Google

רדיו חיפה בע"מ, דני נישליס - נטע דוברין

פסקי דין על רדיו חיפה | פסקי דין על דני נישליס | פסקי דין על נטע דוברין

1309/05 בשא     13/02/2005




בשא 1309/05 רדיו חיפה בע"מ, דני נישליס נ' נטע דוברין




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום חיפה
בשא001309/05

בתיק עיקרי: א
016038/03

בפני
:
כב' השופט ש. לבנוני
תאריך:
13/02/2005



בעניין
:
1. רדיו חיפה בע"מ

2. דני נישליס


ע"י ב"כ עו"ד
לביא – מיכלין

המבקשים



- נ ג ד-


נטע דוברין



ע"י ב"כ עו"ד
יניב ושות'

המשיבה


החלטה

1.
בעקבות החלטתי מיום 22/11/04 הונחו בפני
י תצהירי עדויות ראשיות מטעם המבקשים-הנתבעים.

2.
בגדר הבקשה בכתב שבפני
י מבקשים המבקשים-הנתבעים לפטור אותם מהמצאת תצהירי עדויות ראשיות של חבר הכנסת, מר עמרם מצנע, חבר מועצת עיריית חיפה ומזכיר מפלגת העבודה, מר ישראל סביון ומר משה ורטמן. המשיבה מתנגדת לבקשה האמורה ודרך עיקרון הדין עמה.

3.
הנני מייחס חשיבות רבה להגשת תצהירי עדויות ראשיות. משאלו נמצאים בתיק ביהמ"ש נחסכת החקירה הראשית, מתוודעים בעלי הדין לתצהירי היריבים ומתכוננים באופן מושכל לחקירה נגדית, ואף ביהמ"ש יכול להציע, במידת הצורך, ויתור על חקירה נגדית של עד זה או אחר. משום כך לעתים נדירות הנני פוטר מהגשת תצהירי עדויות ראשיות.

נטען כי העד מצנע, בהיותו איש ציבור, אינו מוכן לחתום על תצהיר לטובת צד זה או אחר ואם יזומן לבית משפט יתייצב וימסור עדות, ככל שיידרש. נטען כי היות ומר סביון טרוד ביותר בענייני עבודתו, לא יוכל להיפגש להכנת תצהיר. ככל שעסקינן במר ורטמן, נטען שסביר להניח שיסרב ליתן עדות ככל שישקלו המבקשים להעידו, מפאת גילו המבוגר, ובוודאי שראוי, אף מן הטעם הזה, כי לא ימסור תצהיר עדות ראשית.

4.
הטיעונים האמורים אינם מקובלים עליי.

ככל שעסקינן במר מצנע, הרי סביר להניח, לנוכח הנמקתו, כי לא זו בלבד שלא יסכים לחתום על תצהיר לטובת צד זה או אחר, אף לא יסכים מאותו טעם לבוא בדברים עם ב"כ המבקשים ביום הדיון, טרם שיעלה למסור עדות, ובחקירה ראשית.
הדעת נותנת, איפוא, כי ממילא לא ימסור עדות מבלי שב"כ המבקשים יודע מראש, ובחקירה ראשית, מה ואיך יעיד.

ככל שעסקינן במר סביון, ברי שטרדתו בענייני עבודה אינה פוטרת אותו ממתן תצהיר, שהיא חובה אזרחית ראשונה במעלה, וחדשות לבקרים מוגשים לביהמ"ש תצהירי עדויות של אנשים טרודים ועסוקים.

ככל שעסקינן במר ורטמן נכונים הדברים, בבחינת קל וחומר. ככל שמתקשה העד להגיע למשרד ב"כ המבקשים, חזקה על ב"כ המבקשים שיגיע לביתו של העד. ברי כי חקירתו הראשית של מר ורטמן, דווקא לנוכח גילו המבוגר, תגרום לו טרדה מיותרת, שיכולה להיחסך דווקא במתן תצהיר עדות ראשית.

לנוכח הנתונים האמורים, יחזור וישקול ב"כ המבקשים איך לנהוג וימסור על כך הודעה לתיק ביהמ"ש או תצהירי עדויות של העדים האמורים, ככל שלנוכח החלטתי האמורה הם יעשו כן. ואולם, ככל שלא יזכה לשיתוף פעולה מטעם העדים האמורים, וימסור הודעה על כך לתיק ביהמ"ש, אזמן ישיבת קדם משפט, אליה יהיה פטור ב"כ המשיבה להתייצב, ואליה יוזמנו העדים האמורים ואברר פשר סירובם והצידוק לו, אם בכלל. למותר לציין כי ככל שנגרמת טרדה לעדים האמורים הם זכאים לשכר הולם בגין כך מטעם מי שמזמן אותם למתן תצהיר, בין אם לאחר שיקול ייחתם התצהיר, ובין אם לאו.

5.
אמתין, איפוא, להודעת ב"כ המשיבים, או לתצהירים של המצהירים האמורים, תוך 20 יום מיום המצאת החלטתי זו. בחלוף המועד האמור, ובהעדר הודעה או תצהירים, לא אדרש לכך בהמשך ואסיק כי תמה הגשת תצהירי העדויות הראשיות מטעמם.

6.
אין בדעתי ליתן צו להוצאות. בקשת המבקשים הוגשה בתום לב, ומשעה שנוצר הצורך לקבל הנחיות או הדרכה מביהמ"ש הם עשו כן על דרך הבקשה בכתב שבפני
י. ברי כי לנוכח ההתפתחות האמורה אין אף טעם בישיבת קדם משפט שנקבעה ליום 21/3/05 והנני מבטל אותה.

7.
המזכירות תגנוז תיק בש"א 1309/05.

8.
התיק העיקרי נדחה לתזכורת מעקב ליום 13/3/05.

9.
המזכירות תמציא עותק מהחלטתי לב"כ הצדדים בדואר רשום + אישור מסירה.

ניתנה היום ד' ב אדר א, תשס"ה (13 בפברואר 2005) בהעדר הצדדים.



ש. לבנוני
, שופט


הקלדנית: טל יטח








בשא בית משפט שלום 1309/05 רדיו חיפה בע"מ, דני נישליס נ' נטע דוברין (פורסם ב-ֽ 13/02/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים