ישראל




המאשימה


נ
ג
ד


אליהו יוסף





הנאשם

נוכחים
:
ב"כ המאשימה - עו"ד באדר
הנאשם בעצמו

גזר דין

1.
הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום שעיקר עניינו בניה בלא היתר בשטח של כ-63 מ"ר שנועדו, בעיקר, להכשרת יחידת דיור נוספת בצד ביתו.

2.
לזכות הנאשם העובדה שהודה וחסך מזמנו של בית המשפט, לא אתעלם מכך.

3.
במוקד טענותיו - נסיבותיו האישיות אותן פירט בבית המשפט, ואשר חייבו אותו, לטענתו, להקמתה של יחידת דיור זו. לדבריו חלתה אשתו במחלה קשה, שהביאה לבסוף אף לפטירתה, ולצורך כך נאלצה המשפחה להחזיק עובדת פיליפינית, דבר שחייב הכשרת מקום עבור מגוריה. בהמשך דבריו הוסיף הנאשם, שגם לאחר שנפטרה אשתו, לפני כ-4 שנים, נזקק הוא לאותה יחידת דיור עבור ביתו שהתגרשה וחזרה הביתה.

4.
התובע, בהגינותו, הקפיד לציין שמודע הוא לנסיבותיו האישיות של הנאשם, ולא ביקש את מיצוי הדין עמו. גם את גובה הקנס הותיר התובע, בהגינותו כי רבה, לשיקול דעת בית המשפט.

5.
לא אמצה את הדין עם הנאשם, וזאת בשים לב לכל האמור לעיל. אף לפנים משורת הדין אתחשב בכך שייאלץ הנאשם להוציא עוד כספים - בין אם לצורך קבלת היתר לבניה שעל הפרק, ובין כדי להורסה אם היתר לא יתקבל. ועם כל זאת, מענישה מתאימה - אין מנוס, כשבנקודה זאת תצוין גם חובת בית המשפט לעשות להרתעת הכלל.

6.
סוף דבר גוזר אני כדלקמן:

קנס
- קנס בסך 3,500 ש"ח או מאסר למשך 35 יום תחתיו; הקנס ישולם ב- 7 תשלומים חודשיים שווים ורצופים. התשלום הראשון ישולם עד יום 01.06.2004 ויתר התשלומים מידי 30 יום לאחר מכן. פיגור בתשלום אחד מן השיעורים שנקבעו לעיל, יעמיד לפירעון מיידי את
יתרת הקנס שטרם שולמה ויחייב את הנאשם בתשלום תוספת פיגורים כחוק. אם הופקדו על ידי הנאשם כספים בעקבות צווי הבאה שהוציא בית המשפט, ייחשבו כספים אלה על חשבון הקנס; היתרה תוחזר לנאשם.

התחייבות
- הנאשם יחתום על התחייבות על סך 10,000 ש"ח, להימנע מלעבור במשך שנתיים מהיום על עבירות לפיהן
הורשע הנאשם. היה והנאשם לא יחתום על התחייבות כאמור - ייאסר בגין כך למשך 60 יום. היה והנאשם יחוייב לממש את ההתחייבות ולא יעשה כן, ייאסר בגין כך ל - 90 יום.

צו הריסה (התאמה) ואיסור שימוש
- אני מורה לנאשם להרוס את כל הבנייה שנעשתה ללא היתר ולהחזיר את המצב לקדמותו. אם ניתן לבצע התאמה של הבניה החורגת להיתר הבנייה, יפורש צו זה בדרך בה תיחשב התאמת הבנייה להריסת הבנייה שנעשתה בלא היתר. צו זה ייכנס לתוקפו בתוך 12 חודשים מהיום. במקביל ניתן בזה צו איסור שימוש לגבי כל בניה שניתן בזה צו להריסתה. מובהר שדחייה בכניסתו לתוקף של צו ההריסה, אם אושרה דחייה כאמור, תחול גם לעניין איסור השימוש. היה והנאשם לא יעשה כן, תהא רשאית הוועדה המקומית לבצע את הצו והנאשם ישא בהוצאותיה. הרשם, כהגדרתו בסעיף 1 של חוק המקרקעין תשכ"ט-1969, ירשום הערת אזהרה על דבר נתינתו של צו הריסה זה. האחריות למסירת הודעה לרשם - על התביעה. היה ובתוך התקופה האמורה לעיל יקבל הנאשם היתר כחוק - יראה צו ההריסה כבטל.

זכות ערעור על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום ל' בניסן תשס"ד (21 באפריל 2004) במעמד הצדדים.

אלכסנדר רון
, שופט








עמק בית משפט שלום 20345/03 מדינת ישראל נ' אליהו יוסף (פורסם ב-ֽ 21/04/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים