Google

מדינת ישראל - גולדמן יעקב

פסקי דין על גולדמן יעקב

2280/08 בש     12/08/2008




בש 2280/08 מדינת ישראל נ' גולדמן יעקב




בעניין:

-
3
-



בתי המשפט

בימ"ש השלום לתעבורה בתל-אביב - יפו
בש 002280/08

בתיק עיקרי: ת
029294/08


בפני
:
שופט: שלמה איזקסון
תאריך:
12.8.08



בעניין:
מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד
דוויק

המבקשת

נ
ג
ד


גולדמן יעקב



ע"י ב"כ עו"ד
חמיד

המשיב

ה ח ל ט ה


1.

מונחת בפני
בקשה מטעם התביעה, להורות על פסילתו של המשיב עד תום ההליכים בעניינו. היה זה לאחר שנחשד שהוא נוהג בגילופין ומשנדרש למסור בדיקת נשיפה, הכשיל את הבדיקה.

2.

האירוע שבו מדובר החל כאשר המשיב עשה את דרכו בליל ה – 5.6.08 בשעה 01:10, במכוניתו ממחלף שבעת הכוכבים עד מחלף גלילות קטן של כביש 20, לכיוון דרום. עורך הדו"ח הבחין במשיב, כשהוא נוסע לפניו ונסיעתו מעוררת חשד. מתברר כי המשיב זיגזג ברכבו בין הנתיבים וסטה שמאלה חזק, כשהוא חוצה תמרור ד – 14. בהגיע כלי הרכב למחלף גלילות קטן, הורה עורך הדו"ח למשיב לעצור את רכבו, בשול ימין של הדרך.

3.

בשלב זה ניגש עורך הדו"ח למשיב. בשיחה ראשונית עימו, חש בריח אלכוהול נודף מפיו וכן הבחין שהמשיב מדבר בכבדות והתנהגותו רדומה. או אז, ביקש מהמשיב לבצע בדיקה בנשיפון ומשבוצעה הבדיקה היתה תוצאת בדיקת הנשיפון חיובית. המשיב התבקש לבצע בדיקת מאפיינים. גם בדיקת המאפיינים לימדה את עורך הדו"ח שהמשיב איננו מתפקד בצורה טבעית וקיים חשד כי שתה משקה אלכוהולי עובר לנהיגתו. משכך, הזמין עורך הדו"ח למקום מכשיר ינשוף והתרה במשיב לבל ישתה, יאכל או יעשן עד לאחר ביצוע בדיקת הינשוף.

4.
תוך כדי המתנה במקום להגעת הינשוף, ניסה המשיב בשתי הזדמנויות שונות לשתות מים
מבקבוקים של מי עדן שהיו ברשותו. עורך הדו"ח תפס את בקבוקי המים לפני שהמשיב הספיק ללגום את תוכנם לקרבו.
5.

כאשר הגיע מכשיר הינשוף לזירת האירוע, הסביר עורך הדו"ח למשיב את אופן ביצוע הבדיקה והדגים בפני
ו כיצד לעשותה. עורך הדו"ח ציין, כי המשיב לא ביצע את הבדיקה כפי שהוסבר לו, אלא הכניס את הפיה לפיו, נשף נשיפה קצרה והפסיק בכוונה לנשוף לתוך הפיה, כשהוא לחלוטין לא מגלה ענין להצליח בבדיקה זו. עורך הדו"ח אפשר למשיב לבצע 3 פעמים את הבדיקה, כשמדובר בעצם ב – 9 בדיקות כשבכולם חזר המשיב והכשיל את ביצוע הבדיקות.

6.

לאחר שעורך הדו"ח סיים את הבדיקות שלא צלחו, שאלו המשיב אם עתה הוא רשאי לשתות. או אז לגם 2 בקבוקי מי עדן לקרבו. בנקודת זמן זו, חזר המשיב וביקש לבצע את הבדיקה פעם נוספת אולם עורך הדו"ח, סרב לכך וערך כנגדו דו"ח זה.

7.

תגובת המשיב במעמד עריכת הדו"ח היתה: "כן שתיתי 3 או 4 כוסות בירה במסיבת יום הולדת". במקום אחר נרשם מפי המשיב גם ששתה
3-4 כוסות במסיבת יום הולדת, כשעה לפני שנלכד (ראה דו"ח פעולה באכיפה בשכרות, מספר נומרטור 16258). בתחקור שנעשה לו הודה המשיב ששתה כוס וחצי של בירה.

8.

התובע הפנה אותי לבקשה שבכתב וכן לחומר הראיות שבתיק וביקש להורות על פסילתו של המשיב עד תום ההליכים בעניינו.

9.

מאידך טען ב"כ של המשיב ארוכות לבקשה זו. בין היתר נטען כי המשיב נפסל פסילה מינהלית סמוך לאחר האירוע ותקופת פסילה זו תמה לפני כחודש ועתה חלף זמן מאז חזר המבקש לנהוג. בנוסף לכך, נטען על ידי ב"כ המשיב שמרשו כלל לא הכשיל את הבדיקות, אלא שסבל באותה עת מדלקת בגרון, שהקשתה עליו לנשוף את נפח הנשיפה הנחוץ לבדיקה. בתמיכה לכך הוגשה תעודה רפואית.

10.

ב"כ של המשיב הפנה אותי גם לעברו התעבורתי של מרשו שאין מחלוקת על כך שהוא תקין על רקע 34 שנות נהיגה. בעניין זה הוסיף, כי המשיב הוא עורך דין במקצועו ואדם נכבד במעמדו ולא קיים כל חשש, שבהמשך נהיגתו קיים סיכון את שלום הציבור. הסנגור הוסיף עוד וטען כי לא הוצע למשיב לבצע בדיקת דם.

11.

עיינתי בחומר הראיות ושוכנעתי כי יש בידי התביעה תשתית ראייתית לכאורית מבוססת, המלמדת על כך שהמשיב נהג בגילופין. אתחיל בכך שהמשיב נעצר לאחר ששוטרים שעשו את דרכם בעקבותיו, הבחינו בנהיגתו המוזרה. משעצרוהו נדף ממנו ריח של אלכוהול, בדיקת הנשיפון הראתה תוצאה חיובית. גם בדיקות המאפיינים למדו על כך שהמשיב בגילופין. כל התנהגותו של המשיב עובר להמתנה להגעת הינשוף ועובר לביצוע הבדיקות, מלמדות על התנהגות מניפולטיבית, בוודאי מכוערת כשהיא נעשית בידי עורך דין. נסיונותיו של המשיב, ללגום לקרבו מים עובר לביצוע הבדיקה, נועדו בוודאי להכשיל את הבדיקה. במיוחד אמורים הדברים כאשר הוזהר קודם לכן שאסור לו לאכול, לשתות ולעשן. התנהגות זו מתיישבת היטב עם דפוס התנהגותו שלו בהמשך, כאשר נשף נשיפות בלתי מספיקות.

12.

אכן לצורך הדיון בתיק הוגשה לי תעודה רפואית לפיה, סבל המשיב מדלקת גרון ומשיעול ממושך. תעודה רפואית זו צריכה להסביר מדוע התקשה לנשוף נשיפות בנפח, שיהיה די בו כדי לבצע את הבדיקה ברם, תמונת הראיות כולה מלמדת על כך שלכאורה המשיב היה בגילופין כאשר נהג את רכבו והבדיקות שלא צלחו, יש בהם יותר מבעיה רפואית.

13.

בנסיבות אלה, הגם שרשיונו של המשיב הוחזר לו, אין כל מניעה לחזור ולפסול אותו בשלב, זה לנוכח תמונת הראיות המלמדת כי לכאורה נהג המשיב את רכבו ברשות הרבים כשהוא בגילופין. מיותר להדגיש את הסיכון שיש לכך לשלום הציבור, סיכון שישתקף כבר בנהיגתו של המשיב סמוך לפני שנעצר.

14.

אני מורה על פסילתו של המשיב עד תום ההליכים אך לא ליותר מ–6 חודשים שימנו ממועד מתן החלטה זו.

התיק יועבר לכב' סגן הנשיא שיחליט איזה מותב ידון בתיק העיקרי.

ניתנה והודעה היום יום ג', יא' באב התשס"ח, 12.8.08
בנוכחות:
המשיב __________________
הסניגור__________________

נציג התביעה _______________

שלמה איזקסון
- שופט

שלומית






בש בית משפט לתעבורה 2280/08 מדינת ישראל נ' גולדמן יעקב (פורסם ב-ֽ 12/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים