Google

אמיתי יצחק, אמיתי אורלי - דהאן מרדכי

פסקי דין על אמיתי יצחק | פסקי דין על אמיתי אורלי | פסקי דין על דהאן מרדכי

8923/03 א     21/11/2004




א 8923/03 אמיתי יצחק, אמיתי אורלי נ' דהאן מרדכי




בעניין:

8



בתי המשפט



בית משפט השלום חיפה
א
008923/03


בפני
:
כב' הרשמת ג. ספרא - ברנע
תאריך:
21/11/2004



בעניין
:
1. אמיתי יצחק

2. אמיתי אורלי


ע"י ב"כ עו"ד
אלכסנדר שיבר

התובעים



- נ ג ד -


דהאן מרדכי



ע"י ב"כ עו"ד
ש. אשבול

הנתבע


פסק דין
הצדדים הסמיכוני לפסוק בתיק לפי ס' 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984.

התובעים רכשו מהנתבע דירה הכוללת שטח אדמה בזכרון יעקב. התובעים טוענים כי המוכר לא מסר להם את הדירה כפי שראו אותה במצב טוב וללא צורך בהשקעה, אלא נטל עמו ברזים, מנורות ונורות, בלוני גז, גרם נזק לדשא בכך שלא השקה את הגינה זמן רב, חורר חורים בקירות בכוונה ועוד.
התובעים תובעים מהנתבע את עלויות התיקונים, שיפוצים ורכישות שביצעו כדי להביא את הדירה למצב בו ראו אותה לראשונה.

טענה נוספת וחשובה, לאור העובדה שהן הנתבעים והן הנתבע אנשים דתיים, היא כי הנתבע לא מסר לנתבעים איזה משני כיורי המטבח הוא בשרי ואיזה חלבי, ובכך מנע מהם שימוש בשניהם.

הנתבע טוען כי הדירה נמכרה במחיר הנמוך משוויה, כי השאיר בדירה את כל המטלטלין שהוסכמו למעט ספה שנתרמה לעני בהסכמת התובעים, כי לא חורר חורים אלא נטל עמו חפצים כמו תמונות, מדפים, מראה, ארון ומתלה. הוא מכחיש את החלפת הברזים והמנורות. הנתבע מאשר נטילת בלוני הגז אשר היו בבעלותו ועל פי חוזה על שמו ואף מבהיר כי נאמר לנתבעים שיצטרכו לחתום על חוזה עם חברת הגז. הנתבע מודה כי לא השקה את הדשא אך מכחיש כי גרם לו נזק בזדון.
לגבי הכיורים טוען הנתבע כי שני הכיורים שמשו אותו למאכלי בשר.

בדיון נשמעו התובעת והנתבע, הוצגו תמונות שצלמו התובעים והוגשו סיכומים בכתב. הצדדים מתבקשים לקבל את התנצלותי על השיהוי שנגרם במתן פסק הדין.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם, בתמונות ובסיכומי הצדדים התרשמתי כי דין התביעה להדחות ברובה, באשר התובעים לא הרימו את הנטל להטות את הכף לזכותם.

התמונות שהוצגו אינן מעידות בעיני על נזק מכוון לקירות, אף אינן מצדיקות תיקוני טיח וצביעת כל הדירה והדלתות, ואכן נראה כי מדובר בהסרת פריטים שהיו תלויים עליהם, בוודאי ובוודאי שאין כל עילה לשיפוץ חדר האמבטיה, החלפת החרסינות והקרמיקה בקירות וברצפה מסוג גרניט פורצלן.
אני דוחה את התביעה בסעיפים י"ב, י"ג, ו-י"ד לסעיף 5 לתביעה.

גם הטענה לחוב הנתבע לוועד הבית נדחית מכל וכל, ראשית לא הוצג אישור תשלום, התובע העיד בנושא זה בצורה מגומגמת ביותר, ובפרט לא הציג קבלה (אף אם בדרך של קיזוז) ובעיקר החוב אינו רובץ על הקונים באף מקרה. תביעה זו (סעיף 5(ד)) נדחית.

באשר למה שהוסדר בבירור בחוזה והנתבע לא עמד בחיובים, בחלקם אף מודה הוא, כגון השארת נברשת ובתי מנורה דקורטיביים, מנעול למחסן, העברת חוזה הגז, על כן בגין סעיפים 5(ג), ג(ו), 5(ח) ו-5(ט) אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעים הסך -.1,200 ₪.

עניין הברזים, הגינה והספה לא הובהר די הצורך.
השארת ברזי חמת הינה בגדר התחייבות המוכר אך הברז הנראה למשל בתמונה של האמבטיה לא נראה כברז עתיק שהושם במיוחד, אף גרסת התובע בעניין הברזים הייתה מאוד לא עקבית.
עניין הספה לא הוכח אך בוודאי שאין רוכשים סט ספות בעלות של כמעט 8,000 ₪, סכום שאינו משקף שוויה של ספה משומשת והינו יקר לפי כל קריטריון. עניין הגינה לא הופיע בחוזה ועל כן נכונה אני להאמין כי קבלת הדירה במצבה כפי שהיה מתייחס גם לקבלת הדשא במצב טוב ותקין כיתר הדירה, אחרת מקובל (בחוזה בו שני הצדדים מיוצגים) להבהיר העניין בחוזה.

אמנם נימוקי הפשרה אינם ניתנים תמיד להעלאה על הכתב, אך אציין בין השאר כין התחשבתי בהתנהגות שני הצדדים: התובעים אשר הציגו צל הרים כהרים, ייחסו לדברים פעוטים כמו
חורים הנשארים בקיר לאחר הסרת פרטים התלויים עליו כעילה לשיפוץ מקיף, צביעת כל הדירה והדלתות ואף שיפוץ האמבטיה קרמיקה גרניט פורצלן קירות ורצפה, והביאו הצעת מחיר לספה בסכום בלתי סביר לחלוטין.

מן הצד האחר מצוי הנתבע אשר במודע לא קיים סעיפים בחוזה כגון השארת: החוזה עם חב' הגז, מנעול מחסן,
נברשות ובתי מנורה דקורטיביים, אך מדובר בסכומים פעוטים שכשלעצמם לא היו מצדיקים הגשת תביעה.

על כן אני מחייבת את הנתבע בקשר עם סעיפי התביעה 5(א), (ב), (ה), (י), (יא) בסך -.4,000 ₪.

סה"כ ישלם הנתבע לתובעים לסילוק התביעה הסך -.5,200 ₪ בתוך 30 יום.

מאחר ותוצאה זו הינה לפנים משורת הדין ויכולה הייתה להתקבל רק ב

פסק דין
בדרך הפשרה, ולאור קביעותיי לעיל בעניין חלק הארי של התביעה שנדחה, אין צו להוצאות.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום ח' בכסלו, תשס"ה (21 בנובמבר 2004) בהעדר הצדדים.



ג. ספרא-ברנע, רשמת

008923/03א
110 גילה






א בית משפט שלום 8923/03 אמיתי יצחק, אמיתי אורלי נ' דהאן מרדכי (פורסם ב-ֽ 21/11/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים